Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hee, dat komt me nou bekend voor, Dennis! :oops:

-------------
Kreeg vandaag trouwens een briefje van de rechtsbijstand dat de veroorzaker van mijn Corsa-ongelukje niet verzekerd blijkt te zijn, geroyeerd wegens wanbetalen... Dat beloofd nog wat!!

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoi Jeroen,

Da's knap balen. Maar met € 300 eigen risico kun je de rest claimen bij het Waarborgfonds.

Succes!
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Hoi Ernst,

Jammer dat de schade maar €250 euro is en er dus geen rest is... :(

Anders maar even een paar sportschooljongens erop af sturen! :mrgreen:

Jeroen
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Als de reden wanbetaling is wordt zelfs de sportschooloptie moeilijk.......
Je kan wel een officiele taxatie laten maken van 550,= dan is het ook opgelost......

Frank
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

2 brieven verder wordt er, als er nu binnen 2 weken niet betaald wordt, een deurwaarder op af gestuurd... Maar ja, van een kale kip is het moeilijk plukken!

Groeten Jeroen
Frank.fjph

Kunnen die sportschooljungens geen kip plukken?????? :lol:
Arnold Smeets

Bericht door Arnold Smeets »

Nieuwe autoradio en nieuwe carkit ingebouwd in de auto van mijn geliefde wederhelft.

Er zat al een redelijk moderne radio in dus dat leek een makkie.

Tot bleek dat in die auto geen 12V geschakeld draad op het iso blok zat. Gelukkig is het een oude SEAT dus de 12V permanent zat ook nog eens op de plek van de 12V geschakeld. Voor de radio kon ik dat oplossen. Dacht ik. Gewoon 12V permanent splitsen en ook op de andere pen zetten. Het frontje gaat er toch altijd uit als de auto stil staat, bij huis moet je niet om inbraak vragen want dan komen ze toch maar terug en bij haar werk in Osdorp moet echt alles er uit. (Amsterdam heeft het. Als het niet gejat is.....)

Toen die carkit. Die hoefde alleen maar tussen de iso stekkers gezet te worden. Maar bleek helaas ook en 12V permanent en 12V geschakeld nodig te hebben. Goed. Fijn. Even een nachtje over geslapen want buiten was het al volop donker en vervolgens toch maar een 12V geschakeld draad bijgetrokken. Eerst geprobeerd die in het iso blok te krijgen, sublieme service van leverancier Brezan: zij hadden een female pen los liggen en die mocht ik meenemen. Helaas kreeg ik het ding er niet in, geen Aziatische kleine handje.... Daarna een draad afgetakt van de auto en op de bedrading van de radio aangesloten. Ineens werkte alles.

Wat wel leuk was: de beide aanwezige verkopers van Brezan hadden ieder zo'n carkit in hun eigen auto, 2 verschillende types. Konden we zo in bedrijf zien en daar kregen we alle gelegenheid voor. Daarnaast werd er gemotiveerd aangeraden niet de duurdere te kopen, omdat onze wensen beter aansloten bij de goedkopere versie. Veel beter dan die snelle gladde verkopers in de stad.

Toen nog een nieuwe antenne. (Inderdaad, Amsterdam heeft ook die oude antenne) Theorie: losmaken, draad afknippen, nieuwe draad aan oude vastzetten en door de auto trekken, klaar. Praktijk: losmaken was eerst de halve auto afbreken om er met die grote handen van mij bij te kunnen en ik had ook al geen schroevedraaier van een halve meter lengte met een klein kruisje om bij dat ene rottige schroefje te komen. Afknippen ging vlot en goed. De afgeknipte draad was niet door de auto te trekken, het kreng zat gewoon vast. Diefstalbeveiliging, maar van het verkeerde onderdeel. Goede raad is duur en een goede boormachine ook. Maar die was niet in Amsterdam geweest dus die had ik bij de hand voor een nieuw gat vanuit de motorruimte naar onder het dashboard. Tule er in, draad er door en aansluiten maar.

Mooi geluidje overigens in die radio en de Parrot carkit werkte ook in 1 keer! Uurtje opruimen om alles weer netjes op zijn plek te krijgen.

Daarna begon ze er over dat die Seat toch wel oud aan het worden is. Heb ik even niet op gereageerd.

Ik ben zo blij met mijn 508, daar kun je normaal gesproken overal best lekker bij en je hoeft je meestal niet in een wokkel te wringen om ergens iets te kunnen zien. Komende weekeinde maar eens uit de stalling halen en nalopen, misschien optimistisch maar hij kan maar beter klaar zijn voor de nieuwe zomer!

Groet,

Arnold
Laatst gewijzigd door Arnold Smeets op 28 feb 2008, 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Frank.fjph

maar ook daarmee beter niet naar Amsterdam gaan........trouwens over een jaar of zo mag dat toch niet meer ....... :lol: :twisted: :evil: :wink:
KOERT
Contacteer:

Bericht door KOERT »

ho ho ho, dat staat nog op losse schroeven!

Oldtimers krijgen waarschijnlijk vrijstelling...
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik wil helemaal niet naar amsterdam,....... :lol:
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
KOERT
Contacteer:

Bericht door KOERT »

stressvolle dag gehad zeker?...
:wink:
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Frank.fjph

En wat als je bus nog geen oldtimer is???
Maar gelukkig wonen er nog leden in Amsterdam die een bezwaarproceduren kunnen starten en er een bodemprocedure van maken..... :roll: :lol: :lol:
Peter MERCAMPO

Bericht door Peter MERCAMPO »

Maak me niet zo een zorgen of ik de stad in kom, parkeer 'm toch meestal bij diemen en neem 't laatste stukkie de trein! Ik had gisteren een behoorlijke pechdag :( Ik loop met mijn zoon op mijn nek naar de plaatselijke ijzerboer voor wat moeren met fijndraad (voor de gordels van mijn bankconstructie), en verzwik mij, val bijna op mijn bek, instinct zegt: zoontje mag niet met zijn bakkes op de stoep knallen en verdraai mijn knie op een giga wijze :cry: auw, auw! gevolg is dat ik amper nog kan lopen, klussen kan ik de rest van mijn vakantie wel vergeten :( maar dat is nog niet het ergste!!!!! zondag a.s. hebben wij de try out van ons toneelstuk 'Repelsteeltje' (zie ook rubriek 'andere hobby's). Vanavond gerepeteerd op krukken, het ging wel maar ik heb verrekt van de pijn :? Toch weer een teken dat ik mijzelf af en toe voorbij loop :roll: . Nu het zal wel goed gaan, desnoods doe ik de voorstelling in een rolstoel maar dat zal allicht iets minder dynamisch worden.

Ga jullie allen goed en groet,
Peter.
Vandaag is een Kadootje
Arnold Smeets

Bericht door Arnold Smeets »

Als het dan maar geen gemotoriseerde rolstoel is, tenzij hybride met euro 5 motor voor buiten:lol:

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Peter MERCAMPO

De generale repetitie ging wel (met een ibuprofen in mijn mik) maar als je nog zo een gemotoriseerde stoel voor weinig weet, altijd leuk om met mijn zoon op schoot een ritje te maken!

Groet Peter :wink:
Vandaag is een Kadootje
Peter MERCAMPO

Vandaag 'Het Rijk' ook nog eens op kosten gejaagd, vanwege mijn knie blessure heb ik van auto geruild met mijn zusje. Zuslief had de auto van Pa en Ma geconfisceerd want die zijn toch drie maanden aan het back packen in Azië (doen ze elk jaar). Auto van Pa is een fijne automaat met zo een stralende ster op de voorzijde. Vooral die automaat is op het moment een must omdat ik nog niet in staat ben om een koppelingspedaal in te trappen. Afijn ik rij weg, na de generale repetitie, bij het verlaten van de rotonde geef ik keurig richting aan en rij rustig verder op de voorangsweg. Een kleine vijftig meter na de rotonde zit een grote parkeerplaats met een kringloopcentrum en gemeentewerf, ik was inmiddels aan het spelen met de knoppen van de stereo aan het stuur en had niet echt in de gaten dat mijn knipperlicht niet in de uitstand was teruggeschoten. De auto die de parkeerplaats wilde verlaten dacht dat ik deze wilde oprijden (knipperlicht :? ) en trok vervolgens op.... Boem! Want ik heb genoeg ouwe zooi en ik hoefde ook niets te storten. Meteen stapten twee dienders uit; douane/belasting met handboeien en pistool, ze waren undercover bezig met de jacht op frauderende leaserijders hetgeen zij mij vertelde bij het amikale gesprek dat wij hadden tijdens het invullen van de papieren. Omdat ze met een undercovervoertuig waren moest er ook nog politie bij komen om de situatie ter plaatse te bekijken en op te nemen. Toen pas realiseerde ik mij dat ik nog niet was afgesminkt... ik stond daar met oogschaduw, appelwangetjes en lijntjes onder mijn ogen de schade te bekijken, vervolgens heb ik ze maar uitgenodigd voor de voorstelling van morgen want ik voelde mij toch enigzsins opgelaten. Het was een raar tafreel maar we zijn vooral kalm en hoffelijk gebleven volgens de instructie op het schade formulier...

Ze wisten niet of ze konden komen want ze hadden het hele weekend nog dienst. Dus frauderende lease rijders in gooi en eemland wees allert als jullie een witte megane station zien rijden met een iets geschonden neusje.

Groet Peter.
ps het waren overigens best heel aardige mensen :mrgreen:
Vandaag is een Kadootje
Frank.fjph

Er zijn ook aardige ambtenaren ook, maar leuker kunnen ze het niet maken...... :lol: :lol: :lol:
Dennis en Nancy

Vandaag een actie gehad zo dom,...... ik durf het eigenlijk niet te vertellen.

Ik heb van onderuit in een accu geboord. :oops: . De accu was 1 dag oud en €100.

Het goede nieuws is dat de kachel het doet en dat ik niet gewond ben.

Dennis

" One Life,.. Live it "
jooph

Bericht door jooph »

Dat is pech, Dennis!

Sportief dat je zoiets ook meldt.

We maken allemaal onze blunders maar niet iedereen zal ze vertellen. :oops:

Zo had ik een mooi gat gemaakt in de zijwand voor een Seitz raam.
Even ter controle het raam er los in gezet en toen bezig met de andere kant.
Beetje duwen en trekken aan die kant en ja hoor het raam sodemietert op de betonnen vloer en de omlijsting aan gort.

grtz

Joop
Peter MERCAMPO

Ha Dennis,
Dat is zeker pech hebben, als je nooit sleuteld kun je ook nooit iets slopen maar er zal ook nooit iets van je zelf ontstaan. 't hoort er een beetje bij. Ik had net stuurbekrachtiging gemonteerd, had zelfs een waarschuwing gelezen, ergens op een forum, dat je op moest passen op de snelle stuurreactie en de daarbij horende snellere draaicirkel. toch presteerde ik het meteen de eerste dag mijn achterbumber er af te rijden en er een deuk in te rijden! Parkeer hem altijd precies tussen twee bomen in... tja das dan balen en voel je je behoorlijk stom. Ik zal maar niet verder uitwijden over mijn andere (sleutel)stommiteiten. Wellicht wel een leuk nieuw topic "Leedvermaak".

Vind je bus wel top hoor en ik zou 'm gewoon in die kleur laten en met een beetje creatief fotoshop werk het UPS logo veranderen in D&N.
Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
BT-BS-31

Bericht door BT-BS-31 »

Hee Dennis, kl... voor je, maar zo loopt het nu eenmaal, de ene dag kan niet stuk, de andere dag kan je niets goed doen. Ook een toeval, mijn webasto doet het ook niet, echter ik durf er hier niemand aan laten zitten, monteurs hier (over het algemeen) slopen meer dan dat ze repararen. Ik wacht tot ik met de bus in NL ben, dan hopen dat ik het probleem kan oplossen, bij mij slaat ie direct na het starten uit, dus waarschijnlijk zo als eerder is geopperd de vlambewaker (of zo iets) vuil of kapot. Ieder geval wens ik je aankomende dagen meer succes met de verbouwing.

Groetjes,
Gerard
Dennis en Nancy

Peter MERCAMPO schreef: Vind je bus wel top hoor en ik zou 'm gewoon in die kleur laten en met een beetje creatief fotoshop werk het UPS logo veranderen in D&N.
Groet Peter.
We hebben haar gedoopt tot Linssen Liner. Dat komt in een sierschrift op de plaats van het logo. Met een subtiele sierstriping over de zijkant waar de originele UPS striping zat. :D

Dennis

" One Life,.. Live it "
Frank.fjph

He Dennis,

Hoe diep heb je in de accu geboord??? Als je niet in de platen zat, kan je het gat dichten ( parker, boutje, lijmen etc en er dan ieuw zuur in doen en klaar is de 100,= weer.....

Ik heb ook wel eens een accuutje afgeschreven, ook een nog bijna nieuwe. Dat ging nog erger..... De pool was weggesmolten door een losse accuklem, en ik zou er met ons proffesionele gereedschap wel even een nieuwe opgieten...........Maar ja dat lood smelten doe je met een acetyleenvlam, lekker snel..... De klap kwam ook snel, en de accu lag in tween en het zuur op de grond......da's ook mazzel.
Het goeie is dat ik deene helft ( 3cellen) aan een vriend met een oldtimer op 6 volt heb kunnen geven , waar hij nog 10 jaar dienst deed.......

Frank
Dennis en Nancy

Frank.fjph schreef:He Dennis,

Hoe diep heb je in de accu geboord??? Als je niet in de platen zat, kan je het gat dichten ( parker, boutje, lijmen etc en er dan ieuw zuur in doen en klaar is de 100,= weer.....
De accu is ook maar NET door! Ik heb een dozenboor 28mm met een centreerboortje wat er ongeveer 20mm boven uit stak. Ik moest van onderen door een 18mm plaat waar ik met het 28mm gedeelte van de boor een paar mm in zat. Ik ga er niet van uit dat ik de platen geraakt heb.

Dikke M8 of zo indraaien? Waar kan ik dat mee afdichten. Het is toch zuur of niet?

Dennis

" One Life,.. Live it "
Frank.fjph

Het is wel zuur, maar met een rvs boutje , of zelfs kunststof en een M8 tapje kom je een eind, of in de tape , of rubber ringetje eronder en in uiterste geval hele zwik met de 2 componenten injectiespuit-lijm van Bison afsmeren, daar hebben we wel grotere scheuren in accubakken mee gemaakt.

Wel even bij een goede accuboer het juiste zuur halen. In Venlo /?Roermond zit nog een nederlandse accufabriek als het niet mocht lukken bij de boer.

Frank
Plaats reactie