Daktent Columbus: Dakluik en ervaringen gezocht ...

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Zeppo

Daktent Columbus: Dakluik en ervaringen gezocht ...

Bericht door Zeppo »

Hoi,

afgelopen weekend zijn wij in Vessem naar de daktent gaan kijken die we via internet hadden uitgezocht, een Columbus (te zien op http://www.topsleeper.nl)

Nou ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met deze tent: hij maakte op ons een erg goede, solide indruk.

En: normaliter ga je van buiten de bus (met een ladder) de tent in, maar wij willen een dakluik in de bus maken waardoor je toegang hebt tot de daktent.
Dit omdat er meestal onze kinderen zullen slapen, en dit toch een directe verbinding geeft met deze extra slaapplaats.
Daarvoor zijn we op zoek naar een recht-toe-recht-aan dakluik, maar hebben daarbij mogelijk te maken met de extra verstevigingsbalken in het dak van onze 508 (ambulance): voor het dakluik dat ik pal achter de bestaande ventilatie heb geplaatst, was 45x45 de max. maat.

Wanneer de tussenruimte tussen deze balken aan de achterzijde van de bus niet groter is (sorry, de bus staat in de stalling, dus kan het niet ffe gauw nameten), zijn we dus aangewezen op een langwerpig luik van 45 breed en ??? lang.

Wie kan mij vertellen waar ik voor zulke dakluiken terecht kan?

vriendelijke groet,
Jan
Sylvia
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Hallo Zeppo,

Wij hebben onze dakluiken bij De Wit in Schijndel gekocht. Daar hadden ze een flink aantal in voorraad. En ze leveren alles uit het Reimo-assortiment (catalogus daar te koop/ter inzage).

Maar als ik je goed begrijp, wil je via de opening van het dakluik in je daktent komen? Dus het luik moet helemaal eruit kunnen of opzij schuiven .... In onze Reimo-catalogus zie ik schuifdakluiken van verschillende merken en verschillende afmetingen. Prijzen tussen de ruim 300 en 650 Euro!

Je kunt de Reimo-catalogus ook online raadplegen op http://www.reimo.de. In mijn boek is het pagina 340/341.

Succes!

Groeten, Sylvia
groetjes, Sylvia
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Even offtopic,...

De Wit is een hele mooie zaak. :shock: Ik denk dat dit toch wel een van de grotere in NL is of niet? Heb er in elk geval wel dakluiken gezien.

De Kampeermarkt in Eindhoven is ook een hele grote!

Het campercentrum in Turnhout is niet de moeite van het rijden waard! Gedateerd assortiment en duurder dan de Wit en de Kampeermarkt

Dennis
Saskia

dicht

Bericht door Saskia »

campercentrum in Turnhout
Wij hebben daar al twee keer voor een dichte deur gestaan.

Heb je trouwens al onder 'daktent' gezocht? Ik herinner me wat fraaie constructies.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Zeppo

Re: dicht

Bericht door Zeppo »

Saskia en Herman schreef: Heb je trouwens al onder 'daktent' gezocht? Ik herinner me wat fraaie constructies.
idd, maar wij hebben erg weinig tijd ;-)
Zeppo

Bericht door Zeppo »

Sylvia schreef:Maar als ik je goed begrijp, wil je via de opening van het dakluik in je daktent komen? Dus het luik moet helemaal eruit kunnen of opzij schuiven
De bedoeling is dat het luik standaard open is: dus je gebruikt alleen de 'rand' van het luik. De ruimte tussen het dak van de bus en de onderzijde van de daktent wordt dichtgemaakt.
Plaats reactie