Water bij scharnierpunt bestuurders deur: Opgelost

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Dennis en Nancy

Water bij scharnierpunt bestuurders deur: Opgelost

Bericht door Dennis en Nancy »

Hallo,

Tijdens wat werkzaamheden vandaag zag ik dat er wat water blijft staan aan de binnenkant van de deurstijl! In de holte waar de onderste scharnier bevestigd is. Het loopt niet weg!

Kan ik daar gewoon een afwaterings gat in boren en eventueel behandelen met met een coating of tectyl?

Ik heb geen idee waar het water vandaan komt! Waarschijnlijk langs de deurrubbers.

Groeten Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis en Nancy op 19 mar 2007, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben

Re: Water bij scharnierpunt bestuurders deur

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 17 aug 2007, 06:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis en Nancy

Hmm,... :?

Dan word het spannend!

Dennis.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Kijk je dakgootjes eens na die willen nog al eens verrot zijn.

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Dennis en Nancy

Die dakgoten van onze 406 zijn plaatselijk in verregaande staat van ontbinding. Vooral op de achterhoeken.

Bovenaan de deurstijl zit een slechtere plekje wat ik morgen eens zal inspecteren.

Ben benieuwd.

Dennis
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Succes, water komt soms van de vreemste plaatsen!

Groet Anton

Afbeelding
it camperke
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Yep,

Gewoon een gat in boren, zoals er wel meer gaten in een mercedes geboord kunnen worden.

latorrr..
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
africandreamers
Contacteer:

Water in de deurstijl

Bericht door africandreamers »

Hallo,

gaat het om een voordeur? Controleer dan ook de rubbers van het voorraam en de kleine zijraampjes voor. Als hier water doorheen komt moet het ergens heen (of vanuit een gat in het dak, b.v. van een lamp) en dat zou zich daar kunnen verzamelen. Als het weer eens hard regent (hoef je nooit lang op te wachten in dit kikkerlandje) gaan rijden en proberen het water omhoog te volgen...

Groet,

Fulco
All those who wander are not necessarily lost....
Dennis en Nancy

Vandaag 2 nieuwe rubbers besteld voor de 2 kleine voorraampjes. €39,70 per stuk.

Ik denk ook dat die rubbers er iets mee te maken hebben. Ben benieuwd wat eronder zit.

Kleppendekselpakking €4,50 :shock: . Bij MIj VW betaal ik voor een kleine pakking al €2,70.

Dennis
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Bij mij loopt het water van de voorruit altijd gewoon het dashbord in en dan krijg ik een natte voet als ik de bocht om ga wantdan loopt er een hele straal omlaag via een vast daarvoor af fabriek gemaakt gaatje.
Dus hoe dat water in je portier komt snap ik niet.......

Verder succes met zoeken, (wichelroede kopen?? :D :) )

Frank
dinand

Bericht door dinand »

dennis,

Ik heb precies hetzelfde gehad . . . en nog steeds totaaaaal geen idee waar het weg komt. dakgootjes kan gewoonweg niet, is gelast, gepolyesterd én geplamuurd en andere mogelijkheden zie ik ook niet echt . . .ik heb gaatjes geboord, en hoewel ik er tegen alleen het gevolg te repareren en niet het daadwerkelijke probleem werkt het bij mij zo wel ok. Tijdens het borgen bleek trouwens dat er ongeveer een blok van 1 cm kalk in de kokerbalk lag, dus het heeft een aantal jaren zo gelijkt lijkt me
Frank.fjph

Als het achter je dshbord is dan komt het langs het voorraamrubber, of vaker langs een doorgeroest randje onder je rubber. Rechts heb ik het al opgelost, links doet het nu ook weer, dus dat wordt eer zoeken.

Frank
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Waar onze geliefde busjes hun plaat materiaal weer aan de natuur terug geven. is het rechter rooster waar de lucht binnen komt. (oa. 207)
Het plaatje daar onder vertoont dan vaak symtpmen van verre gaande staat van ontbinding.
Meestal sneuvelt dan ook de zekeringhouder die daar weer onder zit.
Ook het water wat achter de voorspatschermen links en rechts verdwijnt wil ook nog wel eens zorgen voor extra werk in de avonduren.
Ook de plaatstalen verstevigingsbalken willen van ellende wel eens verdwijnen.

Succes!

Groet Anton

Afbeelding
Frank.fjph

Ja helaas kan ik ook dat probleem bevestigen, ik heb hem met kit afgedicht. Bovendien heb ik in de rand van het raamrubber de ndige gaten dichtgelast.
Maar mijn opmerkingen betroffen mijn andere camper de 508D

Frank
dinand

Bericht door dinand »

Frank.fjph schreef:Als het achter je dshbord is dan komt het langs het voorraamrubber, of vaker langs een doorgeroest randje onder je rubber. Rechts heb ik het al opgelost, links doet het nu ook weer, dus dat wordt eer zoeken.

Frank
daar ligt het bij mij niet aan. Onlangs rubber + raam vervangen en het was allemaal goed daar
Laatst gewijzigd door dinand op 20 mar 2007, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis en Nancy

Na reperatie van de lekke dakgoten en de raam c.q. deurstijl blijft mijn scharnierpunt mooi droog!

Dennis
Plaats reactie