remleidingen

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
A_A

remleidingen

Bericht door A_A »

He hoi, mischien een rare vraag maar zijn er bouwtekeningen van de remleindingen van een mb 406 '69?
Ik heb ze onder de auto uit maar ben bang dat ze niet recht er onderuit gekomen zijn. Nu weet ik dat het enigsinds flexibel spul is maar mischien dat er een tekening met lengtes oid is van dit spul dan weet ik zeker dat ik de juiste krijg van de auto onderdelen shop.
Hij maakt ze voor mij voor 5 euro de meter als ik de oude mee neem. Iemand trouwens een idee of dat een reeele prijs is ?
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

De nieuwe remleidingen zullen wel van koper zijn en dat kun je gewoon buigen in de vorm die je nodig hebt.
Wel voldoende lengte nemen zodat je wat ruimere bochten kan maken.

Frank
A_A

Bericht door A_A »

Jazeker koper wordt het maar het probleem is dat de monteur die mij helpt zo'n fels apparaatje heeft en daarom de boel dus voor mij maakt. Nu heb ik al wel bedacht om een bosje koper te scoren en de leidingen onder de auto op maat te maken en vervolgens weer er onderuit te halen om ze te laten felsen met wartels.
Alleen hoe vervoer ik 4 meter remleiding in een nissan micra :-)
'k heb de oude halverwege door gebogen en toen paste het net.
Kun je dat koper even ombuigen als het nie in de auto past en dan weer terug buigen ?
Maar ok lekker ruim, maar als het te lang is is het dan wel een beetje weg te drukken ?
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Je haalt de oude er onder vandaan en neemt die mee voor de maat, das logies!
Die van koper rol je gewoon op en neemt ze mee met je auto.
Ter plekke leg je hem waar ie omgeveer komt, en sluit je een kant aan en vervolgens buig je hem op de plaats, en dat valt erg mee vind ik ook van de prijs.
Oja knoop een paar lapjes om de uiteinden zodat er geen vuil in komt!

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
A_A

Bericht door A_A »

He hoi, heb de remleidingen compleet bij mercedes besteld. Niet van koper maar ijzer/staal. Leger groen geverfd zijn ze en best op maat!
mis alleen nog de 2 stukken van hoofdremcilinder naar beneden.
Nou ja van de week even een bosje koperen remleiding scoren 4 meter moet genoeg zijn. De wartels heb ik al.
Maar gaat wel een lastig stuk worden, het begin zit een meter voor de vooras en het einde zit bij de hoofdrem cilinder. De leidingen gaan omhoog, dan langs de motor, dan omhoog dan in een boogje naar de rempomp.
nou ja ok, het is het laatste van 9 apk punten dus zal toch ook moeten lukken.
Oja mercedes rekende 140 euro voor de remleidingen. op de 2 laatste stukjes na.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Plaats reactie