Roken na verstuivers vervangen en kleppen stellen
- melhof
Roken na verstuivers vervangen en kleppen stellen
(aangepaste versier met naam van de garage)
Hallo,
Enige tijd geleden hebben we onze 307D met OM616.912 motor naar Mulder Dieselservice in Den Haag garage gebracht in Den Haag voor kleppenstellen, verstuivers nakijken en olie verversen.
De kleppen en olie verversen waren zeker nodig en verstuivers waarschijnlijk ook. Al liep onze motor vrij goed en rookte hij zeer weinig.
Nadrukkelijk vooraf de prijs gevraagd: 350euro totaal (als er nieuwe verstuivers in zouden moeten). Meer had ik niet te besteden hiervoor. (heb ik hem ook duidelijk gezegd)
Het bericht kwam dat de verstuivers helemaal niet goed waren en 1 zelfs diesel bleek te druppelen ipv. verstuiven.
OK goed doe er dan maar de geheel nieuwe verstuivers in.
Eindgoed al goed kom ik de volgende dag bij de garage om af te reken.
Motor draaid prima als ik hem even start en wat gas geef. Dus tevreden.
Alleen wel een behoorlijke zwarte roetplek onder de uitlaat.
De hele straat staat blauw.
Maar dat komt volgens de garage omdat het oude roet er uit moet branden.
Oja, hij had toen ik er naar vroeg 10W40 half syntheet in gedaan.
Volgens hem de olie die Mercedes aanbeveeld.
En de genoemde prijs bleek exlcusief btw te zijn!
Dat was niet de afspraak, maar volgens hem volledig normaal.
Hij had me wel gematst met het arbeidsloon...
Maarja, als ik nog net 350euro had om de maand mee te halen reken ik niet op 420.
Beetje boos en met een zuur gezicht 420euro afgerekend.
OK
Wij enkele dagen er af en toe wat mee rijden en bleef maar zwarte plekken op de weg maken. Steeds als we er mee startte.
Zo erg dat het voor onze deur vol zat met zwarte 'kratertjes'.
Toch maar eens het oliepijl controleren: 1cm boven de max!
Heb er ~ 1,5L olie uit laten lopen voordat de waarde klopte.
Toen ik de garage hier op aansprak antwoorde hij dat hij gewoon de boek hoeveelheid olie er in had gegooid. (maar dus niet had gecontroleerd met het olie peil)
Hij begon nog te l*llen over dat misschien de koppakking lek was en er diesel in de olie komt waardoor het peil zo hoog is... onzin.
Het roeten is iets minder geworden, maar nog steeds zwarte plekken.
Is dit normaal?
Kan er schade aan de motor zijn opgelopen door 1,5L te veel?
Zolang er geen pernamente schade aan de motor is kan ik niet zo veel tegen de garage beginnen.
Maar ik wil wel graag weten of dit roeten normaal is.
Verder draaid de motor heerlijk en maakt minder geluid.
Heb me afgevraagd of de injectiepomp te rijk staat.
Maar is me nog niet gelukt daar een beschrijving over te vinden.
De pomp is een vacuum gestuurde pomp (slangetje naar de luchtklep) maar heeft wel een stangetje dat met de luchtklep mee wordt gestuurd.
Er zit een in lijn diesel pomp aan de zijkant met een grote rode ontluchtings(?) draaiknop. En achter op zit een grote rode dop met 'oël' er op. Lijkt me dat ik die eens een keer moet bijvullen ofzo. Maar weet niet welke olie.
Temeer omdat deze pomp net iets nieuwer is dan in de handleidingen van de dubbellucht klub wordt beschreven. Deze hebben allemaal nog niet de vacuum sturing. De laatste 2 getallen van het motor nummer staan zowizo niet genoemd in de beschrijvingen.
Als ik het stangetje naar de injectiepomp weg haal doet de motor het ook gewoon prima.
Verdraai ik met de hand alleen dit hendeltje op de intjectiepomp dan 'verzuipt' de motor.
Weet iemand hoed dit werkt?
Laatste keer dat ik ze heb afgesteld onderling heb ik gewoon gezorgd dat de klep en dit hendeltje allebij onder tegen de aanslag komen in de ruststand.
Verder maak ik me een beetje zorgen over de halfsyntheet.
De het karter is meer gaan lekken. Waar hij eerst altijd een beetje lekte 'zweette' het nu in korte tijd helemaal zwart van de nieuwe olie.
Zelfs een druppel op straat zag ik laatst.
Het peil zakt niet. Ook niet na de 300km die we er de laatste tijd mee gereden hebben. Dus hij verbruikt nog net zo weinig als eerst.
Het gaat dus om: Mulder Dieselservice in Den Haag
http://www.mulderdiesel.nl
Ik hoor graag reacties hier op.
Hallo,
Enige tijd geleden hebben we onze 307D met OM616.912 motor naar Mulder Dieselservice in Den Haag garage gebracht in Den Haag voor kleppenstellen, verstuivers nakijken en olie verversen.
De kleppen en olie verversen waren zeker nodig en verstuivers waarschijnlijk ook. Al liep onze motor vrij goed en rookte hij zeer weinig.
Nadrukkelijk vooraf de prijs gevraagd: 350euro totaal (als er nieuwe verstuivers in zouden moeten). Meer had ik niet te besteden hiervoor. (heb ik hem ook duidelijk gezegd)
Het bericht kwam dat de verstuivers helemaal niet goed waren en 1 zelfs diesel bleek te druppelen ipv. verstuiven.
OK goed doe er dan maar de geheel nieuwe verstuivers in.
Eindgoed al goed kom ik de volgende dag bij de garage om af te reken.
Motor draaid prima als ik hem even start en wat gas geef. Dus tevreden.
Alleen wel een behoorlijke zwarte roetplek onder de uitlaat.
De hele straat staat blauw.
Maar dat komt volgens de garage omdat het oude roet er uit moet branden.
Oja, hij had toen ik er naar vroeg 10W40 half syntheet in gedaan.
Volgens hem de olie die Mercedes aanbeveeld.
En de genoemde prijs bleek exlcusief btw te zijn!
Dat was niet de afspraak, maar volgens hem volledig normaal.
Hij had me wel gematst met het arbeidsloon...
Maarja, als ik nog net 350euro had om de maand mee te halen reken ik niet op 420.
Beetje boos en met een zuur gezicht 420euro afgerekend.
OK
Wij enkele dagen er af en toe wat mee rijden en bleef maar zwarte plekken op de weg maken. Steeds als we er mee startte.
Zo erg dat het voor onze deur vol zat met zwarte 'kratertjes'.
Toch maar eens het oliepijl controleren: 1cm boven de max!
Heb er ~ 1,5L olie uit laten lopen voordat de waarde klopte.
Toen ik de garage hier op aansprak antwoorde hij dat hij gewoon de boek hoeveelheid olie er in had gegooid. (maar dus niet had gecontroleerd met het olie peil)
Hij begon nog te l*llen over dat misschien de koppakking lek was en er diesel in de olie komt waardoor het peil zo hoog is... onzin.
Het roeten is iets minder geworden, maar nog steeds zwarte plekken.
Is dit normaal?
Kan er schade aan de motor zijn opgelopen door 1,5L te veel?
Zolang er geen pernamente schade aan de motor is kan ik niet zo veel tegen de garage beginnen.
Maar ik wil wel graag weten of dit roeten normaal is.
Verder draaid de motor heerlijk en maakt minder geluid.
Heb me afgevraagd of de injectiepomp te rijk staat.
Maar is me nog niet gelukt daar een beschrijving over te vinden.
De pomp is een vacuum gestuurde pomp (slangetje naar de luchtklep) maar heeft wel een stangetje dat met de luchtklep mee wordt gestuurd.
Er zit een in lijn diesel pomp aan de zijkant met een grote rode ontluchtings(?) draaiknop. En achter op zit een grote rode dop met 'oël' er op. Lijkt me dat ik die eens een keer moet bijvullen ofzo. Maar weet niet welke olie.
Temeer omdat deze pomp net iets nieuwer is dan in de handleidingen van de dubbellucht klub wordt beschreven. Deze hebben allemaal nog niet de vacuum sturing. De laatste 2 getallen van het motor nummer staan zowizo niet genoemd in de beschrijvingen.
Als ik het stangetje naar de injectiepomp weg haal doet de motor het ook gewoon prima.
Verdraai ik met de hand alleen dit hendeltje op de intjectiepomp dan 'verzuipt' de motor.
Weet iemand hoed dit werkt?
Laatste keer dat ik ze heb afgesteld onderling heb ik gewoon gezorgd dat de klep en dit hendeltje allebij onder tegen de aanslag komen in de ruststand.
Verder maak ik me een beetje zorgen over de halfsyntheet.
De het karter is meer gaan lekken. Waar hij eerst altijd een beetje lekte 'zweette' het nu in korte tijd helemaal zwart van de nieuwe olie.
Zelfs een druppel op straat zag ik laatst.
Het peil zakt niet. Ook niet na de 300km die we er de laatste tijd mee gereden hebben. Dus hij verbruikt nog net zo weinig als eerst.
Het gaat dus om: Mulder Dieselservice in Den Haag
Ik hoor graag reacties hier op.
Laatst gewijzigd door melhof op 06 mar 2007, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- melhof
Ik geloof dat het plaatsen zo'n lap tekst niet erg tot reacties leid. :(
Maar toch hier de PRANGENDE vragen:
1: Kan het kwaad om circa 150km rijden met 1,5 L olie teveel?
2: Wat zijn de symptomen hiervan en heb ik kans die te verhalen? :?
De overige vragen zal ik wel in een ander topic stellen.
Alvast erg bedankt
Melchior
Maar toch hier de PRANGENDE vragen:
1: Kan het kwaad om circa 150km rijden met 1,5 L olie teveel?
2: Wat zijn de symptomen hiervan en heb ik kans die te verhalen? :?
De overige vragen zal ik wel in een ander topic stellen.
Alvast erg bedankt
Melchior
-
- KWF-704
hoi
ik denk dat 1 cm geen probleem kan zijn
op de andere vragen is het moeilijk antwoord te geven
is het roken verminderd na dat je de olie eruit hebt gehaald
zwarte rook is meestal te rijk mengsel zitten er wel de juiste verstuivers in of staan die wel juist afgesteld ook nieuwe dingen kunnen stuk zijn
het grote probleem is als het roken blijft duren je voor de juiste oorzaak terug naar de garage moet en als ik jou verhaal lees best een andere
groeten johan
ik denk dat 1 cm geen probleem kan zijn
op de andere vragen is het moeilijk antwoord te geven
is het roken verminderd na dat je de olie eruit hebt gehaald
zwarte rook is meestal te rijk mengsel zitten er wel de juiste verstuivers in of staan die wel juist afgesteld ook nieuwe dingen kunnen stuk zijn
het grote probleem is als het roken blijft duren je voor de juiste oorzaak terug naar de garage moet en als ik jou verhaal lees best een andere
groeten johan
- Leo
- Site Admin
Hoi Melchior,
ik heb ff errug weinig tijd om op je problemen in te gaan, sorry.
Maar lees http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?t=950 eens, misschien kun je dan de vinger op de zere plek leggen.
Mvg, Leo. :D
ik heb ff errug weinig tijd om op je problemen in te gaan, sorry.
Maar lees http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?t=950 eens, misschien kun je dan de vinger op de zere plek leggen.
Mvg, Leo. :D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Contacteer:
Teveel Olie
Hoi Melchior,
ik heb altijd begrepen dat teveel olie slecht is voor de motor. Niet zo slecht als te weinig (duidelijk!), maar er kan extra druk op diverse keringen komen, met allerlei gevolgen als lekken die doorgedrukt worden. Volgens mij kan een paar 100 km geen kwaad, en ik had ook begrepen dat de bus zelf het teveel eruit gooit. Blijkbaar alleen als het onder max staat?
Erg slordig van die garage, dat is er een waar ik niet heen wil!
Groet,
Fulco
ik heb altijd begrepen dat teveel olie slecht is voor de motor. Niet zo slecht als te weinig (duidelijk!), maar er kan extra druk op diverse keringen komen, met allerlei gevolgen als lekken die doorgedrukt worden. Volgens mij kan een paar 100 km geen kwaad, en ik had ook begrepen dat de bus zelf het teveel eruit gooit. Blijkbaar alleen als het onder max staat?
Erg slordig van die garage, dat is er een waar ik niet heen wil!
Groet,
Fulco
All those who wander are not necessarily lost....
- melhof
Ik ben een beetje huiverig de garage hier te noemen. :(
Dit omdat ik wel eens gelezen heb dat hier ophef over ontstaat.
Als het geen bezwaar is zal ik de naam in de volgende reactie schrijven.
Het is in iedergeval een 'naam' in Den Haag en NOTABENE door Mercedes zelf aangeraden... ???
Of ze er veel Mercedes oldtimer bussen maken zou ik niet weten.
In iedergeval paste onze 4,40m wielbasis niet op hun brug en hij heeft moeten werken met 2wielen op de brug.
