REMMEN werken plotseling niet meer (608D '76)

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Unknown User

REMMEN werken plotseling niet meer (608D '76)

Bericht door Unknown User »

mercedes 608D '76
Ineens trapt mijn rempedaal heel diep.
Mijn remvloeistoflampje is niet gaan branden.
Ik controleer het remvloeistofreservoirtje en zie dat 1 compartimentje (het bestaat bij die van mij uit 2 compartimentjes) bijna onder het minimum zit.
Ik vul ze beiden netjes tot het max streepje, maar merk daarna totaal geen verschil.
Gaan rijden en heb veelvuldig geremd.
Geen verschil nog steeds even diep en nauwelijks rem.
Toch is ook de hoeveelheid remvloeistof niet minder geworden.

Momenteel rijd ik met een kapotte dynamo (ja, dat kan nl in een bergachtig gebied... altijd steil parkeren!). Mijn accu's zijn inmiddels zo goed als leeg.
Kan dat wat met dit remprobleem te maken hebben?
Is er een verband tussen electriciteit of laden en hydraulisch remmen?


Wat is er aan de hand met The Old Lady?
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi Petra

Met die auto Niet meer mee rijden er zit lucht in het remsysteem.
De remvloeistof raak je ergens kwijt!
Dat kan een wielremcylinder zijn of de hoofd remcylinder.
Kijk maar eens aan de binnenkant van je wielen.

Accu's en niet remmen hebben niets met elkaar te maken!!

En die lege accu's moet je even bijladen anders gaan die ook stuk, de dynamo is een ander probleem.
Meestal is het de regelaar en of koolborstels versleten.
Kortom hij moet er even onder uit en open.

Oja we hebben ook een zoekfunctie op het forum, daar kun je ook heel veel vinden!

Sta stil!

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

De opmerking van de accu is redelijk urgent aan het worden: zodra het gaat vriezen en je hebt een lege accu, dan vriest hij /vriezen ze kapot:
remedie mee naar binnen nemen en/of opladen met acculader(s).

Remmen: NIET MEER MEE RIJDEN en ontluchten !!!!!!!!!!!!!!
Als de oorzaak lekkage van een remcilinder is dan ook alle wielen en trommels eraf en inspecferen, want als je remvoeringen nat worden ben je verder van huis met de kosten van nieuwe.

Frank
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoy,

Natte voeringen kun je met TRY reinigen (zit in spuitbussen) en dan even de flam er op en ze doen het weer!

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
cees booij
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 dec 2004, 22:48
Locatie: Amstelveen

Bericht door cees booij »

Als de reservoirs niet leeg zijn geweest kan er geen lucht in het systeem komen zonder dat er ook ergens lekkage te zien is. \als ook bij de wielen geen spoor van remvloeistof te zien is , is (een van de cupjes van de hoofdremcylinder lek.Reviseren of vernieuwen is de oplossing.
Of heb je de oplossing ondertussen al gevonden?
succes, Cees
qui va piano va sano (e lentano)
MB 613 OM352 130pk Motorrem.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten