uitlaat ontroesten met Fertan
uitlaat ontroesten met Fertan
Heeft het zin om een uitlaat met het ontroestingsmiddel Fertan te ontroesten?
Ik heb een poging gewaagd maar het enige dat ik er mee lijk te bereiken is dat er roestige schilfers vanaf vallen waaronder het net zo hard weer doorroest.
Ik vraag mij zelfs af of ik er zo niet sneller voor zorg dat mijn uitlaat dunner wordt.
Rustbuster kon mij hier ook geen eenduidig antwoord over geven.
Zijn er anders andere opties om de uitlaat tegen verder verval te behoeden?
Ik heb een poging gewaagd maar het enige dat ik er mee lijk te bereiken is dat er roestige schilfers vanaf vallen waaronder het net zo hard weer doorroest.
Ik vraag mij zelfs af of ik er zo niet sneller voor zorg dat mijn uitlaat dunner wordt.
Rustbuster kon mij hier ook geen eenduidig antwoord over geven.
Zijn er anders andere opties om de uitlaat tegen verder verval te behoeden?
-
- Contacteer:
Een uitlaat ontroesten?
Ik zou zelf zeggen dat dit een weinig effectieve oplossing is (je moet dan ook een beschermlaag aanbrengen die tegen de grote temperatuurverschillen en snelle schommelingen moet kunnen). Het korte stukken rijden is altijd funest voor een uitlaat (ik zeg niet dat dat voor jou de oorzaak is) dus preventief zou ik zeggen een lang stuk rijden voordat hij in de stalling gaat (of voor langere tijd even niet gebruikt wordt). (Op LPG is het volgens mij wel veel erger dan met een diesel)
Volgens mij komt er ook de nodige roest vanuit de binnenkant van de uitlaat (zaten er geen zuren in de uitlaatgassen van een diesel?) als .
Denk zelf dat het handiger is om dan toch maar de uitlaat te vervangen.
Marc
Ik zou zelf zeggen dat dit een weinig effectieve oplossing is (je moet dan ook een beschermlaag aanbrengen die tegen de grote temperatuurverschillen en snelle schommelingen moet kunnen). Het korte stukken rijden is altijd funest voor een uitlaat (ik zeg niet dat dat voor jou de oorzaak is) dus preventief zou ik zeggen een lang stuk rijden voordat hij in de stalling gaat (of voor langere tijd even niet gebruikt wordt). (Op LPG is het volgens mij wel veel erger dan met een diesel)
Volgens mij komt er ook de nodige roest vanuit de binnenkant van de uitlaat (zaten er geen zuren in de uitlaatgassen van een diesel?) als .
Denk zelf dat het handiger is om dan toch maar de uitlaat te vervangen.
Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
- Anton
Hoi,
Ik denk dat dat geen zin heeft, het spul zal er afbranden.
Bij een diseltje roest het van buiten naar binnen dit komt omdat de uitlaatgassen ietwat vettig zijn zodat de binnenkant een beetje beschermd is.
Bij de APK kijk ik er altijd even na hoe de toestand is, tikje met hamer zegt veel!
Eventueel heb ik dan alle tijd om te bestellen en te vervangen.
Succes!
Groet Anton
Ik denk dat dat geen zin heeft, het spul zal er afbranden.
Bij een diseltje roest het van buiten naar binnen dit komt omdat de uitlaatgassen ietwat vettig zijn zodat de binnenkant een beetje beschermd is.
Bij de APK kijk ik er altijd even na hoe de toestand is, tikje met hamer zegt veel!
Eventueel heb ik dan alle tijd om te bestellen en te vervangen.
Succes!
Groet Anton
- Roger 1100
- Contacteer:
- Anton
uitlaatpotjes
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- L1
- Contacteer:
De beste uitlaatverf vind ik voor ons hobbyisten nog steeds aluminiumverf van Hempel. Bestand tot ca 400 C. Brand echt in en wordt uiterlijk korrelig. Erg gewild bij binnenvaartschippers. Die smeren liters ervan weg. Er zijn wel professionele hittebestendige verven boven de 400 C maar deze zijn altijd op siliconenbasis.
Ik heb mijn oude Mercedes demper toen deze was doorgerot nagemaakt in zincor plaat van 3 mm. RVS is wel mogelijk maar ik had geen 1.5 of 2 mm op voorraad. :?
Nu liggen er wel een paar stukken in de schuur.
Leen
Ik heb mijn oude Mercedes demper toen deze was doorgerot nagemaakt in zincor plaat van 3 mm. RVS is wel mogelijk maar ik had geen 1.5 of 2 mm op voorraad. :?
Nu liggen er wel een paar stukken in de schuur.
Leen
- L1
- Contacteer:
Nee alleen de buitenzijde. Het binnenwerk, enkele schotjes en de pijpjes bleken nog goed te zijn nadat ik de buitenzijde er af had geslepen.
Afstanden tussen de schotjes en diameter van de pijpjes waar de uitlaatgassen doorheen gaan zijn van groot belang. Wijzigingen in doorlaat kan de tegendruk veranderen dus ook de demping.
Leen
Afstanden tussen de schotjes en diameter van de pijpjes waar de uitlaatgassen doorheen gaan zijn van groot belang. Wijzigingen in doorlaat kan de tegendruk veranderen dus ook de demping.
Leen