Accu ampere vraagje
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Accu ampere vraagje
Mijn startaccu is waarschijnlijk defect. Als ik de acculader erop zet en dan start dan gloeit de controle gloeier in het dashbord als een zonnetje.
Zonder lader krijg ik een laf oranje gloedje.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik een keer aan de bus gelast heb met de plus er nog op. Dikke kans dus dat die niet meer helemaal ok is.
Een vervangende accu moet die 80ah zijn wat er nu inzit of mag die ook iets lichter zijn van amperage, b.v. 50ah?
Groeten Dennis
Zonder lader krijg ik een laf oranje gloedje.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik een keer aan de bus gelast heb met de plus er nog op. Dikke kans dus dat die niet meer helemaal ok is.
Een vervangende accu moet die 80ah zijn wat er nu inzit of mag die ook iets lichter zijn van amperage, b.v. 50ah?
Groeten Dennis
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Hallo Dennis,
Wat je beschrijft m.b.t. het gloeien lijkt inderdaad op de accu te wijzen.
Het gevaar van elektrisch lassen betreft niet de accu, maar met name de diodes en andere elektronica tussen generator en accu (afhankelijk van de uitvoering ìn de generator of als aparte spanningsregelaar/automatische schakelaar).
50 Ah lijkt me aan de krappe kant. Zover ik weet is standaard 66 Ah (ook al vrij krap), met Sonderausführungen van 80 of 110.
Je kunt de accu uit de wagen halen, een dag en een nacht opladen en dan meenemen naar een accuboer. Die heeft een speciale meettang die de spanning onder een stevige belasting meet. Dan weet je het zeker.
Succes!
Ernst
Wat je beschrijft m.b.t. het gloeien lijkt inderdaad op de accu te wijzen.
Het gevaar van elektrisch lassen betreft niet de accu, maar met name de diodes en andere elektronica tussen generator en accu (afhankelijk van de uitvoering ìn de generator of als aparte spanningsregelaar/automatische schakelaar).
50 Ah lijkt me aan de krappe kant. Zover ik weet is standaard 66 Ah (ook al vrij krap), met Sonderausführungen van 80 of 110.
Je kunt de accu uit de wagen halen, een dag en een nacht opladen en dan meenemen naar een accuboer. Die heeft een speciale meettang die de spanning onder een stevige belasting meet. Dan weet je het zeker.
Succes!
Ernst
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
De huishoud accu is prima. Die ontlaad en laad 100%.
In Otterlo hebben we 3 dagen gedaan zonder bijladen en hij zat nog half vol. Nu is hij weer 100% vol.
Die werk dus goed. De startaccu is een ander verhaal. Die gloeit op de lader en als hij net een nacht op de lader heeft gestaan top en daarna niet meer.
Ik haal hem er morgen eens even uit.
Dennis
In Otterlo hebben we 3 dagen gedaan zonder bijladen en hij zat nog half vol. Nu is hij weer 100% vol.
Die werk dus goed. De startaccu is een ander verhaal. Die gloeit op de lader en als hij net een nacht op de lader heeft gestaan top en daarna niet meer.
Ik haal hem er morgen eens even uit.
Dennis
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Hoi Dennis,
Ik denk met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat je accu is overleden.
Kijk eens bij een accu-boer die ook aan de scheepvaart levert, dit scheelt te veel in de prijs!
Adressen bv. in de Scheepvaaatkrant cq Binnenvaartkrant (gratis) en Schuttevaer (niet gratis)
Succes!
Groet Anton
Ik denk met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat je accu is overleden.
Kijk eens bij een accu-boer die ook aan de scheepvaart levert, dit scheelt te veel in de prijs!
Adressen bv. in de Scheepvaaatkrant cq Binnenvaartkrant (gratis) en Schuttevaer (niet gratis)
Succes!
Groet Anton
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Hoi,
Hier nog wat uitleg over accu's:
http://home.scarlet.be/patrik.pectoor/technaccu.htm
Groet Anton
Hier nog wat uitleg over accu's:
http://home.scarlet.be/patrik.pectoor/technaccu.htm
Groet Anton
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
- Locatie: Bij de mummies
- Contacteer:
Hoi Dennis,
Een manier om de accu (thuis) te testen is om tijdens het starten de multimeter eraan te hangen. Wat je dan namelijk doet is de accu zwaar belasten (dit doet zo`n accuboer ook met een meettang, das een hele zware weerstand) en dan de spanning meten. Komt deze onder de 11 volt dan is je accu naar de Fillistijnen. Helemaal wanneer je hem net hebt opgeladen.
Succes!
Groet,
je overbuurman.
Een manier om de accu (thuis) te testen is om tijdens het starten de multimeter eraan te hangen. Wat je dan namelijk doet is de accu zwaar belasten (dit doet zo`n accuboer ook met een meettang, das een hele zware weerstand) en dan de spanning meten. Komt deze onder de 11 volt dan is je accu naar de Fillistijnen. Helemaal wanneer je hem net hebt opgeladen.
Succes!
Groet,
je overbuurman.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Volgens mij heb je als je gloeispiralen hebt al een mooie indicatie tijdens het gloeien, dan kan je makkelijker je meter aflezen omdat je dan meer tijd hebt....
Verder zit in Limburg vast wel een verkoopvestiging van Centurion (fabriek staat in Venlo) die maakt Robustac accu"s semitractie voor een redelijke prijs. Ze garanderen niets maar je kan op een 90Ah exemplaar (past precies in MB bak) best wel starten, of die als huishoud gebruiken en de andere voor starten als die tenminste startaccu is.
Frank
Verder zit in Limburg vast wel een verkoopvestiging van Centurion (fabriek staat in Venlo) die maakt Robustac accu"s semitractie voor een redelijke prijs. Ze garanderen niets maar je kan op een 90Ah exemplaar (past precies in MB bak) best wel starten, of die als huishoud gebruiken en de andere voor starten als die tenminste startaccu is.
Frank
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Heb vandaag even de accu laten testen die was dus defect. Hij gaf 13.01 volt aan en was vol maar had geen power meer om te starten.
Volgens 2 verschillende accu-boekjes moest er een 100AH accu in mijn 406D. Die er uiteraard ook maar in gedaan. (Was €10 duurder dan de 80AH variant.)
Nieuwe accu erin en de gloeier was helemaal de oude.
De bus start stukken beter nu!
Dennis
Volgens 2 verschillende accu-boekjes moest er een 100AH accu in mijn 406D. Die er uiteraard ook maar in gedaan. (Was €10 duurder dan de 80AH variant.)
Nieuwe accu erin en de gloeier was helemaal de oude.
De bus start stukken beter nu!
Dennis
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten