Droog luchtfilter beter dan een oliegevuld luchtfilter?????
- janbenz1
Droog luchtfilter beter dan een oliegevuld luchtfilter?????
Hallo.
Is een droog luchtfilter nu beter dan een oliebadluchtfilter?
wat ik heb gehoord is dat wanneer je in de bergen rijdt, en de motor moet enorm trekken, dat je kans hebt dat de olie uit het oliebad wordt opgezogen, en dat de trekkracht helemaal weghaalt.
De motor begint dan onregelmatig te lopen, en dat duurt dan een tijdje als je het oliebad en het filter hebt verwijdert, voordat hij weer een beetje beter begint te lopen.
Alleen heb je op dat moment geen filter, en is het verstandig om een panty voor je luchtfilter inlaat te plaatsen.
Dat kan 1 van de voordelen zijn.
Nu het volgende,
Wat voor type luchtfilter moet je dan gaan plaatsen, en wat past op een 407D?
Hapt de motor gemakkelijker lucht met een droog filter?
Groet Jan.
Is een droog luchtfilter nu beter dan een oliebadluchtfilter?
wat ik heb gehoord is dat wanneer je in de bergen rijdt, en de motor moet enorm trekken, dat je kans hebt dat de olie uit het oliebad wordt opgezogen, en dat de trekkracht helemaal weghaalt.
De motor begint dan onregelmatig te lopen, en dat duurt dan een tijdje als je het oliebad en het filter hebt verwijdert, voordat hij weer een beetje beter begint te lopen.
Alleen heb je op dat moment geen filter, en is het verstandig om een panty voor je luchtfilter inlaat te plaatsen.
Dat kan 1 van de voordelen zijn.
Nu het volgende,
Wat voor type luchtfilter moet je dan gaan plaatsen, en wat past op een 407D?
Hapt de motor gemakkelijker lucht met een droog filter?
Groet Jan.
- Anton
Hoi,
In de praktijk voldoet het door Mercedes gemonteerde luchtfilter.
Olie uit het luchtfilter aanzuigen kan alleen als er te veel in zit of dat ie op zijn kant ligt.
Een papieren filter is moeilijk schoon te malen, word dus vervangen en kost geld.
Dus zo'n oliebadfilter is zo gek nog niet!
Groet Anton
In de praktijk voldoet het door Mercedes gemonteerde luchtfilter.
Olie uit het luchtfilter aanzuigen kan alleen als er te veel in zit of dat ie op zijn kant ligt.
Een papieren filter is moeilijk schoon te malen, word dus vervangen en kost geld.
Dus zo'n oliebadfilter is zo gek nog niet!
Groet Anton
- Leo
- Site Admin
InternetBullshit.
Hoi Jan,janbenz1 schreef:wat ik heb gehoord is dat wanneer je in de bergen rijdt, en de motor moet enorm trekken, dat je kans hebt dat de olie uit het oliebad wordt opgezogen, en dat de trekkracht helemaal weghaalt.
De persoon die dat verkondigt moet zich rotschamen en een wereldwijd schrijfverbod krijgen.
Wat een onzin; alsof de zwaartekracht of/en viscositeit in de bergen opeens anders wordt.. :?
Een duidelijk voorbeeld van IB, oftewel InternetBullshit.
Persoonlijk heb ik het liefst een oliebad-filter, maar dat is meer vanwege kostenbesparing dan dat er een enorm technisch voordeel aan zit.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- janbenz1
- janbenz1
-
http://forum.campertechniek.eu/viewtopi ... uchtfilterjoy schreef:en hoe kan ik de oliebadfilter het beste reinigen?
(bijvoorbeeld, je kunt nog meer vinden via de zoekfunctie)
Groetjes,
Sandra
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)