Binnen betimering op de wanden
- Rene
Binnen betimering op de wanden
Ik heb een vraagje over de bekleding op de wanden. Wij hadden lekkage in het plafond, de vorige eigenaar had er allemaal schroefjes in gezet tegen het rammelen. Ik kon de lekkage niet vinden en heb toen maar het gehele plafond eruit gehaald. En toen ik zo lekker bezig was gelijk maar de wanden. Ben nu met de nieuwe isolatie bezig ( de lekkage is verholpen ) maar wat kan er op de wanden. Printplaten van de gamma schiet niet op en gewoon plaat materiaal moet bekleed worden. Wie heeft dit al eens eerder meegemaakt. Suggesties zijn van harte welkom, ook als het kan dan waar kan ik het halen ( zei ringeling) en wat het zo`n beetje kost. Alvast bedankt
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
- winand
Als je geen vochtproblemen meer hebt zou ik:
1. De wanden isoleren, als het droog blijft kan glaswol, maar blijf liever bij iets wat geen vocht opneemt (Xtrem of desnoods piepschuim)
2. Bekleden met dun multiplex van 4mm of zo, dat buigt mooi met de spanten mee.
3. Afwerken met vloerzeil (ga eens kijken bij carpetland o.i.d.) is goedkoop, dempt ook geluid en vochtvlekken zie je niet
Ik zelf heb zo een wandje vernieuwd en daarna afgewerkt met een leuk behangetje. Na een aantal natte dagen bleek dat er toch vocht achter kwam en begint het behang vlekken te vertonen en los te komen
Dat heeft me wel getriggert om de dakgoten eens te gaan doen. 8)
1. De wanden isoleren, als het droog blijft kan glaswol, maar blijf liever bij iets wat geen vocht opneemt (Xtrem of desnoods piepschuim)
2. Bekleden met dun multiplex van 4mm of zo, dat buigt mooi met de spanten mee.
3. Afwerken met vloerzeil (ga eens kijken bij carpetland o.i.d.) is goedkoop, dempt ook geluid en vochtvlekken zie je niet

Ik zelf heb zo een wandje vernieuwd en daarna afgewerkt met een leuk behangetje. Na een aantal natte dagen bleek dat er toch vocht achter kwam en begint het behang vlekken te vertonen en los te komen

Dat heeft me wel getriggert om de dakgoten eens te gaan doen. 8)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
Je kunt ook triplex(lichtgewicht camperuitvoering ) kopen datvoorzien is van een dunne kunststof afwerklaag (div.decors). Ik heb grijs in mijn bus.
Spul is iets duurder dan multiplex maar je bent direkt klaar na het paszagen en monteren. Bovendien altijd goedkoper dan ernog extra wandbekleding of verf op zetten
Frank
Spul is iets duurder dan multiplex maar je bent direkt klaar na het paszagen en monteren. Bovendien altijd goedkoper dan ernog extra wandbekleding of verf op zetten
Frank
- Rene
Het dak is dicht dat is het mooie als alles er af is
Maar nu de rest
Er zaten van die printplaaten/decoplaten of hoe noem je dat. Het voordeel is wel dat er niets meer aangedaan hoeft te worden. Dat zeil vind ik ook wel een oplossing. Ik wacht nog even af wat er nog meer komt. Een ieder alvast bedankt 

Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
-
Als je toch de kale carrosserie hebt en het ziet er lekvrij uit, dan zou ik voor dat spul gaan wat ik heb, mijn hele interieur is er mee afgewerkt en het enige probleem is dat achter het gasstel en de spoelbak het niet meer mooi is, maar dat is logisch en moet ik een keer een stukje formica of zo voor maken.
Bij mij zit de eerder elders genoemde X-trem isolatie van 20mm achter en heb er nooit problemen mee.
Leverancier van het spul zit vlak bij mij in de buurt.
Frank
Bij mij zit de eerder elders genoemde X-trem isolatie van 20mm achter en heb er nooit problemen mee.
Leverancier van het spul zit vlak bij mij in de buurt.
Frank
- winand
Als je platen gebruikt die ook al een afwerklaag hebben, hoe monteer je deze dan? Schroefkoppen blijven dan in het zicht zitten.. :?
- winand
.. Bovendien lijkt me werken met de H-profielen niet echt makkelijk. Er zijn altijd wel hoekjes e.d. waar je niet 'uit' komt.
Gewoon schroeven kun je (bijna) overal.
Gewoon schroeven kun je (bijna) overal.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Wij hebben schroeven gebruikt met een posidriv-kop met een doorgeboord gaatje in het midden. In dat gaatje past een kunststof afdekdopje. Als je de plaatsen van de schroeven netjes bepaalt, ziet het er niets minder uit dan een fabrieksinbouw.
Tussen de 3 mm dikke platen hebben wij trouwens plastic H-profieltjes geschoven. Die lopen alleen verticaal en ik ben daarbij geen enkel moeilijk hoekje tegengekomen.
De schroefkopjes zijn zo weinig zichtbaar dat ik goed heb moeten zoeken naar een afbeelding. OP http://www.sittig.nl/juli05.htm , de alleronderste foto, krijg je een indruk. Desgewenst ook in Otterlo te bekijken (Dr. Wolff).
Tussen de 3 mm dikke platen hebben wij trouwens plastic H-profieltjes geschoven. Die lopen alleen verticaal en ik ben daarbij geen enkel moeilijk hoekje tegengekomen.
De schroefkopjes zijn zo weinig zichtbaar dat ik goed heb moeten zoeken naar een afbeelding. OP http://www.sittig.nl/juli05.htm , de alleronderste foto, krijg je een indruk. Desgewenst ook in Otterlo te bekijken (Dr. Wolff).
-
Bij mij zit er geen schroef in het zicht, zowel plafond als wanden.
Ziet er echt netjes uit, heb het dan ook niet zelf gedaan, maar is door semi proffesional gedaan. Timmerwerk had ik wel beter gekund :D
Alles zit met van die H profielen, Uprofiel etc vast, ook alle wanden en kasten. Wel een hoop kit om alles vast en afgewerkt te krijgen.
Voor het gewicht en het werk zou ik toch voor die 3mm afgewerkte plaat gaan.
Is het PB met adres nog aangekomen??
Frank
Ziet er echt netjes uit, heb het dan ook niet zelf gedaan, maar is door semi proffesional gedaan. Timmerwerk had ik wel beter gekund :D
Alles zit met van die H profielen, Uprofiel etc vast, ook alle wanden en kasten. Wel een hoop kit om alles vast en afgewerkt te krijgen.
Voor het gewicht en het werk zou ik toch voor die 3mm afgewerkte plaat gaan.
Is het PB met adres nog aangekomen??
Frank
- winand
Tja, die dr. Wolff van jouw is zo recht als het maar zijn kan. Daar zou je nog wel een parketvloer tegen de wanden kunnen leggenAdmin schreef:Tussen de 3 mm dikke platen hebben wij trouwens plastic H-profieltjes geschoven. Die lopen alleen verticaal en ik ben daarbij geen enkel moeilijk hoekje tegengekomen.

Bij mij is het interieur door een timmerman ingebouwd zo te zien, maar niet op de doorgaans gebruikte volgorde. Eerst is al het meubilair ingebouwd en verankerd, daarna pas de wanden 'tussen de meubels in' geplaatst. Zo kan ik je nog wel wat hoekjes tonen in Otterlo