Versnellingsbak nakijken voor inbouw?

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
melhof

Bericht door melhof »

Ik ga in iedergeval maar weer met frisse moed aan de voorstudie. :D

Dus alle hulp die jullie me nog willen geven is erg welkom. :wink:

De oude 4 bak die er ondervandaan komt is niet exact bekend.
Ik al meerdere malen geprobeerd het nummerplaatje te vinden maar dat lijkt onmogelijk. Het zit niet waar het zou moeten zitten en op de nieuwe bak wel zit. Misschien weten jullie de verborgen plek?

Ik vermoed dat het een 711.2 is of variant daarop. Hij lijkt in iedergeval erg op die uit Band 2 van de club CD.
Omdat de motor niet meer de orginele OM616.934 (+711.200 bak) is maar verwisseld is met een 616.912 uit een Mercedes 240 Sedan model is het nog minder zeker.
Maakt niet echt uit. Hij lijkt qua uiterlijk erg op de 711.1 of .2

De nieuwe bak is: 711.110
(G1/18-5/6.15 maar lang geleden genoteerd, moet ik nog nakijken)

Heeft iemand hier gegevens over of de rediveer beschrijving?

Waar moet ik zoeken om hier anders aan te komen?
Heb niet het idee dat de Mercedes dealer me er veel verder mee kan helpen... of wel?

Hij lijkt erg op de oude, maar is 15.5cm langer op de uitgaande flens!
Het draagpunt moet 10cm worden verplaatst en natuurlijk de aadrijf as ingekort. :x

Over de koppeling en de centreerpen die daar voor nodig zijn kom ik later terug.

Groet,
Melchior
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Voor die aandrijfas zal je naar een speciaal bedrijf moeten gaan, ook de dealer brengt ze daar heen.
Vanuit Den Bosch gaat men naar Oisterwijk dacht ik, maar kan ook Oosterhout zijn.
Volgens mij korten die hem gewoon in, maar het belangrijkste is dat ze hem ook uitbalanceren....

Frank
KWF-704

Bericht door KWF-704 »

hoi melchior

voor het centreren van de koppelingsplaat kan je een speciale centreerpen kopen
als je geen plannen hebt met de oude 4 bak slijp je de primare as door en gebruik je deze als centreerpen kijk wel even na of de koppeling bevestiging aan de motor dezelfde is scheelt soms niet veel maar past net niet
verder denk ik dat het je best gaat lukken alleen hou je er vuile handen aan over wat soms een fijne afwisseling kan zijn
mijn handen dragen nog steeds sporen van mijn paassleutelveldje en ik ben er trots op
groet johan
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Hoi Melchior, hier my 2 cents:

Trek eerst die 5bak ff uit elkaar, da's voor jou geen probleem vermits je net zo simpel blijft denken als de toegepaste techniek waard is :wink: .
Als het een slechte bak is ben je klaar, en kun je stoppen met je voorstudies.
Overal van te voren over nadenken is heel leuk, maar soms is het handiger om bij het begin te beginnen. :roll:

Wbt sommige problemen van je huidige bak en het gillende differentieel: Misschien is dit het proberen waard: http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?t=2498

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
melhof

Bericht door melhof »

Ik heb een nieuw topic aangemaakt voor de vorderingen van het reviseren:
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtop ... highlight=

Groet,
Melchior
Plaats reactie