iewww nissan aan boord
-
iewww nissan aan boord
Hmm ben ik gisteren aan het klussen in de bus, de kabel voor de motorklep bediening moest er uit en een nieuwe er in. Hang ik half op mijn kop bij de pedalen zie ik naast het koppelings pedaal de ruitenwisser vloeistof en omdat ik er ongeveer met mijn neus opzat zie ik ook het merk : NISSAN iehhhwwww. Had een mb 406 in 1969 geen ruiten sproeier ?
of is die gewoon ooit es stuk gegaan en zou die vervangen zijn ?
Waar hoort dit resevoir te zitten eigenlijk?
of is die gewoon ooit es stuk gegaan en zou die vervangen zijn ?
Waar hoort dit resevoir te zitten eigenlijk?
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69
- Anton
Hoi,
Bij mij zit dat ding binnen links van de koppeling.
Het is de bedoeling dat je er met de voet op het pompje trapt en zo ruitesproeiervloeistof verpompt.
Als je dat doet gaan de ruitenwissers ook een paar keer mee
Ik denk dat ze bij jouw een elektriese hebben in gebouwd.
Niks verkeerd mee toch?
Groet Anton
Bij mij zit dat ding binnen links van de koppeling.
Het is de bedoeling dat je er met de voet op het pompje trapt en zo ruitesproeiervloeistof verpompt.
Als je dat doet gaan de ruitenwissers ook een paar keer mee
Ik denk dat ze bij jouw een elektriese hebben in gebouwd.
Niks verkeerd mee toch?
Groet Anton
- Detlev
- L1
- Contacteer:
Als ik trap gebeurd er meestal helemaal niets. Voor de APK eerst alles met de hand vullen en als je dan geluk heb.....
Maar een schakelaar zit er echt niet in bij mij. Als ik eens tijd vind en een los 12V pompje dan maak ik het electrisch. Met een tuimelschakelaartje werkt zo'n drinkwaterpompje toch ook? T-stukje er tussen en gaan.
Leen
Maar een schakelaar zit er echt niet in bij mij. Als ik eens tijd vind en een los 12V pompje dan maak ik het electrisch. Met een tuimelschakelaartje werkt zo'n drinkwaterpompje toch ook? T-stukje er tussen en gaan.
Leen
- Anton
Hoi,
Die van mij geeft geen vloeistof, is dus stuk maar de wissers gaan wel heen en terug.
Voor APK was het geen probleem, voor een bepaald bouwjaar hoeft dat niet.
Zal er is na kijken als de kou uit de lucht is.
Groet Anton
Die van mij geeft geen vloeistof, is dus stuk maar de wissers gaan wel heen en terug.
Voor APK was het geen probleem, voor een bepaald bouwjaar hoeft dat niet.
Zal er is na kijken als de kou uit de lucht is.
Groet Anton
Laatst gewijzigd door Anton op 22 jan 2007, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
Dit verhaal klopt wel: Mercedes maakte voor deze serie een puur mechanische ruitensproeier: hetgenoemde rubberen voetpompje met rechthouig tankje. De luxe uitvoering had ook nog een kontakt dat de ruitenwisser gelijk 2 slagen liet maken.
Voordeel:
geen elektrische storingen, geen electronica opleiding nodig bij storing.
Nadeel: lastig ding met pompenonder het rijden, geen behoorlijke constante straal
Wat doet de gemiddelde camperbezitter dus: juist..... op de sloop een tankje met elektr pompje halen. Ik heb nog een fatsoenlijk duits VW golf tankje klaar liggen, maar als je wanhopig bent dan doe je er een japanner tankje in
JAmmer voor de 24V auto's dat het niet lang goed gaat.. :twisted:
Maar ook dat zal ik wel oplossen.
Frank
Voordeel:
geen elektrische storingen, geen electronica opleiding nodig bij storing.
Nadeel: lastig ding met pompenonder het rijden, geen behoorlijke constante straal
Wat doet de gemiddelde camperbezitter dus: juist..... op de sloop een tankje met elektr pompje halen. Ik heb nog een fatsoenlijk duits VW golf tankje klaar liggen, maar als je wanhopig bent dan doe je er een japanner tankje in

JAmmer voor de 24V auto's dat het niet lang goed gaat.. :twisted:
Maar ook dat zal ik wel oplossen.

Frank
-
Dan zijn we weer bij het begin, rubbervoetpompje is nog zogek niet.
Maar ik heb een veel simpelere oplossing: eerst even de stroomsterke meten en als dat niet te veel is (kan haast niet) dan sluitik hem aan op mijn autoradiovoeding, die verzorgt al jaren 12 volt daarvoor een heeft vast nog wel overcapaciteitvoor het pompje.
Dan nog even een 24 v relais aan mijn luxe pomp pedaal met schakelaar voor ruitenwisser, en dan gaat alles simpel en soepel.
Frank
zalnog wel effe duren voor ik het erop heb zitten :D
Maar ik heb een veel simpelere oplossing: eerst even de stroomsterke meten en als dat niet te veel is (kan haast niet) dan sluitik hem aan op mijn autoradiovoeding, die verzorgt al jaren 12 volt daarvoor een heeft vast nog wel overcapaciteitvoor het pompje.
Dan nog even een 24 v relais aan mijn luxe pomp pedaal met schakelaar voor ruitenwisser, en dan gaat alles simpel en soepel.
Frank
zalnog wel effe duren voor ik het erop heb zitten :D