wie weet raad over gewicht?
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
- Contacteer:
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Heb zelf een HH F40.
Op het kentekenpapieren staat vermeld:
voertuigsoort: bedrijfswagen
Inrichting: kampeerwagen
Massa ledig voertuig: 2700 kg.
Maximum massa beladen voertuig: 3490 kg.
Op de RDW site:
voertuigsoort: bedrijfswagen
inrichting: - wordt niet vermeld bij rdw -
Massa ledig voertuig: 2700 kg.
Maximum massa beladen voertuig: 3490 kg.
Laadvermogen: 790 kg.
Ik heb van die reflecterende platen achterop de bus. Deze moet dus op mijn bus zitten omdat het een 'bedrijfswagen' is? Hij is in ieder geval niet zwaarder dan 3500 kg. Wat zijn dan de eisen hiervoor?
Iemand vertelde mij dat die platen eraf moeten voor de APK keuring.
Heb de bus sinds augustus en een keuring is pas volgend jaar, maar de vorige eigenaar heeft nooit problemen gehad bij de keuringen.
Nog een vraag:
Ben ik in het nadeel op veerboten e.d. omdat er bedrijfswagen op mijn kentekenbewijs staat? Val ik dan in een duurdere categorie, of maakt dat allemaal niet uit?
Op het kentekenpapieren staat vermeld:
voertuigsoort: bedrijfswagen
Inrichting: kampeerwagen
Massa ledig voertuig: 2700 kg.
Maximum massa beladen voertuig: 3490 kg.
Op de RDW site:
voertuigsoort: bedrijfswagen
inrichting: - wordt niet vermeld bij rdw -
Massa ledig voertuig: 2700 kg.
Maximum massa beladen voertuig: 3490 kg.
Laadvermogen: 790 kg.
Ik heb van die reflecterende platen achterop de bus. Deze moet dus op mijn bus zitten omdat het een 'bedrijfswagen' is? Hij is in ieder geval niet zwaarder dan 3500 kg. Wat zijn dan de eisen hiervoor?
Iemand vertelde mij dat die platen eraf moeten voor de APK keuring.
Heb de bus sinds augustus en een keuring is pas volgend jaar, maar de vorige eigenaar heeft nooit problemen gehad bij de keuringen.
Nog een vraag:
Ben ik in het nadeel op veerboten e.d. omdat er bedrijfswagen op mijn kentekenbewijs staat? Val ik dan in een duurdere categorie, of maakt dat allemaal niet uit?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Re: Datum
Heren,GerardM schreef:Winand,
om het juiste APK artikel te kunnen toepassen, is ook de datum 1e toelating van belang, wat is die in dit geval (staat ook op de RDW site).
Groet,
Gerard
Bij mij staat het volgende:
Kenteken
Voertuigsoort Bedrijfsauto
Merk MERCEDES-BENZ
Handelsbenaming L 409
Kleur(en) N.v.t.
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
G3 Installatie Nee
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 66 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen 0
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel N.v.t.
Massa leeg voertuig 2.840 kg
Laadvermogen 650 kg
Toegestane Maximum massa voertuig 3.490 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 14-10-1976
Datum eerste toelating 14-10-1976
Datum aanvang tenaamstelling 16-09-2000
Vervaldatum APK 27-07-2007
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 750 kg
- geremd N.v.t.
- oplegger geremd 0 kg
- autonoom geremd 2.000 kg
- middenas geremd 2.000 kg
Ik moest in 2000 terugkomen voor een RDW herkeuring (ergens tussen Amsterdam en Halfweg), omdat:
- mijn tafel niet (verwijderbaar)vastzat aan de vloer;
- de bekende oranje-gele platen er niet op mochten zitten, omdat de bus niet zwaarder mag worden geladen dan 3500 kg.
Kortom: tafel vastgezet en platen er af geschroefd en er ook niet meer opgedaan. Voordeel: geen vrachtverkeer en mag dus het zwaardere verkeer inhalen :D :D :D
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Winand,
Wat betreft je vraag over de veerboten:
Voor zover ik ervaring met die boten heb is dat alleen van het continent naar Engeland. daar is er wel degelijk een verschil tussen tarieven, de bestelwagen/vrachtwagen zijn aanmerkelijk duurder dan de campers.
Maar er heeft nog nooit iemand naar mijn kenteken gevraagd, mijn wagen is wel duidelijk van buiten als camper herkenbaar.
Frank
Wat betreft je vraag over de veerboten:
Voor zover ik ervaring met die boten heb is dat alleen van het continent naar Engeland. daar is er wel degelijk een verschil tussen tarieven, de bestelwagen/vrachtwagen zijn aanmerkelijk duurder dan de campers.
Maar er heeft nog nooit iemand naar mijn kenteken gevraagd, mijn wagen is wel duidelijk van buiten als camper herkenbaar.
Frank
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
TMM
Voor de toegestane maximum massa onder 3500 kg staat niet in de APK regelgeving dat zulke platen erop moeten;
er staat ook nergens dat ze erop mogen. Eraf dus.
Als dat op gewetensbezwaren stuit of gewoon moeilijk is, dan kun je ze voor de keuring afplakken met bijv. ducktape (of was het ducttape? :) .)
Groet,
Gerard
er staat ook nergens dat ze erop mogen. Eraf dus.
Als dat op gewetensbezwaren stuit of gewoon moeilijk is, dan kun je ze voor de keuring afplakken met bijv. ducktape (of was het ducttape? :) .)
Groet,
Gerard
- KWF-704
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
- Locatie: Antwerpen
Hoi
In belgie word het gewicht van de pasagiers van het nuttig laadvermogen afgetrokken dit wil zeggen dat je naast de pasagiers nog 675 kg bagage mag meenemen
bij de kamper is dit het zelfde
Tarra massa rijklaar voertuig 4450
max toegelaten massa 5000
nuttig laadvermogen 175
formule is MTM-TARRA-75KG PER PERSOON
onze vorige is lichter en geeft het volgende
tarra 4020
mtm 5000
nuttig laadvermogen 605
ik weet dat er nog verschillen zijn in de formules tussen ned en belgie
zo word bij een van de twee de hele inhoud van de tank afgetrokken
bij de andere nemen ze de helft
ook word het gewicht van de chauffeur mee of niet mee geteld
In belgie word het gewicht van de pasagiers van het nuttig laadvermogen afgetrokken dit wil zeggen dat je naast de pasagiers nog 675 kg bagage mag meenemen
bij de kamper is dit het zelfde
Tarra massa rijklaar voertuig 4450
max toegelaten massa 5000
nuttig laadvermogen 175
formule is MTM-TARRA-75KG PER PERSOON
onze vorige is lichter en geeft het volgende
tarra 4020
mtm 5000
nuttig laadvermogen 605
ik weet dat er nog verschillen zijn in de formules tussen ned en belgie
zo word bij een van de twee de hele inhoud van de tank afgetrokken
bij de andere nemen ze de helft
ook word het gewicht van de chauffeur mee of niet mee geteld
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten