Shot with
ND-5040 Digital Camera at 2007-08-14 Ik heb van mijn vorige busje de zonneklep overgehouden, deze heeft een paar jaar in de opslag gelegen (niet zo verstandig geweest), mijn lieve broer heeft er de nodige puinzooi op gedeponeerd en ook versleept en verplaatst ook is er een krik op gelazerd dus je kunt je voorstellen hij zag er niet meer zo top uit

. Evengoed hou ik van hem

Ik had dus een reparatie klusje: Hij was hier en daar gebarsten en zat vol met diepe krassen! Nu hou ik van herstellen en heb ik een hekel aan weggooien. Mijn MERCAMPO klep moest weer dienst gaan doen! De volgende actie's heb ik ondernomen de scheuren opengebogen en licht geschuurd vervolgens met twee componenten epoxy de boel verlijmd met aan de binnenkant een opstaand laagje voor de stevigheid. de binnenzijde was dermate gekrast dat ik deze heb opgeschuurd (fijn waterproof) vervolgens met rubbing compount gepolijsd nr 3, cleaner nr 4 en 5. het begon er al weer redelijk uit te zien. De binnenzijde in de lak gespoten en het begon weer ergens op te lijken. De voorzijde ook met de 3,4 en 5 methode behandeld. Morgen gaan de stickers erop en dan gaat er nog een vullende waslaag overheen. Dan heb ik nog een klein tikje

ik wil graag alles kunnen monteren en ook weer kunnen.... jawel demonteren! Voor als het dak verder onderhanden genomen gaat worden, maar dat terzijde, Ik weet dat ik af en toe een beetje kan doordraven. Ik heb een fantastisch stukje gereedschap gekocht waar ik veel plezier aan beleef; een popnagelset met schroefdraad in de nagel! Helemaal top, gaatjes boren (9mm) gaten in de epoxy primer zetten, nagel en gaten nog een keer extra behandelen met een all round rust buster (ik heb een pleuris hekel aan roest) en dichtpoppen die handel!

Shot at 2007-08-14
Nu kan ik de hele handel met m6 bouten vastzetten met dito sluit en veerringen, uiteraard rvs uitgevoerd want ik heb geen zin in van die bruine strepen. Ik hoop dat de foto's overkomen en dat het plaatsen van het geheel is gelukt, als dat zo is wil ik Leo bedanken voor de dummy foto plaats uitleg want het is mij eindelijk een keer gelukt! Ik heb nog wel meer klussen vastgelegd (bodem isolatie, roestpreventie binnenzijde, plaatsing keukenblok met dito 24V installatie en montage stuurbekrachtiging. Maar wellicht dat het een nieuwe rubriek op het forum kan worden KLUSSEN AAN DE BUS en hoe we dat hebben geklaard of verkloot
Groet Peter (zit liever met zijn vingers in het smeer dan aan het toetsenbord)