uitlaat
-
uitlaat
wie weet waar ik een uitlaat kan kopen of laten maken voor een 608 .dit voertuig is een voormalig leger speelgoed geweest.
en bij mercedes is het voertuig bekend maar bij mercedes is een uitlaat een studie opdracht zo werd mij verteld.alles op nummer maar geen afmeting dus wie weet raad.
en bij mercedes is het voertuig bekend maar bij mercedes is een uitlaat een studie opdracht zo werd mij verteld.alles op nummer maar geen afmeting dus wie weet raad.
- Anton
-
Hmm ik heb het eindstuk nodig van de uitlaat van mijn 406 met een om314. Dan heb je bij de dealer al snel een probleem dat snapt hun computertje niet. De onderdelen bedrijven konden mij nog even niet helpen. Lasaulec heb ik nog niet geprobeerd. Ik hou dit topic in de gaten hopelijk heb ik er ook wat aan :-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69
- Anton
Hoi,
Ik had hier nog een link!
http://www.koke-automaterialen.nl/
Kun je ook nog proberen!
Groet Anton
Ik had hier nog een link!
http://www.koke-automaterialen.nl/
Kun je ook nog proberen!
Groet Anton
-
- Anton
Hoi,
Als er wat los zit in de pot kun je meestal nog heel lang mee doen.
Vroeger, ik reed toen op een Scania Torpedo werd er wel eens een bezem steel in de uitlaat gemept om een "ïets dieper"geluid te krijgen.
Dat rammelen hoorde je niet meer maar het ging ook niet verder stuk.
Ik bedoel geen reden voor paniek!
Groet Anton
Als er wat los zit in de pot kun je meestal nog heel lang mee doen.
Vroeger, ik reed toen op een Scania Torpedo werd er wel eens een bezem steel in de uitlaat gemept om een "ïets dieper"geluid te krijgen.
Dat rammelen hoorde je niet meer maar het ging ook niet verder stuk.
Ik bedoel geen reden voor paniek!
Groet Anton
-
uitlaat
Hallo Frank en Anton,
De hele uitlaat is inderdaad mooi dicht, de ophanging goed, maar bij sommige toerentallen is het een bijzonder goedkoop en storend lawaai.
De bezemsteel kende ik niet, wel een deuk er inslaan, maar waar?
Dit is overigens wel off topic want de vraagsteller vroeg waar een nieuwe te koop is......
Groeten,
Peter
De hele uitlaat is inderdaad mooi dicht, de ophanging goed, maar bij sommige toerentallen is het een bijzonder goedkoop en storend lawaai.
De bezemsteel kende ik niet, wel een deuk er inslaan, maar waar?
Dit is overigens wel off topic want de vraagsteller vroeg waar een nieuwe te koop is......

Groeten,
Peter
-
- bus lichtjaar
- Anton
Hoi,
Nog even dit neem de stukken flexiebel niet te klein want het kan wel wat hebben, maar moet niet te veel beweging maken anders scheurt dit stuk.
Roestvast kan wat meer hebben.
Als je gewikkelde tegen de klok in draait word het iets ruimer, ik gebruikte dit op een Hatz 1 pitter dieseltje die op nogal zachte rubbertjes stond.
Bij het starten en uitzetten stond dat ding altijd ff heen en weer te klappen zodat dat ik het begin nogal eens een wat moest vervangen.
Succes!
Groet Anton
Nog even dit neem de stukken flexiebel niet te klein want het kan wel wat hebben, maar moet niet te veel beweging maken anders scheurt dit stuk.
Roestvast kan wat meer hebben.
Als je gewikkelde tegen de klok in draait word het iets ruimer, ik gebruikte dit op een Hatz 1 pitter dieseltje die op nogal zachte rubbertjes stond.
Bij het starten en uitzetten stond dat ding altijd ff heen en weer te klappen zodat dat ik het begin nogal eens een wat moest vervangen.
Succes!
Groet Anton
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Bedankt voor de tip, Anton! Ik heb net 2 m gehaald voor m'n Yanmar
Bedankt voor de tip, Anton! Ik heb net 2 m gehaald voor m'n Yanmar

- L1
- Contacteer:
-
Hoi,
Misschien nog een tip....
Wij hebben een flexibel stuk geplaatst voor de uitlaatpot van onze 406.
Pijp doorzagen en flexibel stuk er tussen lassen.
Dit flexibel stuk rvs komt van een Ford Transit diesel. Het stuk is van geweven staaldraad.
Het is zeer flexibel en roest niet vast.
Als de uitlaat van de Transit rot is, is dit stuk van RVS nog altijd goed.
Hobby ze.
Groetjes
Johan
Misschien nog een tip....
Wij hebben een flexibel stuk geplaatst voor de uitlaatpot van onze 406.
Pijp doorzagen en flexibel stuk er tussen lassen.
Dit flexibel stuk rvs komt van een Ford Transit diesel. Het stuk is van geweven staaldraad.
Het is zeer flexibel en roest niet vast.
Als de uitlaat van de Transit rot is, is dit stuk van RVS nog altijd goed.
Hobby ze.
Groetjes
Johan
- bus lichtjaar
- Anton
-
-
Ik heb er een gekocht toen mijn uitlaat terplaatse van het achterste ophangrummer was doorgeroest en afgebroken.
Ik heb eel lange wielbasis, dus een lange pijp na de demper, en na het monteren van de huls kon ik ook nog mooi de laatste flauwe bocht in de juiste richting draaien.
Maar ook kun je daarmee een nieuw (gebruikt) stuk of bocht er aan zetten; is altijd makkelijker dan lassen
Frank
Ik heb eel lange wielbasis, dus een lange pijp na de demper, en na het monteren van de huls kon ik ook nog mooi de laatste flauwe bocht in de juiste richting draaien.
Maar ook kun je daarmee een nieuw (gebruikt) stuk of bocht er aan zetten; is altijd makkelijker dan lassen
Frank
-