hoofd koppelings cilinder

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Kees
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2004, 20:51
Locatie: Amsterdam

hoofd koppelings cilinder

Bericht door Kees »

busklussers,

Ik weet dat een lekkende hoofdkoppelingscilinder regelmatig voorkomt.
Ook mijn rubbertje is lek. Nu heb ik een revisie setje gekocht bestaande uit een nieuw rubber plus enkele koperen afdichtingsringen.
Wie heeft ervaring met het vervangen van het rubber en kan een beschrijving en tips geven omtrent de werkzaamheden.
(met name het vervangen van het rubber zelf)

Kees
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Kees, vorig jaar heb ik dit vervangen. Ik weet zo uit het hoofd niet de procedure. Maar ik weet wel dat ik de oude er makkelijk afkreeg en toen de nieuwe er precies zo opgezet heb. Let wel even op dat als je de nieuwe er opzet en de zuiger weer in de cilinder doet, je dat niet droog doet. Dwz een klein beetje remolie er op om te smeren is beter dan kan het minder snel scheuren.
Kijk wel even of de cilinderwand niet te erg gekrast is, en spoel de cilinder even uit met remolie. Bij mij zat er redelijk wat vuil onder in de cilinder. Gewoon wat remolie er in, dikke duim aan de boven kant en schudden. Komt het meeste wel los.
Daarna goed schoonmaken en alles weer monteren.
Ontluchten staat op het forum beschreven. Let even op dat de slang van metalen leiding naar werkcilinder niet lek is.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Kees
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2004, 20:51
Locatie: Amsterdam

cilinder

Bericht door Kees »

Arjan bedankt voor de reactie, aan je antwoord te zien is de klus goed te doen.

Kees
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Zeker wel, mocht het nodig zijn pb mijn dan even voor m'n foon nummer.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast