Motor vervangen benzine/diesel

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Rene

Motor vervangen benzine/diesel

Bericht door Rene »

Ik ben van plan om in mijn 308 benzine een diesel te plaatsen. Nu weet ik iemand die dat voor me wil doen en heeft dit al vaker gedaan. Hij geeft aan dat een modernere 208 motor er inpast op mijn eigen versnellingsbak. Maar ik kan geen info vinden over deze motor :?:
Wie heeft er ervaring met deze motor?
En ik wil graag weten als deze geplaatst is hoe zit het dan met de verhouding van de bak? Ik heb nu een vier versnelling. Hoe kom ik daar achter? Niet dat ik straks 160 km kan maar niet over een drempel kom zonder naar zijn 1e versnelling te gaan.
Help mij eens verder :P
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
cees booij

Bericht door cees booij »

Je moet even utzoeken wat het max toerental van je huidige benzine en de nieuwe dieselmotor is.Oha is het max toerental van de diesels veel lager dan dat van de benzinemotoren dus met dezelfde bak hou je niet veel snelheid over.Ook de overbrengingsverhouding inde achteras kan belangrijk zijn. Cees
qui va piano va sano (e lentano)
MB 613 OM352 130pk Motorrem.
DVIII

eerst denken dan beweren

Bericht door DVIII »

het maakt geen snars uit welke motor je in je bus zet diesel of benzine de overbrenging is hetzelfde.
DVIII

kijk

Bericht door DVIII »

een mercedes filosofie was ooit , we maken diesel en benzine blokken voor een bepaalde serie voertuigen , die motoren moeten allemaal in het zelfde regime kunnen opereren. dat heeft ons de beroemde dusseldorfers gebracht die met benzine en met diesel motoren gelevert kunnen worden . maar ook de kleine busjes en heel kleine busjes hadden deze motoren. het hele spul reed met diesels met een maximum van 4250 rpm en benzines die niet hoger dan 5000 rpm draaiden.
in de praktijk betekende dat de benzines iets sneller reden , maar ook geen uitblinkers werden in het verkeer, terwijl de diesels met meer koppel "lekkerder" werkten en de honderd km/u niet haalden.
kortom een vierbak is eigenlijk genoeg als je genoeg PK's hebt en een 5 bak is een keuze erbij , maar de eindoverbrenging is toch echt 1:1
een 617 daarintegen is een heel fijn blok in een bus omdat hij dik 90 pk heeft, een kwart erbij , tov een 616 .
deze filosofie staat natuurlijk geheel los van de dusseldorfers met 314 motoren en 352 motoren die voor een heel ander markt segment ontwikkeld zijn.
Rene

Bericht door Rene »

Mooi hier kan ik wat mee, daar hebben bij benz weer goed over nagedacht. Weet iemand het type nr van die moderne 208. Hij komt uit een auto/bus van `93
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
DVIII

moderne motor

Bericht door DVIII »

een OM 601
Plaats reactie