Dakraam

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
derijkenderest

Dakraam

Bericht door derijkenderest »

Beste dubbelluchters. Ik wil een nieuw dakraam. Er zit een dakraam in mijn bus die te klein is en ook nog eens lekt. Ik wil dat veranderen. De afmeting nu is 40 x 80. Ik zou graag een groter formaat willen maar weet niet of dat zomaar kan qua rondingen en zo. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een bedrijf die dergelijke ramen inbouwt?

Groeten
Bart de Rijk
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

IMS in Hedel, vlak bijde haven, heeft vast wel wat en kan het ook inbouwen.
Straatnaam: Bloemendaal dacht ik maar niet zeker.
Staat in telefoonboek.
Frank
Arnold Smeets

dakraam

Bericht door Arnold Smeets »

Te klein: welke maat kun je maximaal hebben voordat de rondingen komen? De andere kant op: voordat je tegen een spant aan zit?

Lekken: Ik had lekkage, heb nu een kitband en tot nu toe helemaal waterdicht. Kitband is bij montage wat stugger dan kit, laat zich niet wegvegen waardoor geen kleine lekkages ontstaan.

Iedere caravanreparateur kan dit soort luiken inbouwen maar dat kun je zelf vast ook wel. Kijk maar eens rond in Otterlo, je krijgt er vast gratis advies bij en misschien ook nog wel koffie :lol:

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik heb gisteren een luik vervangen. Zelf. Het oude was gescheurd tijdens werkzaamheden op het dak en ik heb het vervangen voor eenzelfde.

Kitrand lossnijden gaat makkelijk met een scherp gemaakt plamuurmes. dan kitresten verwijderen en opnieuw kitten (in mijn geval met Sikaflex). dakraam plaatsen, in mijn geval vastschroeven, en klaar. ik heb de naden nog eens extra afgekit. Dit verdiend geen schoonheidsprijs maar dat doe ik altijd dus bij het dakraam van de bus leek het me ook geen slecht plan.

Ik vond het als leek goed te doen. Wil je groter dan kun je met een flex het gat simpel groter maken. Even aftekenen en flexen maar.

Dennis
Plaats reactie