Maarja er stond ook een catherpillar op de stoep waar ze aan sleutelden. :D
Groet,
Melchior
Dit omdat ik wel eens gelezen heb dat hier ophef over ontstaat.
Als het geen bezwaar is zal ik de naam in de volgende reactie schrijven.
Het is in iedergeval een 'naam' in Den Haag en NOTABENE door Mercedes zelf aangeraden... ???

Of ze er veel Mercedes oldtimer bussen maken zou ik niet weten.
In iedergeval paste onze 4,40m wielbasis niet op hun brug en hij heeft moeten werken met 2wielen op de brug.
Maarja er stond ook een catherpillar op de stoep waar ze aan sleutelden. :D
Groet,
Melchior
- Anton
Hoi,
Even in het algemeen. het oliepeil moet gewoon tussen de min en max tekens staan.
Iets onder de min : hij loopt echt niet meteen stuk.
Iets boven max: hij loopt echt niet meteen stuk.
Zit er nu veel te veel in dan kan de olie gaan schuimen dus enigzins gasvormig worden.
In dat geval kan via de carterventielatie dit ongewenste producht boven de zuigers komen.
Aangezien het dan om grotere hoeveelheden gaat kan de motor op hol slaan, hij loopt dan op zijn eigen smeerolie!
Dat dit heel slecht is hoef ik niet uit te leggen denk ik.
Nu het antwoord op te veel cq te weing olie, hou een speling aan van een paar miliemeter.
De fabrikant heeft daar in zijn ontwerp terdege rekening mee gehouden.
Om een en ander proefondervindelijk vast te stellen lijkt mij niet goed!!
Succes!
Groet Anton
Even in het algemeen. het oliepeil moet gewoon tussen de min en max tekens staan.
Iets onder de min : hij loopt echt niet meteen stuk.
Iets boven max: hij loopt echt niet meteen stuk.
Zit er nu veel te veel in dan kan de olie gaan schuimen dus enigzins gasvormig worden.
In dat geval kan via de carterventielatie dit ongewenste producht boven de zuigers komen.
Aangezien het dan om grotere hoeveelheden gaat kan de motor op hol slaan, hij loopt dan op zijn eigen smeerolie!
Dat dit heel slecht is hoef ik niet uit te leggen denk ik.
Nu het antwoord op te veel cq te weing olie, hou een speling aan van een paar miliemeter.
De fabrikant heeft daar in zijn ontwerp terdege rekening mee gehouden.
Om een en ander proefondervindelijk vast te stellen lijkt mij niet goed!!
Succes!
Groet Anton
-
- Leo
- Site Admin
Tjah, een klojo die er te veel olie in flikkert mag van mij aan de schandpaal.
Enneuhh, als ie beweert dat hij gewoon de voorgeschreven hoeveelheid er in gegooid heeft, en laten we ff stellen dat hij daarin niet liegt, dan zou dat kunnen betekenen dat hij het filter niet vernieuwd heeft.
Kijk ook ff of hij per ongeluk je oliebad-luchtfilter ververst heeft.
Misschien zit daar ook wel te veel olie in.
Je verstuivers zou ik gewoon opnieuw laten afpersen, want die zouden wel eens te laag van druk kunnen staan.
Ik neem tenminste niet aan dat deze supertechneut aan je roetstop heeft zitten draaien.
Alhoewel.... :?
Wbt dat hoge oliepeil: De fabrikant geeft ook altijd ergens op hoe schuin je auto mag rijden.
Zo mag een mercedes meestal een vrij steile helling hebben.
Je krukas mag op dat moment natuurlijk niet door je olie heenslaan.
Een centimeter lijkt me dus niet zo'n groot probleem, ik denk dat alle olie dan nog gewoon in je carterpan zit zonder de krukas te raken.
My 2 cents,
mvg, Leo.:D
Enneuhh, als ie beweert dat hij gewoon de voorgeschreven hoeveelheid er in gegooid heeft, en laten we ff stellen dat hij daarin niet liegt, dan zou dat kunnen betekenen dat hij het filter niet vernieuwd heeft.

Kijk ook ff of hij per ongeluk je oliebad-luchtfilter ververst heeft.
Misschien zit daar ook wel te veel olie in.
Je verstuivers zou ik gewoon opnieuw laten afpersen, want die zouden wel eens te laag van druk kunnen staan.
Ik neem tenminste niet aan dat deze supertechneut aan je roetstop heeft zitten draaien.
Alhoewel.... :?
Wbt dat hoge oliepeil: De fabrikant geeft ook altijd ergens op hoe schuin je auto mag rijden.
