mag dit ivm apk? (popnagels)

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
nismo joe

mag dit ivm apk? (popnagels)

Bericht door nismo joe »

Hoi,

Het overzetplaatwerk heb ik al in huis. Zoals je ziet is het nodig :lol:

Afbeelding

Nu wou ik in eerste instantie gaan lassen, maar kreeg later de tip dat er overzetplaatwerk bestaat en dat die met 2 componenten lijm erop gelijmt kan worden. Voor de stevigheid hier en daar een lasje. Super dus!

Echter weet ik nog niet of er veel isolatie binnen zit en ik wil niet de camper gaan strippen. Dus het kan zijn dat lassen een beetje gevaarlijk word dan.

2 vragen:

- Mag ik ipv lassen ook popnagels (blindklinknagels) gebruiken?
- Als het goed is is dit een zelfdragend chassis, dus heb ik gelijk dat roest aan de buitenkant eigenlijk geen eens een apk punt is? (zolang het geen gevaar vormt dat het eraf valt enzo...

graag jullie deskundig advies :)

gr

joey

p.s. als ik het popnagel werk ik het natuurlijk wel waterdicht af ;)
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Ikzelf heb veel gelast maar dat waren meer deuren, een raam/deurstijl en zijplaatwerk. Voor de dakgoten durfde ik ook niet te lassen. (in verband met de isolatie.) Daar heb ik epoxy gebruikt.

Er staat een 508 op marktplaats in Baexem die de gehele cabine gepopnageld heeft. Heel die voorkant bestaat uit overzet plaatwerk. Origineel volgens de verkoper,.... :lol:
Het zag er wel goed uit!

Dennis
nismo joe

Re: mag dit ivm apk? (popnagels)

Bericht door nismo joe »

Ben schreef: Ze hebben die dingen ook in RVS :wink: .

ps: geen roest eronder poppen...............toch?
Ik kon mezelf niet bedwingen... Heb net ff met een schroevendraaier geprikt... Toen de slijptol er gelijk ingezet. Wanneer de rotte stukken weg waren kwam ik erachter dat ik me goeie kleren nog aan had :lol:

Hetgeen wat bloot komt te liggen met een staalborstel op de boormachine kaal maken. Daarna heb ik er spul van de brezan overheen gespoten. Een roestomvormer. Is bruin en slaat daarna zwart uit. Na 48 uur zou het goed moeten zijn :)

Voor de gein en bescherming ff 2 stukken erop gepopt (en afgeplakt)

Afbeelding
Afbeelding

dus zaterdag mooi alles achter de cabine afwerken 8)

p.s. die rvs popnagels zullen ze wel niet bij de bouwmarkt hebben denk ik?
21-GB-69

Re: mag dit ivm apk? (popnagels)

Bericht door 21-GB-69 »

p.s. die rvs popnagels zullen ze wel niet bij de bouwmarkt hebben denk ik?[/quote]

Maar misschien wel bij de dichtstbijzijnde botenzaak.

hou overigens wel rekening met galvanische werking, anders hou je straks een paar glimmende popnagels over en ligt het plaatwerk op devluchtstrook....

groet,

Kees
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Doe jezelf een lol en plak alle ramen in de buurt af als je gaat flexen. Ik ben dat vergeten en heb nu wat roestspikkels in de raam. :oops:

Zet als je gaat verven je prive auto uit de wind. Mijn VW Golf zit onder de spikkels van Sikkens bootlak. Die stond blijkbaar in de wind toen we de bus aan het rolleren waren. :oops:

Dennis
nismo joe

Bericht door nismo joe »

bedankt voor de tips!!!
Plaats reactie