koelvloeistof
-
- Contacteer:
koelvloeistof
hallo
ik wil graag het water vervangen die nu in de radiateur zit.
oja we hebben een hanomag henzel f40 met een 615 motor.
we hebben in de vakantie het water verloren dit is door de anwb er weer in gedaan. we hadden een slang kapot
maar ja nu zijn we een tijdje verder en het moet nog gebeuren.
nu is de vraag wat moet erin?
hoeveel moet erin?
waar moet verder op letten?
dus eigenlijk tips en truks.
ik wil graag het water vervangen die nu in de radiateur zit.
oja we hebben een hanomag henzel f40 met een 615 motor.
we hebben in de vakantie het water verloren dit is door de anwb er weer in gedaan. we hadden een slang kapot
maar ja nu zijn we een tijdje verder en het moet nog gebeuren.
nu is de vraag wat moet erin?
hoeveel moet erin?
waar moet verder op letten?
dus eigenlijk tips en truks.
-
-
koelvloeistof
het is tegenwoordig makkelijk en veilig om die kannetjes koelmix te kopen , ze zijn niet duur en kwalitatief goed. het voordeel van premix is dat de verhouding glycol /water perfect is uitgebalanceerd en je dus een bescherming van - 25 graden hebt , terwijl de vloeistof ook motor vriendelijk is omdat het niet snel corrosie opwekt , wat onbehandeld water wel zou kunnen doen ( als daar ook zouten in voorkomen)
je kunt ook zelf gaan mengen met antivries en water. koop gewoon antivries , lees de gebruiksaanwijzing en meng zelf je mix.
van alleen water in je koelsysteem zouden vreselijke dingen kunnen gebeuren, ( gaaaaaaap ) dat valt voor onze busjes wel mee .
ik heb jaren met slootwater in mijn vrachtwagentje gereden en al die jaren verloor nederland met voetballen !
je kunt ook zelf gaan mengen met antivries en water. koop gewoon antivries , lees de gebruiksaanwijzing en meng zelf je mix.
van alleen water in je koelsysteem zouden vreselijke dingen kunnen gebeuren, ( gaaaaaaap ) dat valt voor onze busjes wel mee .
ik heb jaren met slootwater in mijn vrachtwagentje gereden en al die jaren verloor nederland met voetballen !
- evelyn25
- Contacteer:
-
Toen ik na een keer verlies van al het koelwater daarop geattendeert werd door een piepend geluid (vastoper) en een bloedhete motor, kon ikna afkoeling (1,5 uur) er alleen maar water ingooien, dat was geen probleem, de (bijna) vastloper leverde een wat hoger olieverbruik op.
Daarna nog 1500 km in koude streken gereden en 3000 in Italie.....maar het probleem kwam nadat ie juli tm sept had stilgestaan: koppakking lek na het ophalen uit zijn stalling.
Oorzaak volgends de deskundigen: roestvorming tussen de koppakking en blok/kop door het water....
Frank
Daarna nog 1500 km in koude streken gereden en 3000 in Italie.....maar het probleem kwam nadat ie juli tm sept had stilgestaan: koppakking lek na het ophalen uit zijn stalling.
Oorzaak volgends de deskundigen: roestvorming tussen de koppakking en blok/kop door het water....
Frank
-
-
lulkoek
laat je nou geen oor aannaaien, een koppakking die te ver verhit is geweest , gaat altijd kapot . de ene keer sneller als de andere keer maar daar doet doet dat "hadje maar geen water" verhaal niets aan af.
kijk die spullen pushers , verkopen natuurlijk het liefst spullen aan mensen die zichzelf de lat hoog leggen , dus als jij een theorie van niks aanhoudt en je koopt steeds het beste ( voor de verkoper dan) geven ze je altijd gelijk , zie motor toevoegingen zoals "slick 50" etc.
jaren later , dus in bus-evolutie dan , met aluminium , messing en rvs onderdelen tegelijk in de zelfde motor kan " kan" er een probleem ontstaan als er onbehandeld water word gebruikt als koelmiddel .
dus als je zelf wil gaan kokkerellen, gedemineraliseerd water en antivries is koelmix !
kijk die spullen pushers , verkopen natuurlijk het liefst spullen aan mensen die zichzelf de lat hoog leggen , dus als jij een theorie van niks aanhoudt en je koopt steeds het beste ( voor de verkoper dan) geven ze je altijd gelijk , zie motor toevoegingen zoals "slick 50" etc.
jaren later , dus in bus-evolutie dan , met aluminium , messing en rvs onderdelen tegelijk in de zelfde motor kan " kan" er een probleem ontstaan als er onbehandeld water word gebruikt als koelmiddel .
dus als je zelf wil gaan kokkerellen, gedemineraliseerd water en antivries is koelmix !