slecht stationair lopen

Plaats reactie
Andre

slecht stationair lopen

Bericht door Andre »

Mede sleutelaars, ik heb thans het probleem dat mijn 409 (benzine) erg onregelmatig stationair loopt. Het starten gaat prima en ook rijden zonder problemen. Nu heb ik zelf al geprobeert het aanzuigen van valse lucht te bespeuren, ik heb echter geen veranderingen in toerental gevonden.( rondom de carburateur met remmenreiniger gezocht).

het betreft een Solex carburateur 36/40.

Heeft iemand nog meer ideeen?? (ps ontsteking is niets aan veranderd en staat goed)

mvg Andre
Merc. 409 Ex bedrijfsbrandweer NKF Delfzijl
evelyn25
Contacteer:

Bericht door evelyn25 »

bij onze oude betekende dat dan meestal dat de kleppen weer eens gesteld moesten worden. klusje wat ze hier in alkmaar voor 80 euro deden.
of toch je afstelling. dat gekke ding trrrilt toch redelijk. Je kunt altijd beginnen met carborateurcleaner.
succes.
gerbrand
L1
Contacteer:

Bericht door L1 »

evelyn25 schreef:......... Je kunt altijd beginnen met carborateurcleaner.
succes.
gerbrand
Heb ik ook een keer gedaan en het werkte voortreffelijk. Een flesje gehaald bij Halfords dacht ik en dat direkt in de carborateur. Liep na 5 minuten rook te hebben uitgebraakt als een naaimachientje

Leen.
Arnold Smeets

Bericht door Arnold Smeets »

L1 schreef:[Liep na 5 minuten rook te hebben uitgebraakt als een naaimachientje Leen.
Vandaar dat je naar Praag gevlucht bent :lol:

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
frenkck

Bericht door frenkck »

Niks versleuteld aan de carburateur zelf?

Van mijn carburateur was ik mijn stationair sproeier kwijt en had BCCP nog aan de telefoon vandaag. Hun adviseren zelfs om een kleinere sproeier te nemen dan oorspronkelijk (tot 10% kleiner). Dit omdat de benzine door al die jaren dunner is geworden, waardoor er meer benzine door het sproeiergaatje kan.

Zou misschien ook zomaar iets kunnen zijn.
Plaats reactie