Mijn naam is Jan Brouwer.
Ben sinds 1989 buschauffeur bij Arriva, en heb als hobby Mercedes.
Mijn eerste Mercedes is een W123 uit 1977, in nieuwstaat.
Hier is de hobby mee begonnen.
Voorheen had ik een VW transporter, heeft het altijd goed gedaan, maar na het verdwijnen van het grijze kenteken, werd het prijstechnisch toch iets minder aantrekkelijk om in te rijden

Dus dan begin je om je heen te kijken, van wat wil ik nou eigenlijk.
Nieuwere autos spreken mij iets minder aan, omdat ik LTS motorvoertuigen en landbouwwerktuigen heb gevolgd, en de huidige techniek mijn pet iets te boven gaat.
Ik houd het liever simpel, en doe het onderhoud zelf.

Dus zodoende ben ik nu 2jaar geleden tegen de huidige W123 200 op LPG aangelopen.
hierbij een caravan aangeschaft, een Hobby, prima caravan maar net te zwaar voor mijn auto.
Eerst wilde ik mijn W123 verkopen, en dan een bus aanschaffen.
Maar hier kan ik geen afscheid van nemen, en ik zou heel veel spijt krijgen als ik het wel zou doen.
Dus dan de caravan verkopen, en een bus aanschaffen om een camper vante bouwen.
Toevallig tref ik deze Mercedes L407D aan op Marktplaats.
De man gebeld, afgesproken, en de deal was snel gesloten.
De auto is op en top onderhouden, altijd van het Rode Kruis in Duitsland geweest.
Als communicatie auto paraat gestaan, en 16000km op de teller.
Geen roestvorming op de bekende plaatsen, een 240 motortje wat zoemt als een bij.

Samen naar de RDW gegaan, bus geimporteerd, klein rijbewijs op kenteken geregeld, apk keuring er op, en 2 dagen later had ik het kenteken in huis.
Dat ging super snel.
Officieel moesten we, voordat de vrachtwagen kenteken omgezet kon worden naar klein rijbewijs kenteken, eerst naar Nijkerk naar de importeur om een zicht keuring.
Dan had ik 2 maal naar de |RDW gemoeten voor een keuring(dubbele kosten), en bij de importeur even 230,00 neer tellen.
Dit hebben ze bij de RDW gelijk geregeld en gekeurd hiervoor, dus dat scheelde weer een mooie duit.
De voorbanden beginnen wel wat droogtescheurtjes te vertonen, maar daar is wel aan te komen.
Gelijk bij thuiskomst, olie ververst, nieuwe filters geplaatst, en de voorremmen opgesteld.
De binnen betimmering moet nog worden verwijdert, en dan kan ik beginnen met de inbouw van bepaalde zaken, en een campertje hiervan maken.
Een grote imperiaal zit op het dak, volledig aluminium, met een stevige trap, zodat je mooi over het dak kunt lopen.
Totale hoogte is 2.55m
Deze zomer willen we naar Denemarken gaan, en zal de eerste camper vakantie worden.
We zijn wel eens met de Transporter een paar nachten weggeweest,en dan in de laadruimte slapen.
Dan zal dit wel erg luxe overkomen.
Ik stop eerst maar eens met mijn story, straks vallen jullie nog in slaap.
:shock:
Ik hoop hier veel kennis op te dioen, en ook bij te dragen in bepaalde zaken waar ik weer wat van weet.
Zo houden we elkaar mobiel, en houden we de kosten beperkt.
Groetjes Jan brouwer.