Mede sleutelaars, ik heb thans het probleem dat mijn 409 (benzine) erg onregelmatig stationair loopt. Het starten gaat prima en ook rijden zonder problemen. Nu heb ik zelf al geprobeert het aanzuigen van valse lucht te bespeuren, ik heb echter geen veranderingen in toerental gevonden.( rondom de carburateur met remmenreiniger gezocht).
het betreft een Solex carburateur 36/40.
Heeft iemand nog meer ideeen?? (ps ontsteking is niets aan veranderd en staat goed)
mvg Andre
slecht stationair lopen
- Andre
slecht stationair lopen
Merc. 409 Ex bedrijfsbrandweer NKF Delfzijl
- evelyn25
- Contacteer:
- L1
- Contacteer:
- Arnold Smeets
-
frenkck
Niks versleuteld aan de carburateur zelf?
Van mijn carburateur was ik mijn stationair sproeier kwijt en had BCCP nog aan de telefoon vandaag. Hun adviseren zelfs om een kleinere sproeier te nemen dan oorspronkelijk (tot 10% kleiner). Dit omdat de benzine door al die jaren dunner is geworden, waardoor er meer benzine door het sproeiergaatje kan.
Zou misschien ook zomaar iets kunnen zijn.
Van mijn carburateur was ik mijn stationair sproeier kwijt en had BCCP nog aan de telefoon vandaag. Hun adviseren zelfs om een kleinere sproeier te nemen dan oorspronkelijk (tot 10% kleiner). Dit omdat de benzine door al die jaren dunner is geworden, waardoor er meer benzine door het sproeiergaatje kan.
Zou misschien ook zomaar iets kunnen zijn.