2 'nieuwe' stoelen gekocht. 1 gemonteerd!

Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Verstevigen van de accubak. Het profiel had al wat geleden dus er is een dikker overheen gekomen. Past als gegoten!

Afbeelding

De meester aan het werk! Gaatjes boren voor het puntlassen of hoe het ook heet.

Afbeelding

Ik heb d.m.v. scharnieren een frame gemaakt wat kan kantelen voor de bereikbaarheid van de accu.

Afbeelding

En de stoel klaar,..... ik moet alleen de lassen nog bijwerken met de slijptol en schuurschijf.

Afbeelding

Groeten Dennis
winand

Bericht door winand »

Mooi gedaan hoor! :D
Leuk ook altijd, mensen die de moeite nemen om hun werkzaamheden op foto vast te leggen Afbeelding
Het lijkt wel alsof je een beetje voorover zit in die stoel?
Heb je ook een goede vergrendeling in het kantelmechanisme zitten, dat is wel nodig voor de APK denk ik.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Dennis en Nancy

De vergrendeling komt nog! De stoel staat al anders nu. Die heeft 2 verstelbare rails en een hoogte verstelling. Een voor en achteruit en een omhoog en omlaag rails. Die onderste heb ik omlaag (naar achteren) gezet en dan met de hoogte verstellen (weer een andere) de voorkant van de stoel omhoog gezet.

Ik had wel graag de rugleuning nog iets omlaag dus waarschijnlijk gaat er een stukje uit de plaat achter de stoel. Zodat ik iets ontspannender kan zitten. Hier had ik met de vorige stoel ook al last van.

Ik ben zelf ook altijd blij met foto's. Ik ehb leren sleutelen aan mijn TDI door middel van zogenaamde: how to's,... (hoe het moet in het nederlands.)

Foto zegt meer dan 2 pagina's tekst.

Groeten Dennis
dinand

Bericht door dinand »

dennis,

ziet er goed uit! Ik vraag me persoonlijk wel af of het zo verstandig is de stoel naar voren kantelbaar te maken. bij een tik van achter kunnen je scharnierpunten het begeven en als je zelf iemand aanrijd is de kans groter dat je met stoel en al door het raam ligt. Juist om deze redenen heb ik mijn stoel naar de zijkant klapbaar gemaakt
Detlev

Bericht door Detlev »

Ik heb van die echte vrachtwagen stoelen in m'n bus zitten, die kan je instellen op je gewicht enz. Dat zit geweldig! De bijrijders stoel is ook opklapbaar omdat dat onze ingang is. Dit is ALTIJD goedgekeurd hoor. En omvallen doet ie niet, ook niet bij een "noodstop", er zit geen vergrendeling op.....
Mercedes 406 uit 1969
Dennis en Nancy

Zal er mijn gedachten eens over laten gaan.

Goed punt,.. dat wel.
janbenz1

Bericht door janbenz1 »

Ha Dennis,

Keurig gedaan hoor, ziet er piekfijn uit.(wat heb je een mooi lasapparaat)
Dat voorover kantelen is ook nog wel een idee, ik kreeg de tip om opzij te kantelen, maar dit is waarschijnlijk nog wel zo handig. :lol:

De bijrijder stoel heb ik weer op dezelfde bok geplaatst als waar de oude stoel op stond.
Deze is nl. ook kantelbaar naar voren, orgineeel.
Dus dat heb ik behouden, zodat ik daar eventueel ook een ingang van kan maken.
Dan kan ik de andere deur blokeren, en desnoods nog iets voor bouwen.
Weer wat ruimte gewonnen.

Je vroeg of ik deze bus net had gekocht, inderdaad deze heb ik net aangeschaft, ex rode kruis uit Duitsland.
17000 km gelopen, is nog als nieuw van binnen en buiten.
Nu nog aan het timmeren. :D

Groet jan.
There is no bether coke than my benzsmoke!

Groetnis fan jan, ût Fryslân.
Afbeelding
Dennis en Nancy

Ik had de bus ook zien staan. Die zag er goed uit!

Voordeel van de bus die we nu hebben was dat die goedkoper en compleet ingericht was. Nadeel is dat die hier en daar wel wat rot en slecht is.

Ach ja hobby he,.. 8)

Dennis
Plaats reactie