Radiateur vervangen

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
africandreamers
Contacteer:

Radiateur vervangen

Bericht door africandreamers »

Beste mensen,

tijdens het DubbelLuchtweekend wil ik mijn radiateur vervangen, en ik heb nog een aantal vraagjes:
- als de radiateur eruit ligt is het natuurlijk een goed moment, zo stel ik me voor, om eventueel andere zaken waar ik opeens bij kan te doen. Waar zou ik dan aan kunnen denken?
- moet het systeem na vulling ontlucht worden, en zo ja, hoe?
- de nieuwe radiateur ziet er redelijk uit, ik heb hem schoongespoeld met koelvloeistof, er komen nieuwe radiateurslangen en de steuntjes zien er nog goed uit. Wat zou ik eventueel nog moeten/kunnen vervangen?

Groet,

Fulco

ps. ik heb gezocht op het forum, maar niet de antwoorden kunnen vinden. Wel vaak een verwijzing naar het 'oude forum' maar waar kan ik dat vinden?

ps2. ik weet dat er zo'n 14 liter schone vloeistof ingaat, en ik neem twee emmers mee :lol:
All those who wander are not necessarily lost....
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Wat te combineren is:
1. V-snaar vervangen
2. ventilatorbladen contro;eren
3. Dynamo nakijken
4. kachelslangen (contr/vervangen)
5. Lagerspeling waterpomp contr.

Wat ik aanraad is om de koelvloeistof op te vangen en op te slaan in bv jerrycan en dan met water te spoelen meerde malen eventueel na een paar ritjes nogmaals, zodat event. vuil goed eruit is. Eventueel met wat reinigings middeltjes.

Frank

PS het spoelen lijkt me geen activiteit voor het sleutelveldje :D :roll:
Arnold Smeets

Radiateur vervangen

Bericht door Arnold Smeets »

Bij mij is het niet mogelijk de radiateur simpelweg leeg te laten lopen in een emmer, het is altijd een vreselijk gespetter dat we oplossen door een grote platte bak te gebruiken.

Kijk ook even naar de ophanging van de dynamo, die was bij mij verkeerd om geplaatst waardoor het de eerste keer nogal tobben was om het ding er uit te krijgen.

Verder was de verstelling van de dynamo (spanning van de v-snaar) bij mij kapot, hetgeen pas opviel toen het spul los was.

De steuntjes zou ik allemaal vernieuwen, onder en boven. Ze kosten weinig en oud rubber wordt massief waarna het trillingen gewoon doorgeeft.

Ontluchten was bij mij niet nodig, vullen, even laten lopen, bijvullen en na een paar kilometer rijden nog even nakijken was voldoende.

Verder zou je even naar de startmotor kunnen kijken, hier kun je normaal gesproken beroerd bij. Er zit altijd wel iets in de weg voor die grote handen van mij en qua licht zit het ding ook niet lekker.
Ook als je er niets aan doet kun je even zien hoe het allemaal zit, altijd makkelijk als je er wel iets aan moet doen.

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Arnold,
Je hebt zeker ook zo'n kunststof bumper, daar spuit de aftapplugstraal preciesop.
Tip: trechter er onder houden of gat in de bumper boren.

Frank
winand

Bericht door winand »

Een ideale opvangbak voor olie of koelvloeistof lijkt me zo'n bak die je onder je wasmachine kunt zetten tegen waterlekkage. Kost een eurootje of 7 bij de bouwmarkt geloof ik.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie