snelheids- en dieselmeter
- bus lichtjaar
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:31
- Locatie: Amsterdam
snelheids- en dieselmeter
Zowel mijn snelheids- als dieselmeter zijn nogal spastisch. En mijn oliedruk- en watertemperatuurmetertjes hebben af en toe een tikje nodig. Ligt waarschijnlijk aan de meter zelf, of aan de contactjes (WD40)?
- to infinity and beyond -
- Arnold Smeets
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
- Locatie: Hoevelaken
snelheids- en dieselmeter
mmmm lijkt alsof er een contactje niet goed functioneert, gezien meerdere meters denk ik aan een aardedraad. Deze opzoeken, demonteren, schoonmaken (draad & bevestiging) en monteren zou wel eens succesvol kunnen zijn.
Groet,
Arnold
Groet,
Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Een andere mogelijkheid is de zekering van de metertjes, die kan gecorrodeerd zijn, en ook ander connectors in die bedrading.
Extra weerstand door slecht contact leidt tot lagere temperatuur, hogere oliedruk en hogere brandstofvoorraad.
Als de temperatuur te hoog wordt en de andere 2 te laag, dan heb je een kapotte regelaar op je dynamo en is daardoor de spanning te hoog, moet je mee oppassen!
Frank
Extra weerstand door slecht contact leidt tot lagere temperatuur, hogere oliedruk en hogere brandstofvoorraad.
Als de temperatuur te hoog wordt en de andere 2 te laag, dan heb je een kapotte regelaar op je dynamo en is daardoor de spanning te hoog, moet je mee oppassen!
Frank
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2006, 12:33
- Locatie: Amsterdam
ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem:
de snelheidsmeter lijkt meer het toerental (verkeerd) te meten: bij omhoogschakelen daalt de snelheid drastisch: van z'n 3 naar 4 >> van de 60 naar 40 km/h.
De oliedrukmeter tikt wat van 0 naar het hoogste niveau waar die wat blijft bibberen, daar klopt helemaal niets van: 2 standen heeft ie.
Hier gaat het om een OM615.
de snelheidsmeter lijkt meer het toerental (verkeerd) te meten: bij omhoogschakelen daalt de snelheid drastisch: van z'n 3 naar 4 >> van de 60 naar 40 km/h.
De oliedrukmeter tikt wat van 0 naar het hoogste niveau waar die wat blijft bibberen, daar klopt helemaal niets van: 2 standen heeft ie.
Hier gaat het om een OM615.
"Hanoman", HH F40 KA
OM602, dec. 1971
OM602, dec. 1971
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten