Inmiddels heeft Dinky een nieuwe kleur gekregen. Na lang overwegen welke kleur nu het beste bij een bus van dit type past, ben ik uitgekomen op donkerblauw. Toegegeven, hij heeft nu iets weg van een ME-bus, maar ik vindt dit wel de kleur die het beste bij de vorm past.
Ik heb de verf (halfglans nachtblauw van Histor outdoorcolours) met kwast en roller in drie lagen opgebracht. Redelijk verdunt met terpentine waardoor de 'sinaasappelhuid' tot een minimum beperkt is gebleven, of eigenlijk nauwelijks zichtbaar is.
Tevens een nieuwe schoonwatertank er onder gehangen en de schoonwaterslangen vervangen. Jawel, 'project Dinky' begint aardig te vorderen.
Verder staat nog op de planning:
- het hele dak en dakgoten degelijk opknappen (ai, ik voorize een flinke klus)
- nieuwe achterdeur: Als iemand nog een redelijke heeft liggen: linkerachterdeur incl. raam.
- nieuwe voorruit (flinke barst door een steen die op de snelweg van een aanhangwagen afstuiterde, *&#$%Grrrrrr). Helaas geen glasverzekering, dus dat wordt een dure grap.
- blauwe zonneklep. Als iemand er nog eentje heeft liggen en kwijt moet, ik ben nog op zoek.
- waarschijnlijk een douche incl. aparte vuilwatertank.
- nieuwe wandbekleding binnen.
- en nog een zooi kleine aanpassingen.
Carpe Noctem.