uitlaat vervangen

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

uitlaat vervangen

Bericht door A_A »

Hallo, ben bezig om de uitlaat pijp na de achter demper te vervangen, dat is een buis die in de buis geschoven moet worden van de eind demper. Maar hoe krijg ik nou de oude stukke eind pijp uit de demper?
ben al fiks bezig geweest maar er blijft een stuk in de demper buis zitten waardoor ik het nieuwe stuk pijp er dus niet in krijg. iemand suggestie hoe ik dat stukkie pijp uit de demper krijg?

het is dus nog een soort ring die in de uitgaande pijp van de achter demper zit. en met een zaag er in wil niet.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Ben

Re: uitlaat vervangen

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 17 aug 2007, 04:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mar 2007, 19:40
Locatie: Den Haag

Bericht door Buster »

Hallo Arjen,

Ik heb dit ook al een paar keer meegemaakt,.
Als je een kleine schroevendraaier tussen de twee buisen in probeert te wurmen door voorzichtig te tikken en te wrikken en daarna met steeds een grotere schoevendraaier. Daarna kan je het binnenste stuk ook met een tang kan beetpakken dan flink wrikken, je hebt nu in elk geval speling op de twee delen gekregen. Als het materiaal het een beetje toelaat kan je mischien de binnenbuis mischien zelfs twisten door het materiaal in elkaar te vouwen met een combinatietang.

Ik hoop dat je hier iets verder mee komt.
Groet, Frank
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Goed idee opzich, maar heeft mij al 2 schroeven draaiers gekost :-(
nou ja zo handig ben ik ook niet. Maar das inderdaad ben ik bang wel de enige manier. Heb ook al geprobeerd om met een griptang er mee te twisten. Nou ja ik denk inderdaad dat dat wel de manier zal zijn ja.
Dankje!
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ik zou het met de combinatie van de 2 suggesties proberen: heet stoken nadat je met een zaagblad de binnenste pijp hebt doorgezaagd.
Er zijn van die handvaatjes waar je een zaagblad in kan stopen zodat hij goed in de hand ligt en het blad ook recht blijft.

(maar daar heb je natuurlijk op zondagmiddag weini aan )

Frank
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Frank, jammer dat ik het nu pas goed lees van dat houdertje ;-)

heb vandaag liggen zagen onder de auto met een zaagblad (goede tip Ben) en een griptang om het blad vast te houden.
heb hem aan 2 kanten door gezaagd, das nie leuk werk trouwens ;-) wat een gepruts maar ok! toen hij aan beide kanten door was kreeg ik hem er uit getikt.

de nieuwe pijp zit er in!!
mooi hoor, zo'n glimmend stuk ijzer onder de auto.
ziet er nu wel leuk uit trouwens, alle klussen onder de auto zie je nu door dat daar mooie nieuwe bouten en moeren in zitten :-)
makkelijk voor de apk.

En oja warm stoken, dat durfde ik niet zo goed. Ben nogal onhandig soms ;-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

A_A schreef:..Ben nogal onhandig soms ;-)
Haha, nou het is je toch maar gelukt!
En weer een nuttig topic erbij voor de toekomstige uitlaatpijp-monteurs..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten