Even voorstellen

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
bolluh

Even voorstellen

Bericht door bolluh »

Hoi ik ben Maarten en ik heb mijn eerste MB gekocht. Vond ze altijd al prachtig om te zien en ik wou er altijd graag eentje hebben, nu ben ik financieel er eindelijk machtig toe er eentje aan te schaffen. Zie hier mijn aanwinst:

Een MB L 407 D uit 1979, (4 jaar ouder dan mij :) ) Hij staat nu nog op grijs kenteken, maar ik ga hem zo snel mogelijk ombouwen en omlaten keuren naar camper. Als je iets wil weten, roept u maar, ik zal waarschijnlijk ook nog vaak een schreeuw geven :mrgreen:

groetjes,

Maarten
Laatst gewijzigd door bolluh op 26 feb 2008, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Leo
Site Admin

Re: Even voorstellen

Bericht door Leo »

Welkom hier Maarten.:)

Voorlopig heb je wat te lezen..:wink:

Mvg, Leo.
moderator.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
KOERT
Contacteer:

Bericht door KOERT »

Welke kleur is ie? :wink:

Welkom. Wij hebben ook een L407 D (1978).
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Anton

Bericht door Anton »

Hoi Maarten,

Welkom op het forum!

Veel leesplezier gewenst!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Welkom,....

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
winand

Bericht door winand »

Hoi Maarten, welkom!
Moge dit forum net zo nuttig voor jou zijn als voor mij 8)
Wellicht is een lidmaatschap dubbellucht ook iets voor je?
Je bus ziet er uit als een leeg canvas (=onverprutst), een mooie start!
Ik zie dat er al wel raampjes in de bus zitten, zit er al wel een (gedeeltelijke?) camperinrichting in, aangezien ie nog op grijs kenteken staat?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
bolluh

Bericht door bolluh »

ja, ik heb me al meteen aangemeld bij dubbellucht. Lijkt me wel een minimale vereiste met zo'n bus.

Er zit al een gedeeltelijke interieur inrichting in. De ondervloer, wanden en plafond zit er al in. verder heb ik een keukenblokje en een koelkastje erbij, er zat ook nog een portapotti in, maar die heb ik er als eerste uitgehaald (ik wil niet dat er in mijn bus gescheten word! :mrgreen: ), die gaat op marktplaats of hier op t forum. Verder zit er een onderbouw voor het bed/bank in (gewoon ruwhout skelet). Ik ga er nog een laminaat-vloertje inleggen, keukenblok verder afbouwen, bed/bank combinatie afmaken/modificeren en wat kastjes tegen het plafond aan bouwen. Ook komt er boven de voorruit een console met daarin een carputer en 27mc. Daarna zo snel mogelijk op camper-kenteken want in mei gaan we een week naar Denemarken en ik wil wel graag iemand achterin kunnen vervoeren.

Na de vakantie gaat de carrosorie eraan geloven, compleet reinigen, schuren, plamuren en schilderen. Ik zit te denken aan matzwart of die kleur grijs die de moffen ook in de oorlog op hun blitzjes hadden. Ook moet ik nog op zoek naar 2 nieuwe deuren want ze zijn beide aan de onderkant verrot, aan de bestuurderskant is een plaat op gepopnagelt, het kan zo wel even, maar ik heb het liefst gewoon een setje goede deuren. Zijn de 407 deuren trouwens standaard met draairamen, ik ken eigenlijk alleen de schuifconstructie? Zo niet, valt dat systeem over te zetten want het bevalt me wel.

Vandaag de ventilatieschuiven onder het dashboard verwijderd, helemaal opgeschuurd, geprimered en geolied. Nieuw tochtstripje erop want de oude was helemaal versleten. De kolere dingen wouden niet meer open, en als je ze op hebt dan krijg je ze niet meer dicht zonder een schop er tegen aan! Mooi klusje voor de maandag na het werk dacht ik zo. Dingen liggen nu te drogen in de schuur, morgen ff een busje zwarte spray halen en dan zijn ze weer als nieuw. (hey, je moet klein beginnen toch :wink: )

Ik heb vandaag al wel de ANWB langsgehad, het cilinderslot is naar de klote, sleutel wil niet meer draaien en laat nou toevallig net de deur dichtgegooid zijn met de "rode knopjes" erop! :mrgreen: De aardige man van de ANWB begon al met een schroevendraaier tussen de ramen te wrikken toen ik hem erop wees dat het misschien makkelijker was om door het camperraam naar binnen te gaan. Ik baal er eigenlijk best wel van. Wil het liefst nu nog het slot eruit halen en de cilinders ff controleren, maar ja, het is donker en om die bus zonder slot hier te laten staan om binnen de cilinder te bekijken/reparen zie ik ook niet zitten.

Heb trouwens ook gemerkt dat als de motor stationair draait de halve uitlaat bijna door de bus naar binnenkomt, lijkt mij een probleem van versleten rubbers?

Nou, dat was het voor vandaag, morgen als een gek die cilinders eruit slopen, en als het nodig is nieuwe bestellen bij mercedes. Woensdag is de nieuwe kapsluiting binnen dus dat word ook weer aardig knutselen. En ik zal nog tegen een helelelelelelelele boel dingen aan gaan lopen (maar ik weet waar ik aan begonnen ben :mrgreen: )

groetjes,

Maarten
winand

Bericht door winand »

Geen flauw idee wat cilinders voor die sloten kosten bij Mercedes, je zou best nog eens kunnen schrikken :shock:
Bij de onderdelencommissie van dubbellucht zijn ook deursloten incl handvat te krijgen, waarschijnlijk voor een fractie van de MB prijs. Die dingen verwissel je in 5 minuten.
Ga voor de gein eens onder je bus liggen als ie stationair loopt. Ik heb zo heel eenvoudig een irritante ratel uit mijn uitlaat gehaald. Een ophangbeugel zat niet meer goed vastgedraaid.
Als je aan je busje gaat bouwen, laat je dan ook eens wat fotootjes zien? 8)
Zo'n cabinekastje heb ik ook gemaakt, zie mijn voorstel-topic destijds voor enige inspiratie wellicht:
viewtopic.php?f=15&t=1907
succes!
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
bolluh

Bericht door bolluh »

Ik heb de dag na het ANWB voorval meteen de deurgreep eruit gehaald en de cilinder los weten te pielen. Er viel een stutkje plastic uit en daarna kon ik gewoon weer het slot open en dicht doen. Een nieuwe cilinder kost trouwens rond de 70 euro bij MB :shock:

Ik zal vanavond eens een foto maken van de ophanging van de uitlaat, ziet er ook leuk uit :oops:

Bedankt voor je info over het dakconsole, heb je leuk opgelost. Ik ben er nog een beetje over aan het denken hoe en wat. Over twee weken gaan we beginnen met het interieur en natuurlijk zal ik jullie rijkelijk voorzien van fotomateriaal.
Plaats reactie