chassis ruberslos door ongeval.

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
marcel

Bericht door marcel »

Wie kan mij uitleg geven, ik ben vorige week bij een snelheid van 25km/h met 2paarden erin omgekiept, nu is da cab los gekomen van zijn rubbers en staat scheef op het chassis, is dit makkelijk te vernieuwen. de auto is door de politei vrijgegeven, wil dit dan zeggen dat het chassis io is.
Zijn er nog punten waar ik op moet letten, weet niet of ik de auto nog herstel. 608d bwj:1977. de motor starte meteen. bvd Marcel.
m.mestrini@home.nl
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 16 aug 2007, 06:11, 1 keer totaal gewijzigd.
De Rooie Reus

Levende have

Bericht door De Rooie Reus »

Hoe is het met de paarden Marcel?

Groeten van
Martin
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Ik vermoed dat het over dit bericht gaat:

Paarden bekneld

Gepubliceerd op 05 mei 2007, 13:38
Laatst bijgewerkt op 05 mei 2007, 13:42

Voerendaal - Op de A79 bij de oprit van Voerendaal zijn vrijdagavond rond tien uur twee paarden bekneld geraakt. Ze bevonden zich in een kleine vrachtwagen die door onbekende oorzaak kantelde. De brandweer van Valkenburg wist de paarden te bevrijden door het dak van de vrachtwagen kapot te zagen.

In de krant stond er ook nog een foto bij, maar die kan ik nu niet op de site van De Limburger vinden.

Groet,

Gerard
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 16 aug 2007, 06:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskia

shock

Bericht door Saskia »

Dat moet wel een heel schokkende ervaring geweest zijn. Hopelijk is iedereen (Marcel + beide paarden) weer een beetje bijgekomen.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Arnold Smeets

Bericht door Arnold Smeets »

Marcel,

Ik zou de hele ophanging van de cabine even losmaken en de bouten vervangen. Doe dan gelijk die rubbers ook, ze zijn niet heel duur en je bent er toch.

De politie beoordeelt of naar hun mening een auto die bij een ongeval beschadigd is een gevaar op de weg is, als ze vinden van niet mag je het voertuig meteen meenemen. Ik reed een maand of 3 geleden een Seat Ibiza met een aanhangwagen beiden total loss, politie er bij, babbeltje met de agent net alsof ik er heel erg veel verstand van had en alles gewoon meegekregen. Zulke berichten heb ik al vaker gehoord, een politieagent is geen schade-expert dus je moet zelf oordelen of voor een vakkundig oordeel zorgen.

Als ik naar de foto's kijk denk ik dat je ook even naar de montage van de bak moet kijken, die zit vermoedelijk ook met een paar stukken draadeind of een paar stevige bouten vast. Let op: dit is een sterke kwaliteit staal die je niet zomaar door Gamma (dat zeg ik) kwaliteit kunt vervangen. Althans: dan krijg je vanzelf weer andere problemen en dat zul je niet willen. Even naar een carrosseriebouwer of een goede boutenboer.

Voor het chassis verwacht ik geen problemen.
De cabine zou iets krom kunnen zijn maar dat zie je vanzelf en dat is wel op te lossen maar ik heb het idee dat de bak dit deels opgevangen heeft.
De motor liep dus dat zal ook geen groot probleem zijn, wel even goed de vloeistoffen nalopen, ook de accu (als die gelekt heeft krijg je vanzelf wat last van het gelekte accuzuur)

Volgens mijn gedachten is deze auto nog goed te gebruiken. Trouwens: waar vind je een net zo betrouwbare en net zo eenvoudig vervangend werkpaard?

Oh: misschien heb je nog een nieuwe spiegel nodig?

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Plaats reactie