busklussers,
Ik weet dat een lekkende hoofdkoppelingscilinder regelmatig voorkomt.
Ook mijn rubbertje is lek. Nu heb ik een revisie setje gekocht bestaande uit een nieuw rubber plus enkele koperen afdichtingsringen.
Wie heeft ervaring met het vervangen van het rubber en kan een beschrijving en tips geven omtrent de werkzaamheden.
(met name het vervangen van het rubber zelf)
Kees
hoofd koppelings cilinder
-
-
Kees, vorig jaar heb ik dit vervangen. Ik weet zo uit het hoofd niet de procedure. Maar ik weet wel dat ik de oude er makkelijk afkreeg en toen de nieuwe er precies zo opgezet heb. Let wel even op dat als je de nieuwe er opzet en de zuiger weer in de cilinder doet, je dat niet droog doet. Dwz een klein beetje remolie er op om te smeren is beter dan kan het minder snel scheuren.
Kijk wel even of de cilinderwand niet te erg gekrast is, en spoel de cilinder even uit met remolie. Bij mij zat er redelijk wat vuil onder in de cilinder. Gewoon wat remolie er in, dikke duim aan de boven kant en schudden. Komt het meeste wel los.
Daarna goed schoonmaken en alles weer monteren.
Ontluchten staat op het forum beschreven. Let even op dat de slang van metalen leiding naar werkcilinder niet lek is.
Kijk wel even of de cilinderwand niet te erg gekrast is, en spoel de cilinder even uit met remolie. Bij mij zat er redelijk wat vuil onder in de cilinder. Gewoon wat remolie er in, dikke duim aan de boven kant en schudden. Komt het meeste wel los.
Daarna goed schoonmaken en alles weer monteren.
Ontluchten staat op het forum beschreven. Let even op dat de slang van metalen leiding naar werkcilinder niet lek is.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69