Ik wil anti-inkijkfolie op de ramen (zij en achter) maken: wel naar buiten kunnen kijken, maar niet naar binnen.
Bij de autoshop geïnformeerd, maar dat kost me zo'n € 300,-
Dat vind ik te gek.
Nu heb ik wel begrepen, dat het niet zo gemakkelijk is die folie goed te plakken (allemaal vouwen of blaasjes).
Heeft iemand daar ervaring mee of tips voor?
Louis
tips voor folie op de zij- achterramen?
-
- paulv
Hallo Louis,
Dat opplakken valt best mee, je moet alleen erg netjes werken.
Wat extra tips;
Zorg dat je ramen erg schoon zijn, met een krabbetje elk "aangebakken" vuiltje verwijderen. Hierna met een vochtig doekje van microvezels afnemen. De ramen moeten spiegelglad zijn.
De ramen met een bloemenspuit (weer om stof te vermijden) natmaken met wat er in de gebruiksaanwijzing staat, meestal water met een klein beetje afwasmiddel.
Zorgvuldig alle luchtbellen (eerst met een doekje, daarna met een trekkertje) vanuit het midden wegstrijken, niet te hard drukken, het folie is zacht en rekbaar. Een klein restje water onder de folie is niet heel erg, dat verdampt wel weer bij het drogen.
Snij heb uistekende folie in twee keer af, eerst een paar milimeters te weinig, en na het drogen (folie krimt) pas op maat. (ff natmaken en het lijmt weer)
Succes
,
Paul
Dat opplakken valt best mee, je moet alleen erg netjes werken.
Wat extra tips;
Zorg dat je ramen erg schoon zijn, met een krabbetje elk "aangebakken" vuiltje verwijderen. Hierna met een vochtig doekje van microvezels afnemen. De ramen moeten spiegelglad zijn.
De ramen met een bloemenspuit (weer om stof te vermijden) natmaken met wat er in de gebruiksaanwijzing staat, meestal water met een klein beetje afwasmiddel.
Zorgvuldig alle luchtbellen (eerst met een doekje, daarna met een trekkertje) vanuit het midden wegstrijken, niet te hard drukken, het folie is zacht en rekbaar. Een klein restje water onder de folie is niet heel erg, dat verdampt wel weer bij het drogen.
Snij heb uistekende folie in twee keer af, eerst een paar milimeters te weinig, en na het drogen (folie krimt) pas op maat. (ff natmaken en het lijmt weer)
Succes

Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 04 sep 2007, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
- winand
Die controles zijn gericht op de ramen van de cabine, voor het camperdeel hoef je je geen zorgen te maken. Ik denk dat je met een lichte tint al voor inkijk van buiten naar binnen tegenhoud.
Ik zit er zelf over te denken om de achterruiten (in de achterportieren) met folie te beplakken. Hier hangen normaal luxaflexjes, maar telkens als je de achterdeur dichtslaat staan ze weer dicht/ scheef etc.
Die folie hebben ze voor een euro of 17 bij Halfords:
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=214007
Vergeet niet dat de ruiten in de bus kaarsrecht zijn, vaak zie je vouwtjes e.d. als ze op bolle ramen geplakt worden..
Ik zit er zelf over te denken om de achterruiten (in de achterportieren) met folie te beplakken. Hier hangen normaal luxaflexjes, maar telkens als je de achterdeur dichtslaat staan ze weer dicht/ scheef etc.
Die folie hebben ze voor een euro of 17 bij Halfords:
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=214007
Vergeet niet dat de ruiten in de bus kaarsrecht zijn, vaak zie je vouwtjes e.d. als ze op bolle ramen geplakt worden..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop