Hallo,
Ik heb onlangs de onderkant van mijn 508 getectyleerd en bij de eerste rit daarna merkte ik dat af en toe mijn rechter knipperlicht (voor en achter) niet goed functioneerd (heel snel en remlichten knipperen mee).
Omdat het maar heel af en toe gebeurd is het ook moeilijker om vast te stellen hoe dit komt.
Heeft dit met massa te maken of met het het relais (waar moet ik dit zoeken trouwens).
Heeft iemand tips om dit op te losssen.
Groet Hans Walraven
knipperlicht op hol geslagen
-
- winand
Ik weet dat knipperlichten snel gaan knipperen als er een lampje niet mee doet.
Zo heb ik het rechterknipperlicht aan de zijkant van mijn Volvo 165 dat geen goed contact meer maakt. Als ie snel knippert weet ik dat ie niet mee doet, knippert ie weer normaal, dan doet ie weer mee.
Dus kijk even of alle knipperlichten het wel doen.
Simpel de contacten even bijvijlen en contactspray en dan het lampje er weer in kan wonderen doen. Misschien is er wel gewoon een lampje kapot?
Noot: Een te hoge knipperfrequentie is een APK afkeurpunt!
Suc6
Zo heb ik het rechterknipperlicht aan de zijkant van mijn Volvo 165 dat geen goed contact meer maakt. Als ie snel knippert weet ik dat ie niet mee doet, knippert ie weer normaal, dan doet ie weer mee.
Dus kijk even of alle knipperlichten het wel doen.
Simpel de contacten even bijvijlen en contactspray en dan het lampje er weer in kan wonderen doen. Misschien is er wel gewoon een lampje kapot?
Noot: Een te hoge knipperfrequentie is een APK afkeurpunt!
Suc6
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Onze Bus
Hans,
Als ook je remlichten gaan knipperen moet je toch denken aan een Massa probleem. Controleer de massa aansluiting bij het achterlicht en de verdeeldoos rechts achter tegen de chassisbalk. Ook aan de voorzijde zit een verzameling van massapunten. Dit blijft steeds een lastig probleem.
"Onze Bus"
Als ook je remlichten gaan knipperen moet je toch denken aan een Massa probleem. Controleer de massa aansluiting bij het achterlicht en de verdeeldoos rechts achter tegen de chassisbalk. Ook aan de voorzijde zit een verzameling van massapunten. Dit blijft steeds een lastig probleem.
"Onze Bus"
-
knipperlichten
Dag,
Bedankt voor jullie reacties, ik ga hiermee aan de slag.
Groet Hans
Bedankt voor jullie reacties, ik ga hiermee aan de slag.
Groet Hans