knipperlicht hendel blijft niet staan
- Janneman
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
- Locatie: Uden
- Contacteer:
knipperlicht hendel blijft niet staan
Hallo,
Van m'n 207 D ('87)) blijft de knipperlichtschakelaar niet staan als ik hem naar bover (rechts) of beneden (links) duw. Heeft iemand ooit zo'n ding uit elkaar gehaald? Met andere woorden, is het te repareren of kan ik beter een andere zoeken?
De zoekfunctie geeft geen informatie, dus ik verwacht dat het geen typische 207-kwaal is.
Groetjes,
Jan
Van m'n 207 D ('87)) blijft de knipperlichtschakelaar niet staan als ik hem naar bover (rechts) of beneden (links) duw. Heeft iemand ooit zo'n ding uit elkaar gehaald? Met andere woorden, is het te repareren of kan ik beter een andere zoeken?
De zoekfunctie geeft geen informatie, dus ik verwacht dat het geen typische 207-kwaal is.
Groetjes,
Jan
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Wat ook nog kan:
Als je hem er af haalt zie je een palletje uitsteken wat er voor zorgt dat je richtingaanwijzer automatisch terugschiet.
Als het nou zo is dat je richtingaanwijzer wél naar boven blijft staan als ie gedemonteerd is, dan kun je een stuk van dat palletje afhalen.
Je richtingaanwijzer komt dan niet meer automatisch terug, maar hij blijft wel weer fraai bovenin staan.
Mvg, Leo.:D
Als je hem er af haalt zie je een palletje uitsteken wat er voor zorgt dat je richtingaanwijzer automatisch terugschiet.
Als het nou zo is dat je richtingaanwijzer wél naar boven blijft staan als ie gedemonteerd is, dan kun je een stuk van dat palletje afhalen.
Je richtingaanwijzer komt dan niet meer automatisch terug, maar hij blijft wel weer fraai bovenin staan.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Hoi,
Het binnenwerk zelf waar alles in draait is ook vaak stuk ik vrees het ergste.
Als ik het goed heb zit aan de onderkant van de richtingaanwijzer een schroefje, als je die losdraait moet dat ding er uit kunnen, en er zit nog een stekker aan.
Dus snel te vervangen, bij de eerste uitvoering moest het stuur er af.
Hou ons op de hoogte!
Succes!
Groet Anton
Het binnenwerk zelf waar alles in draait is ook vaak stuk ik vrees het ergste.
Als ik het goed heb zit aan de onderkant van de richtingaanwijzer een schroefje, als je die losdraait moet dat ding er uit kunnen, en er zit nog een stekker aan.
Dus snel te vervangen, bij de eerste uitvoering moest het stuur er af.
Hou ons op de hoogte!
Succes!
Groet Anton
- melhof
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
- Locatie: Zuid Spanje
Ik heb de schakelaar volledig uit elkaar gehad en gerepareerd.
Had welliswaar een probleem met grootlicht, maar het is niet echt aan te raden de schakelaar zelf te demonteren.
Hij is geklonken en is daarom niet meer eenvoudig in elkaar te zetten.
Hiervoor heb ik met de dremel het ding gedeeltelijk uitgefreest en schroefgaten in gemaakt die hem nu in elkaar houden.
Niet optimaal omdat de helft van dun bakkeliet gemaakt is en dus erg bros en makkelijk barst als je de gaten voor de schroeven moet maken.
De klinkgaten kon ik niet herbruiken omdat die op electrische draadstekkertjes uitkwamen.
Hij doet het nu overigens wel. Maar ik heb bij het clubmagazijn een andere schakelaar gekocht voor als hij het alsnog begeeft. Deze is van een iets ander model, maar je kunt de hendel van je oude eenvoudig verwisselen door er een paspennetje uit te slaan. Dan nog wel even de clacson draden omsolderen.
Bij MB zelf is die schakelaar erg duur. Heb gehoord over de 150euro!
Het afschakel mechanisme kan natuurlijk ook leiden aan een tekort aan vet. Dit is natuurlijk altijd van buiten af weer gangbaar te krijgen als je de schakelaar uit het stuur schroeft.
Smeer er overigense bij voorkeur geen kogellager vet in.
Het zijn kunststof onderdeeltjes en in vet voor lagers zitten meestal zuren die het aantasten. Hiervoor heb je speciaal plastic vet dat vrijwel niet te koop is. Het beste kun je het vet gebruiken wat er rondom zit en toch niet gebruikt wordt.
Die kunsstof vetten en olieën zijn overigens wel te koop bij hobby winkels om onderdelen van radiografische auto's mee te smeren. (kunstof tandwielkastjes ed.)
Dat stuur hoeft er overigens niet standaard af. De schakelaar zit gewoon met een grote kruiskop schroef vast en is soms te demonteren zonder het stuur lost te maken.
Daarvoor heb je overens bij de 207 307 serie een speciale poelitrekker nodig. Maar je kunt er ook zelf een fabriceren door in een dikke metalen plaat 3 gaten te boren en 3 lange schroeven M10 (dacht ik) samen met moeren zo te gebruiken dat je de stuuras er uit draaid.
Veel suc6,
Melchior
Had welliswaar een probleem met grootlicht, maar het is niet echt aan te raden de schakelaar zelf te demonteren.
Hij is geklonken en is daarom niet meer eenvoudig in elkaar te zetten.
Hiervoor heb ik met de dremel het ding gedeeltelijk uitgefreest en schroefgaten in gemaakt die hem nu in elkaar houden.
Niet optimaal omdat de helft van dun bakkeliet gemaakt is en dus erg bros en makkelijk barst als je de gaten voor de schroeven moet maken.
De klinkgaten kon ik niet herbruiken omdat die op electrische draadstekkertjes uitkwamen.
Hij doet het nu overigens wel. Maar ik heb bij het clubmagazijn een andere schakelaar gekocht voor als hij het alsnog begeeft. Deze is van een iets ander model, maar je kunt de hendel van je oude eenvoudig verwisselen door er een paspennetje uit te slaan. Dan nog wel even de clacson draden omsolderen.
Bij MB zelf is die schakelaar erg duur. Heb gehoord over de 150euro!
Het afschakel mechanisme kan natuurlijk ook leiden aan een tekort aan vet. Dit is natuurlijk altijd van buiten af weer gangbaar te krijgen als je de schakelaar uit het stuur schroeft.
Smeer er overigense bij voorkeur geen kogellager vet in.
Het zijn kunststof onderdeeltjes en in vet voor lagers zitten meestal zuren die het aantasten. Hiervoor heb je speciaal plastic vet dat vrijwel niet te koop is. Het beste kun je het vet gebruiken wat er rondom zit en toch niet gebruikt wordt.
Die kunsstof vetten en olieën zijn overigens wel te koop bij hobby winkels om onderdelen van radiografische auto's mee te smeren. (kunstof tandwielkastjes ed.)
Dat stuur hoeft er overigens niet standaard af. De schakelaar zit gewoon met een grote kruiskop schroef vast en is soms te demonteren zonder het stuur lost te maken.
Daarvoor heb je overens bij de 207 307 serie een speciale poelitrekker nodig. Maar je kunt er ook zelf een fabriceren door in een dikke metalen plaat 3 gaten te boren en 3 lange schroeven M10 (dacht ik) samen met moeren zo te gebruiken dat je de stuuras er uit draaid.
Veel suc6,
Melchior
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Hoi Melchior,
Dat klopt , bij de eerste types moet je het stuur verwijderen.
Ik had daar een eenvoudig trekkertje voor gemaakt en dan haal je hem er zo af, fluitje van een cent.
Bij de latere types hoef je alleen maar een kruisschroef aan de onderkant, los te draaien en de de stekker afkoppelen en hoppa weer een nieuwe er in!
Goede reis!
Groet Anton
Dat klopt , bij de eerste types moet je het stuur verwijderen.
Ik had daar een eenvoudig trekkertje voor gemaakt en dan haal je hem er zo af, fluitje van een cent.
Bij de latere types hoef je alleen maar een kruisschroef aan de onderkant, los te draaien en de de stekker afkoppelen en hoppa weer een nieuwe er in!
Goede reis!
Groet Anton
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten