Deurslot kapot: hoe repareren/vervangen?

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
cornepol

Deurslot kapot: hoe repareren/vervangen?

Bericht door cornepol »

Hoi,

Het slot van de deur van mij ex-ambu aan de bestuurderskant doet het niet meer: ik krijg de sleutel niet meer gedraaid. Hij zit nu permanent op slot. Beter dan andersom, maar toch wel lastig. Waar kan ik dit slot laten repareren of een vervangend slot kopen?

Dooei,
Corné
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Ik denk dat het onderdelenmagazijn (van Dubbellucht!!) je wel verder kan helpen. Maar ik zou het slot er wel eerst met handgreep en al uithalen. Binnenpaneel van de deur afhalen en dan even zoeken naar de bevestigingsbouten, het kan zijn dat er een vanaf de kope kant van de deurstijl bereikt moet worden.

Succes
GerardM
Contacteer:

Deurslot

Bericht door GerardM »

Is makkelijk te bereiken. Doe het even uit mijn hoofd. Zwarte deurplaat eraf schroeven aan de binnenkant (let op bij het terugzetten: twee schroeven zijn met draad en de rest niet). Dan een clipje bij het handvat en twee boutjes los en je kunt de cylinder eruit nemen. Dan kun je ook zien of de cylinder vastzit, of het mechaniek dat door de cylinder bediend wordt.
Als het de cylinder is, nieuwe zoeken (maar dan heb je ook een passende sleutel nodig), of laten repareren bij bijv. carlocksystems.nl

Groet,

Gerard
Ben

Re: Deurslot kapot: hoe repareren/vervangen?

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
GerardM
Contacteer:

Tip

Bericht door GerardM »

Ook een goeie tip Ben; maar het is toch veel leuker en leerzamer
om het even uit elkaar te halen, is 10 minuten werk :D

Succes,

Gerard
Ben

Re: Tip

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
GerardM
Contacteer:

Appels en peren

Bericht door GerardM »

Okee Ben, misschien een leuke act voor een volgend clubweekend op een technisch veldje :

- Gerard haalt in 10 minuten een deurslot uit elkaar
- Ben haalt in 10 minuten een versnellingsbak uit elkaar :wink:

Groet,

Gerard
Frank.fjph

Nieeuwe sleutel hoeft helemaal niet, ik heb van het clubmagazijn een nieuwe cilinder gehaad met sleutel (dat moet wel anders gaat de truc niet op) . Vervolgens haal je de oude cilinder eruit , legt hemaprt van de nieuwe en dan haal je ze allebei uit elkaar ( de slotplaatjes nauwkeurig neerleggen op volgorde en dan de oude plaatjes op dezelfde manier in de nieuwe cilinder, en dan heb je gewoon weer de zelfde sleutel.

Een snelleree methode, maar niet helemaal betrouwbaar is devolgende:
steek de oude sleutel in de nieuwe cilinder en vijl alle uitstekende punjes af. er passen dan wel meer sleutels op dat slot.

Frank
Frank.fjph

Nieeuwe sleutel hoeft helemaal niet, ik heb van het clubmagazijn een nieuwe cilinder gehaad met sleutel (dat moet wel anders gaat de truc niet op) . Vervolgens haal je de oude cilinder eruit , legt hemaprt van de nieuwe en dan haal je ze allebei uit elkaar ( de slotplaatjes nauwkeurig neerleggen op volgorde en dan de oude plaatjes op dezelfde manier in de nieuwe cilinder, en dan heb je gewoon weer de zelfde sleutel.

Een snelleree methode, maar niet helemaal betrouwbaar is devolgende:
steek de oude sleutel in de nieuwe cilinder en vijl alle uitstekende punjes af. er passen dan wel meer sleutels op dat slot.

Frank
Plaats reactie