v-snaar
-
v-snaar
simpele vraag eigenlijk, ik weet dat de v-snaar ongeveer 1 tot 1,5 cm speling moet hebben, maar betekend dit dan ook dat je ventilator nog maar met grote moeite kan ronddraaien? Ik heb de snaar vervangen vandaag omdat hij continue aan het piepen was, toen kon je nog makkelijk de ventilator rond draaien, maar nu met de nieuwe snaar moet je wel kracht zetten om hem rond te krijgen. Misschien een slagje minder strak?
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Re: v-snaar
Het is toch juist de bedoeling dat de snaar de ventilator goed meeneemt? Het piepen is het gevolg van het slippen van de snaar.
Uiteraard moet het niet TE strak staan, da's weer niet goed. 1-1,5cm is wel goed volgens mij. Ik kan mijn ventilator slechts met grote moeite draaien, als het te makkelijk gaat, heb je je piep-probleem weer terug...
Groeten Jeroen
Uiteraard moet het niet TE strak staan, da's weer niet goed. 1-1,5cm is wel goed volgens mij. Ik kan mijn ventilator slechts met grote moeite draaien, als het te makkelijk gaat, heb je je piep-probleem weer terug...
Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Anton
Hoi Bolle,
De snaar piept niet op de ventilator maar op de dynamo, die vraagt de meeste kracht, kort na het starten.
Als de stroom weer is bijgeladen neemt het piepen weer af!
De snaar moet een beetje strak staan; er moet geen "loos"inzitten, moelijk uit te leggen op papier!
Hij moet ook niet zo strak staan dat de lagertjes van waterpomp en dynamo stuk gaan!
Succes!
Groet Anton
De snaar piept niet op de ventilator maar op de dynamo, die vraagt de meeste kracht, kort na het starten.
Als de stroom weer is bijgeladen neemt het piepen weer af!
De snaar moet een beetje strak staan; er moet geen "loos"inzitten, moelijk uit te leggen op papier!
Hij moet ook niet zo strak staan dat de lagertjes van waterpomp en dynamo stuk gaan!
Succes!
Groet Anton
-
het was eigenlijk meer een continue gepiep, het begon eerst alleen in de 1, maar na een tijdje in alle versnellingen met alle toeren en alle snelheden.
Sommige mensen knikten hoofdschuddend als ik langs kwam rijden :mrgreen:
Sommige mensen knikten hoofdschuddend als ik langs kwam rijden :mrgreen:
-
Het garagebedrijf in Füssen duitsland hoorde me ook van verre aankomen,.... :mrgreen:
Ik kreeg zelf de dynamo niet gespannen. Had de spanbout gemist. :oops:
Dennis
Ik kreeg zelf de dynamo niet gespannen. Had de spanbout gemist. :oops:
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "