Remlampjes
- Jurg & Marleen
Remlampjes
Hallo wijze-raadgeverts, ik heb een paar prachtige paddestoellampjes gekocht die ik wil inzetten als remlichten. Zou ik die simpel door kunnen trekken vanuit mijn al bestaande remlichten-achter (splitten)? En zou ik het geheel nog extra moeten zekeren (wattages optellen enz.)?
Of moet ik een nieuwe leiding aanleggen, en in zulks geval, gaat dat dan via het zekeringen-kassie op het dashboard?
Groeten van Jurg.
Of moet ik een nieuwe leiding aanleggen, en in zulks geval, gaat dat dan via het zekeringen-kassie op het dashboard?
Groeten van Jurg.
-
- Contacteer:
Hall Jurg,
Ik ken de lampjes zo niet (weet ook niet of dat wel mag als remlampjes!) en heb ze even opgezocht met Google. Afhankelijk van het wattage dat je erin zet (Remlamp is toch wel wat meer als gewoon lampje) zul je mogelijk de boel wat zwaarder uit moeten voeren. Ik vermoed dat bij een standaard wattage van (hulp) verlichting geen extra acties nodig zijn (gewoon aftakken).
Marc
PS: Volgens mij zijn ze bij de APK in ieder geval redelijk streng als het om verlichting gaat.
Ik ken de lampjes zo niet (weet ook niet of dat wel mag als remlampjes!) en heb ze even opgezocht met Google. Afhankelijk van het wattage dat je erin zet (Remlamp is toch wel wat meer als gewoon lampje) zul je mogelijk de boel wat zwaarder uit moeten voeren. Ik vermoed dat bij een standaard wattage van (hulp) verlichting geen extra acties nodig zijn (gewoon aftakken).
Marc
PS: Volgens mij zijn ze bij de APK in ieder geval redelijk streng als het om verlichting gaat.
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
- Anton
-
- Contacteer:
Misschien moet je dan op zoek naar landrover lampjes. Er is in ieder geval een serie geweest voor de Land rover met vergelijkbaar gevormde lampjes (maar dan ook voor remlichten en knipperlichten).
voorbeeldje (er zijn waarschijnlijk betere):
Marc
voorbeeldje (er zijn waarschijnlijk betere):
Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
- Jurg & Marleen
- Leo
- Site Admin
Zo lang branden remlichten toch niet?
Had die puntjes toendertijd, vanwege verregaande staat van ontbinding der originele verlichting, op mijn 206 als remlichten zitten, niks an de hand.
Ze hebben alleen 1 nadeel: Meestal gaan er van die langwerpige staaflampjes in, en die zijn maar 10 watt max voor zo ver ik weet.
Maar je zou er natuurlijk ook ledjes in kunnen zetten, ben je meteen van dat gewissel af.:P
Mvg, Leo.:D
Had die puntjes toendertijd, vanwege verregaande staat van ontbinding der originele verlichting, op mijn 206 als remlichten zitten, niks an de hand.
Ze hebben alleen 1 nadeel: Meestal gaan er van die langwerpige staaflampjes in, en die zijn maar 10 watt max voor zo ver ik weet.
Maar je zou er natuurlijk ook ledjes in kunnen zetten, ben je meteen van dat gewissel af.:P
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Meestal gaan er van die langwerpige staaflampjes in, en die zijn maar 10 watt max voor zo ver ik weet.
Mis, er zijn er voor 5, voor 10 en voor 21 W. De lengte is ietwat verschillend, maar met een punttangetje en een vaste hand is dat wel op te lossen...
Mis, er zijn er voor 5, voor 10 en voor 21 W. De lengte is ietwat verschillend, maar met een punttangetje en een vaste hand is dat wel op te lossen...
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Leo
- Site Admin
- Bert Steenhuis
- Contacteer:
Re: remlampjes
Hallo allemaal,
Voor onze Lowbeget Camper was ik er nog niet helemaal uit wat betreft de witte breedte lampjes aan de voorkant en de rode en gele t.b.v. aan de bovenkant achter.
Ik voede eigenlijk niet voor de uitvoeringen met de buislampjes en aan de LandRover lampjes had ik niet gedacht, terwijl we er zelf een gehad hebben.
Echter de achterlichten van LandRover zijn gecombineerd met de remlichten, duplo lampen 21/5W.
Via http://www.landro.nl/ heb ik 4 witte en 2 gele + 4 losse rode kapjes (kunststof glaasjes) besteld en wat reserve kapjes, waarbij ik er van uit ga dat de kapjes uitwisselbaar zijn.
De prijs is 7,60 euro p/st. exl. gloeilampje voor een compl. uitvoering
en 2.20 euro voor de losse kapjes alles incl. btw, excl 6,80 verz.kosten.
Op de Oldtimermarkt in Bockhorn (D) heb ik ze van Hella, met buislampjes gezien voor 10 euro/st.
Of alles past en lukt zoals ik denk laat ik nog wel horen.
Groeten Bert Steenhuis.
Voor onze Lowbeget Camper was ik er nog niet helemaal uit wat betreft de witte breedte lampjes aan de voorkant en de rode en gele t.b.v. aan de bovenkant achter.
Ik voede eigenlijk niet voor de uitvoeringen met de buislampjes en aan de LandRover lampjes had ik niet gedacht, terwijl we er zelf een gehad hebben.
Echter de achterlichten van LandRover zijn gecombineerd met de remlichten, duplo lampen 21/5W.
Via http://www.landro.nl/ heb ik 4 witte en 2 gele + 4 losse rode kapjes (kunststof glaasjes) besteld en wat reserve kapjes, waarbij ik er van uit ga dat de kapjes uitwisselbaar zijn.
De prijs is 7,60 euro p/st. exl. gloeilampje voor een compl. uitvoering
en 2.20 euro voor de losse kapjes alles incl. btw, excl 6,80 verz.kosten.
Op de Oldtimermarkt in Bockhorn (D) heb ik ze van Hella, met buislampjes gezien voor 10 euro/st.
Of alles past en lukt zoals ik denk laat ik nog wel horen.
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
- Bert Steenhuis
- Contacteer:
Remlampjes
Nogmaals hallo allemaal,
Vandaag alle lampjes al ontvangen (alles orgineel Land Rover) en ja hoor alle kleuren kapjes zijn uitwisselbaar.
Gelukkig allemaal direkt even bekeken, er bleek één fitting niet in orde, dus mailtje gestuurd, binnen twee uur bericht dat men een nieuwe stuurt.
Prima sevice dus ook.
Groeten Bert Steenhuis.
Vandaag alle lampjes al ontvangen (alles orgineel Land Rover) en ja hoor alle kleuren kapjes zijn uitwisselbaar.
Gelukkig allemaal direkt even bekeken, er bleek één fitting niet in orde, dus mailtje gestuurd, binnen twee uur bericht dat men een nieuwe stuurt.
Prima sevice dus ook.
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.