mijn eigen sleutelveldje

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
KWF-704

mijn eigen sleutelveldje

Bericht door KWF-704 »

hallo allemaal

ik heb een eigen SV georganiseerd er zijn 2 kampers en helaas maar een sleutelaar ikzelf.
het plan stuurbekrachtiging overbouwen
tot nu toe gaat het goed heb tegelijk ook alle dichtingen vooraan de motor vervangen
nu heb ik het stuurhuis klaar voor montage de gaten komen op het eerste zicht uit maar toch niet helemaal het past net niet ik krijg de bouten er niet in
dat word morgen nog even prutsen
ook kom ik tot de ondekking dat ook de volledige stuurbuizen en stuur gewisseld moeten worden dit valt tegen ik had graag het originele zwart stuur behouden
om de onderste riemschijf los te krijgen heb ik een slagsleutel aangeschaft dus als iemand hem nodig heeft worden wij graag uitgenodigd
hoop morgen een terug in mekaar te hebben om zondag een testrit te kunnen maken.
gelukkig zorgt mijn vrouwtje voor de nodige catering en morele steun
ook mijn zoon 8 jaar helpt als hij daar tijd voor heeft

groetjes johan
it camperke
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Hallo Johan,

Die stuurstang van de bekrachtiging is wat dikker hé? Ook heb je waarschijnlijk al gezien dat je die zwarte buis waar de stang doorheen loopt ook mee moet vervangen want die dikke past daar niet in. En om het nog erger te maken past dan ook je richtinaanwijzerautomatischterugpalletje niet meer..... :roll:

wel even een vraagje aan jou, als je dat zwarte stuur "over" hebt dan heb ik daar eventueel wel belang bij, de mijne is helemaal kapot.

Welnu, succes met de sleutelaarij!!

Groet,

Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
KWF-704

Bericht door KWF-704 »

nee otto de stuurstang van de bekrachtiging is dunner dat de stuurbuis mee moest wist ik al
dat van de richting aanwijzers niet
een stuur houd ik niet over de bedoeling is twee rijdende kampers over te houden en die zonder stuurbekrachtiging te verkopen
het is wel veel werk soms denk ik wel meer dan ik er geniet van ga hebben om het alleen te doen is het een hele klus gelukkig heb ik lange armen en kan ik daardoor aan veel bouten aan
groet johan
it camperke
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Dunner? dan heb je weer een andere dan die ik gesloopt heb uit mijn donorcabine. Nou, zo te horen heb jij ook een lekker paasklussie daar :wink: .

Succes!

Groet,

Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

als ik het goed begrijp is de enige /goedkoopste manier om aan een stuurbekrachtiging te komen zoals jij het doet: koop een camper met stuurbekr., bouw die over naar je eigen camper en verkoop hem dan weer.... :idea: :idea: :idea: :?:
Het is een idee, moet ik eens aan denken

Frank
KWF-704

Bericht door KWF-704 »

Frank

De donor kamper is niet met dit doel gekocht het is onze eerste kamper die te koop staat
in belgie is er niet zo veel intresse in 25 jaar oude kampers dus de prijs moest naar beneden
als je ziet wat je betaald voor een stuurbekrachtiging vond ik als de prijs moet zakken hij ook minder waard moest zijn vandaar de operatie
verder heb je wel gelijk het is zeker makkelijker als je de donor naast je hebt staan je moet behoorlijk wat overbouwen waar je bij de aankoop van een losse stuurbekrachtiging niet aan denkt
buiten de pomp en stuurhuis moeten alle riemschijven mee de leidingen +bevestigingbeugels dat de hele stuurbuis+stuur mee moest was voor mij ook een verassing
ondertussen draait alles weer
gek is wel dat ondanks ik 2 jaar met de andere bus gereden heb toch moest aanpassen nu de stuurbekrachtiging in de nieuwe zit rijd totaal anders (lees makkelijker)

groetjes johan
melhof

Bericht door melhof »

Ik heb nog zo'n zwarte stuurbuis voor je liggen, gratis mee nemen.
Welke het precies is weet ik niet, maar ik geloof een modernere voor de nieuwere richtingaanwijzer afslag.

Ook heb ik nog een stuurbekrachtigings pomp met steun voor OM616. (prijs 150euro)

Groet,
Melchior
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Johan,
fijn dat het gelukt is, maar ik wist ook al een jaar of 10 wat je net schreef, vandaar dat ik nog steeds geen bekrachtiging heb. Wel heb ik de onderdeelnummers van alle nodige onderdelen , met de Mercedes Benz prijzen erbij, :roll: :cry: nog liggen maar dan snap je nu ook wel waarom.....
Frank
Plaats reactie