Zo mag een mercedes meestal een vrij steile helling hebben.
Je krukas mag op dat moment natuurlijk niet door je olie heenslaan.
Een centimeter lijkt me dus niet zo'n groot probleem, ik denk dat alle olie dan nog gewoon in je carterpan zit zonder de krukas te raken.
My 2 cents,
mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- janbenz1
Hallo,
Dit is zwaar kl..te hoe ze je auto, en jou hebben behandeld.
Ik snap niet dat ze er halfsynthetische olie in gooien.
Ik weet niet van welk bouwjaar je bus is, maar is tie van voor 1983 dan moet er toch echt Minerale olie in.
Hier is men vaak veel te slordig mee.
Doordat er nu halfsynthetische olie in zit wordt je motor intern gereinigd en gaat de filmlaag van je cilinderwanden, en andere onderdelen in je motor.
Deze schilfertjes kunnen je olietoevoer kanaaltjes doen verstoppen wat tot wegvallen van de smering kan betekenen. :?
Met alle gevolgen van dien.
Wanneer de filmlaag verdwijnt zal je motor op den duur ook meer olie gaan verbruiken, en meer brandstof.
De filmlaag zorgt wel voor een extra afdichting van je zuigerveren op de cilinderwand.
Vroeger hanteerde men ruimere passingen dan tegenwoordig, en een 10W50 olie is dan ook minimaal wat je er in moet doen.
In de zomer hanteer ik 20W50, ivm de hogere temperaturen.
Ook de afdichtings rubbers zullen zacht worden, en tot lekkage gaan leiden.
Allemaal zaken om in overweging te nemen.
Hebben jullie in Den Haag niet een Lasaulec zitten?, die kan zo je verstuivers testen en afstellen, en ook je brandstofpomp.
Lijkt me toch echt nodig naar je verhaal geluistert te hebben.
Waarschijnlijk staan de verstuivers te laag afgesteld, omdat hij ook vrij blauw rookt.
Dit duidt volgens mij op een te rijk mengsel.
Daardoor krijg je roetvorming en dat zal dan ook tot die zwarte kraters leiden bij het starten.
Hopelijk wil het bedrijf waar je dit hebt laten repareren ook nog wat voor je doen, maar als ze al beginnen van dan zal je koppakking wel lek zijn,dan heb ik geen vertrouwen in deze hereh.
Ze proberen je leeg te melken, ook omdat ze al beginnen met ex btw, dat geld alleen voor bedrijven, en niet voor een particulier.
Veel succes, en laat je niet afzeiken.
Groet jan.
Dit is zwaar kl..te hoe ze je auto, en jou hebben behandeld.
Ik snap niet dat ze er halfsynthetische olie in gooien.
Ik weet niet van welk bouwjaar je bus is, maar is tie van voor 1983 dan moet er toch echt Minerale olie in.
Hier is men vaak veel te slordig mee.
Doordat er nu halfsynthetische olie in zit wordt je motor intern gereinigd en gaat de filmlaag van je cilinderwanden, en andere onderdelen in je motor.
Deze schilfertjes kunnen je olietoevoer kanaaltjes doen verstoppen wat tot wegvallen van de smering kan betekenen. :?
Met alle gevolgen van dien.
Wanneer de filmlaag verdwijnt zal je motor op den duur ook meer olie gaan verbruiken, en meer brandstof.
De filmlaag zorgt wel voor een extra afdichting van je zuigerveren op de cilinderwand.
Vroeger hanteerde men ruimere passingen dan tegenwoordig, en een 10W50 olie is dan ook minimaal wat je er in moet doen.
In de zomer hanteer ik 20W50, ivm de hogere temperaturen.
Ook de afdichtings rubbers zullen zacht worden, en tot lekkage gaan leiden.
Allemaal zaken om in overweging te nemen.
Hebben jullie in Den Haag niet een Lasaulec zitten?, die kan zo je verstuivers testen en afstellen, en ook je brandstofpomp.
Lijkt me toch echt nodig naar je verhaal geluistert te hebben.
Waarschijnlijk staan de verstuivers te laag afgesteld, omdat hij ook vrij blauw rookt.
Dit duidt volgens mij op een te rijk mengsel.
Daardoor krijg je roetvorming en dat zal dan ook tot die zwarte kraters leiden bij het starten.
Hopelijk wil het bedrijf waar je dit hebt laten repareren ook nog wat voor je doen, maar als ze al beginnen van dan zal je koppakking wel lek zijn,dan heb ik geen vertrouwen in deze hereh.
