Zandstralen Grille en Bumpers

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Berend G.

Bericht door Berend G. »

Hallo Leden,

Ik heb een andere grille voor onze 407 gekocht. Eentje zonder roest! Nu wil ik deze wit gaan spuiten en moet eerst de oude lak er af. Schuren is geen optie tussen de lucht inlaat sleuven. Heeft iemand ervaring met het zandstralen van een grille? Of een ander goed idee??

Ik wil ook de voor en achter bumpers opnieuw in de lak zetten evt. ook zandstralen? En waar?

Wie kan ons helpen aan goede tips?

Groeten, Berend :)
Het gaat er niet om wat je doet....Maar hoe je het doet!
MB L407DG
L1
Contacteer:

Bericht door L1 »

Ik vraag me af waarom de oude verf er af moet. Als deze er bijna niet af te krijgen is is het een goede grondlaag.
Wil je hem er toch afhalen Google eens op gritstralen. Er is er vast wel een in je buurt

Met vr gr Leen
21-GB-69

Bericht door 21-GB-69 »

wellicht is het ook mogelijk om de oude verflaag chemisch te verwijderen, probeer het eens bij een autospuiter of verzinkerij....

m.vr.gr.

Kees
winand

Bericht door winand »

ZANDstralen is vrij agressief en je haalt wellicht meer weg dan de verflaag alleen.
Je kunt ook stralen met kunstof bolletjes, dit is zachter en haalt echt alleen de verf eraf.
GRITstralen werd al genoemd, wellicht dat dit hetzelfde is, dat weet ik niet.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Arnold Smeets

Bericht door Arnold Smeets »

Je kunt met verschillende materialen stralen maar veel belangrijker is dat je een bedrijf vindt dat ervaring heeft met het stralen van plaatwerk. Bij stralen komt behoorlijk warmte vrij en dan kan je plaat kromtrekken. Verder moet er uiteraard niet meer verwijderd worden dan nodig is. Ik betwijfel of het stralen van de inlaatsleuven goed zal lukken maar daar kan een vakman wel in adviseren.

In Soest zit Midcoat, die werkten voor mijn vorige werkgever totdat deze failliet ging en zij leverden toen goed werk.

Op internet vindt je vast veel meer adressen!

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Berend G.

Bericht door Berend G. »

Ik denk dat ik de lak die er nu op zit een beetje opschuur zodat het oppervlak ruw wordt en daarna de originele kleur van onze bus er in een paar keer op spuit. Ik denk dat dit wel een goede optie is want de lak die er nu op zit is in prima staat. Dan afwerken met blanke lak?? Wordt dat niet te gelikt? :roll:
Het gaat er niet om wat je doet....Maar hoe je het doet!
MB L407DG
Plaats reactie