14"of 16"wielen onder 507

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Harry Appelman

14"of 16"wielen onder 507

Bericht door Harry Appelman »

ben reeds een tijdje in het bezit van een 507 bj '87. Voorheen een jaar
of 7 in een 407 met veel plezier rondgereden. echter zo'n 5 bak doet het net even beter op de weg en daarnaast was de 507 gewoon daar op het juiste moment. .Valt me op dat er weinig tot niets over de 507 te vinden is op deze side , blijkbaar een vrij curieus model geweest.
Opvallend detail aan de auto is dat waar onder de 407 van die mooie volle
16" wielen zaten, er hier van die lullige 13" onder zitten . Volgens mij is er
genoeg ruimte in de wielkasten om er "normale" wielen onder te bouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee .?? Neem aan dat de snelheidsmeter gaat prostesteren gezien de verandering van wielomtrek maar dat vindt ik niet zo heel interressant.Dat ie sneller loopt of minder toeren hoeft te maken lijkt me duidelijk, dat je wat koppel inlevert ook maar dan kan je nog eens terug naar je 4e versnelling.

:?:
Laatst gewijzigd door Harry Appelman op 03 jul 2007, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Arnold Smeets

13"of 16"wielen onder 507

Bericht door Arnold Smeets »

Harry,

Over de 507 zul je inderdaad weinig vinden maar over een andere maat wielen is volop geschreven. Gebruik de zoekfunctie maar eens!

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
A_A

Bericht door A_A »

Mijn oude nissan micra uit 1984 had 13" wielen. Die zijn erg klein hoor. Dan komt volgens mij je differentieel bijna op de grond? Volgens mij heeft de oude mini ook 13"
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

13inch :shock:

Post eens een foto?
winand

Bericht door winand »

A_A schreef:Volgens mij heeft de oude mini ook 13"
De mini's tot begin jaren 80 hadden 10 inch wielen
(bedenk dat daar maar hele kleine trommeltjes in paste en dan weet je ook hoe die dingen remmen..)
De latere mini hadden 12 inch standaard, met inderdaad, grotere trommelremmen.
13 inch is wel leverbaar voor de orginele mini, maar dan ben je em echt aan het pimpen, 13 inch is nooit standaard af fabriek geweest.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
A_A

Bericht door A_A »

De koe is ziek :-(
maar omdat ik in Indonesie zat kon ik er even niks mee, maar ok dit weekend komt het goed!
valse lucht.

Maar 10 inch joh?
tjee hee, maar goed ik ben serieus nieuwsgierig hoe je 13 inch op een bus als de onze krijgt. hoe doe je dat met de rem trommels?

Iemand een foto inderdaad?
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
DVIII

507

Bericht door DVIII »

Harry , onder de 507 de zg. nieuwe look transporter zitten inderdaad erg kleine wielen en als het zes gat's montage is zal er ongetwijfeld een 16 inch of zelfs 17,5 inch wiel oppassen. maar de vraag blijft wel... kan het motortje van de 507 die vergroting wel aan .
buiten kijf staat dat de overzet verhouding van jou achteras tenminste aangapast is om 80 of 90 km per uur te halen, met die kleine wieltjes dus het is het uitzoeken waard !
Harry Appelman

14" of 16"wielen onder een 507

Bericht door Harry Appelman »

Heren

alvast bedankt voor de alertheid. Het betreft hier dus geen 13"wielen maar 185/75 14R wielen. Sorry voor deze domheid, zijn dus wel iets groter maar dan nog. Auto rijdt indien lekker warm met gemak 100/105 km per uur . pas me echter meestal aan het vrachtverkeer door de weeks op zo'n 95 km. Met een grotere omtrekband zal ie dan gemakkelijker 100/105 moeten kunnen rijden. Zal ergens anders op de side wel eens op een oproep plaatsen "gezocht 6 velgen met 16" banden " en het gewoon eens uitproberen.
zodra ik door heb hoe een foto plaatsen werkt zal ik er een posten

harry 8) [/quote]
Plaats reactie