Ze proberen je leeg te melken, ook omdat ze al beginnen met ex btw, dat geld alleen voor bedrijven, en niet voor een particulier.
Veel succes, en laat je niet afzeiken.
Groet jan.
- melhof
Nu hier de naam van het garage bedrijf:
Mulder Dieselservice in Den Haag
Let wel in dit verhaal hebben we op goed vertrouwen eerst 150km rond gereden voor de ontdekking van 1cm en het er uit halen van de 1,5 L. Dus het kan zijn dat er nog meer in zat en de rest verbrand is.
De olie is erg zwart, maar ik dacht dat dat aan de soort olie ligt.
Ik denk wel dat hij de filters vervangen heeft, dit aangezien ik die zelf bij Mercedes gekocht heb (olie-, dieselfilter en lijnpomp filtertje) en voor hem klaar in de bus gelegd heb. (daarna waren ze in iedergeval weg :) )
De karter olie dop heeft hij ook vervangen dus dat zit wel goed lijkt mij.
Het lijkt me ook wel dat hij de nieuwe verstuivers heeft afgesteld, daar heeft hij in iedergeval alle apparatuur voor. Maar op welke waarde. Heb er ook overgedacht om dat na te laten checken.
In iedergeval balen dat dat straks ook weer een paar honderd euro kost.
Hij heeft gezegd niets aan de pomp te hebben veranderd.
Liever ga ik er ook niet meer heen.
Het contact met die man vond ik al vervelend genoeg, de andere monteurs leken mij veel aardiger, maar omdat dit een oude bus was werd ik meteen naar hem doorverwezen. :(
De reden dat ik deze klus niet zelf heb gedaan kwam ook sterk door dat je in Den Haag niet aan de weg mag sleutelen. (heb daarvoor al waarschuwingen en eens een bijna boete gekregen: ze konden het delictnummer niet vinden) :(
Dus oproep:
WIE HEEFT ER IN DEN HAAG of omgeving EEN PLEK WAAR WIJ ZO AF EN TOE WAT KUNNEN SLEUTELEN AAN ONZE CAMPER?
Een brug of smeerkuil zijn natuurlijk heel gewenst maar niet noodzakelijk.
Let wel hij is 2,25br. 2,85hg en 7m lang met wielbasis 4,40.
Een kleine vergoeding is bespreekbaar.
Mulder Dieselservice in Den Haag
Let wel in dit verhaal hebben we op goed vertrouwen eerst 150km rond gereden voor de ontdekking van 1cm en het er uit halen van de 1,5 L. Dus het kan zijn dat er nog meer in zat en de rest verbrand is.
De olie is erg zwart, maar ik dacht dat dat aan de soort olie ligt.
Ik denk wel dat hij de filters vervangen heeft, dit aangezien ik die zelf bij Mercedes gekocht heb (olie-, dieselfilter en lijnpomp filtertje) en voor hem klaar in de bus gelegd heb. (daarna waren ze in iedergeval weg :) )
De karter olie dop heeft hij ook vervangen dus dat zit wel goed lijkt mij.
Het lijkt me ook wel dat hij de nieuwe verstuivers heeft afgesteld, daar heeft hij in iedergeval alle apparatuur voor. Maar op welke waarde. Heb er ook overgedacht om dat na te laten checken.
In iedergeval balen dat dat straks ook weer een paar honderd euro kost.
Hij heeft gezegd niets aan de pomp te hebben veranderd.
Liever ga ik er ook niet meer heen.
Het contact met die man vond ik al vervelend genoeg, de andere monteurs leken mij veel aardiger, maar omdat dit een oude bus was werd ik meteen naar hem doorverwezen. :(
De reden dat ik deze klus niet zelf heb gedaan kwam ook sterk door dat je in Den Haag niet aan de weg mag sleutelen. (heb daarvoor al waarschuwingen en eens een bijna boete gekregen: ze konden het delictnummer niet vinden) :(
Dus oproep:
WIE HEEFT ER IN DEN HAAG of omgeving EEN PLEK WAAR WIJ ZO AF EN TOE WAT KUNNEN SLEUTELEN AAN ONZE CAMPER?
Een brug of smeerkuil zijn natuurlijk heel gewenst maar niet noodzakelijk.
Let wel hij is 2,25br. 2,85hg en 7m lang met wielbasis 4,40.
Een kleine vergoeding is bespreekbaar.