Voorstellen

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
patje74
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door patje74 »

Hallo sleutelaars!

Net aangemeld, gelijk maar even voorstellen dus. Ik ben Patrick, woon in het Friesche Mantgum en ben vooral gek op de oudere busjes, met een overtuigende voorkeur voor Franse busjes.

Zelf ben ik de trotse eigenaar van een Citroën HY uit '71.

Afbeelding
Als he op de foto klikt, kun je nog meer foto's vinden. O.a. ook van het opknappen en interieur inbouwen.

Verder heb ik nog een aantal andere Citroëns welke hier een beetje oftopic zijn. Maar om kort te gaan, ben ik in mijn vrije tijd altijd lekker aan het sleutelen.
Ik ben benieuwd naar het aantal oldtimers hier op het forum, ik ga het eens even doorspitten!

Groet, Patrick!
joy

Bericht door joy »

welkom iig

leuk model bussie :wink:

leuke site ook

dast gesleutel onderweg komt me bekend voor uit mijn citroen dagen

ik heb ooit op een vakantie wegens een doorgezakt 2cv chassis, bij lyon, in een garage, van 2 eendjes 1 gebouwd om de vakantie te kunnen vervolgen

geef mij maar mercedes :wink:

joy
Anton

Bericht door Anton »

Hoi Patrick,

Welkom hier op het forum!
Mooi site, heb even gekeken.
Ik denk dat we hier best wel veel oldtimers hebben, de mijne is ook al bijna 30 jaar!

Veel leesplezier!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
patje74
Contacteer:

Bericht door patje74 »

Ha, ik zie nu inderdaad dat het hier best wel een mercedes-toko is! :lol: Gezien de site-naam had ik een algemener karakter verwacht, wat de pret niet mag drukken overigens!

En tsja, de kwaliteit van Citroën...je raakt er nooit over uitgesproken! Ik ben dan ook iemand die nimmer zal zeggen dat het goed is, maar het is vooral leuk!

Hoe dan ook, ik lees weer even verder, wellicht kunnen we leuke informatie uitwisselen!
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Het was een MB-forum maar is nu ook open gesteld voor andere merken, zodoende ben jij een van de eerste vreemde "eenden" in de bijt edoch je bent welkom!

De techniek verschilt eigenlijk niet, alleen de uitvoering van bijvoorbeeld de cabrurateur is anders dan bij een Citoën dan bij een MB, maar ze doen allebij hetzelfde!
patje74 schreef:Ha, ik zie nu inderdaad dat het hier best wel een mercedes-toko is! :lol: Gezien de site-naam had ik een algemener karakter verwacht, wat de pret niet mag drukken overigens!

En tsja, de kwaliteit van Citroën...je raakt er nooit over uitgesproken! Ik ben dan ook iemand die nimmer zal zeggen dat het goed is, maar het is vooral leuk!

Hoe dan ook, ik lees weer even verder, wellicht kunnen we leuke informatie uitwisselen!
Groet Anton

Afbeelding
patje74
Contacteer:

Bericht door patje74 »

Dat is een hele goede zaak! Ik heb nog nooit diverse merken oldtimerbusjes elkaar zien bijten, dus het moet heel goed kunnen natuurlijk.
Hoewel ik uiteraard zo mijn voorkeur heb, heb ik met vrijwel elke oudere wagen wel iets. Ik heb geen Citoën-oogkleppen op ofzo. Zo hoop ik ook ooit nog eens een RO80 te bezitten.

Binnenkort zal ik eens even in mijn fotoarchief duiken, ik heb nog een hele berg gespotte oldtimerbusjes op de kiek staan die ik wel eens even kan plaatsen.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Zo'n ouwe NSU met wankel zie ik ook wel zitten!
En die foto's met oldtimerbusjes, daar zijn hier ook wel liefhebbers voor!
Dus: laat maar komen.

Groet Anton

Afbeelding
yaco

Bericht door yaco »

Heel bekend die foto's van jou HY project.Zelf heb ik jaren een HY gehad, het was een benzine die ik omgebouwd heb naar diesel,ben altijd al een dieselliefhebber geweest zeker zo'n knorrend beest als een 608.
Op een gegeven moment was het alleen nog maar sleutelen en rijden met de HY ----Calamity Jane----zij was ook niet bedoeld om er 30000 km per jaar mee te rijden.
Verkocht aan een timmerman en recentelijk vond ik hem weer terug in het APK register alleen staat hij alweer jaren stil.
Hopelijk zie ik haar weer eens een keer terug op de weg.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan scannen , duidelijk van voor het digitale tijdperk
Van de week zag ik een Ami 8 die sinds 1981 stilstaat met 29000km op de teller.Wel weer met een hoop werk ,alleen ben ik er nog niet uit of ik hier wel weer 1000 euro in wil investeren.Maar het begint wel weer te kriebelen ,Citroen virussen zijn niet uit te roeien.

Nu nog een hete grog , dan voel ik me morgen een stuk beter...
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
De Rooie Reus

HIJ

Bericht door De Rooie Reus »

Je hebt gelijk Patrick, mensen die vastigheid in het leven zoeken, kiezen voor Mercedes. Citroën hoort meer bij joie de vivre :wink:

Succes met de bus, we zien elkaar ook wel op het citroënforum.

groeten van
Martin

(mooie site trouwens)
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
winand

Bericht door winand »

Welkom hier!
Prachtige busjes vind ik dat, die HY 's, maar voor mij wat te klein.
Mooie site heb je gemaakt met lekker veel foto's 8)
Ik zie dat je een goeie sleutelaar bent (bak vervangen..) en die kunnen we hier atijd gebruiken.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
yaco

Bericht door yaco »

Wat foto's van mijn vorige Citroens.

Voordeel van een HY is dat hij zo simpel in elkaar zit dat ik wel eens een vastgeslagen startmotor midden op een kruising heb verwijdert voor dat de andere medeweggebruikers er erg in hadden dat ik met pech stil stond.

In zuidfrankrijk heb ik ook al eens een versnellingsbak uitgewisseld op een boerenerf.Zeker als het lekker weer is een fluitje van een cent..

AfbeeldingMet houtkachel!!
1986

Afbeelding
1991

Afbeelding

1985
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
Plaats reactie