snelheid

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Kees
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2004, 20:51
Locatie: Amsterdam

snelheid

Bericht door Kees »

.

Beste Bussers,

Als ik in mijn 508 bussie tuf, dan luister ik naar de motor(of ie lekker klinkt) en rij ik op een vlak stuk zo tusen de 85 en 90 km per uur.
Bij 90 km per uur klinkt ie ook lekker en is het toerental volgens mij ook niet te hoog.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie cruise-snelheid is in een 508.

groet Kees
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

On The Road Again

Bericht door De Rooie Reus »

Hallo Kees, ik hou dezelfde snelheid aan als jij (altijd tussen de 85 en 90). Kun je op je gemak een beetje om je heen kijken tenminste. Bergop probeer ik 90 te rijden zodat ik wat makkelijker om de langzamere collega's heen kan.

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

Bericht door Onze Bus »

Hallo Kees,

Wij zijn gisteravond net terug uit Frankrijk en de snelheid van ons ligt op de autoroute ook tussen de 85-90km. Bij inhalen heb je dan ook net nog iets reserve. Het verbruik ligt dan tussen de 1 op 8,3 tot 1 op 8,5.

"Onze Bus"
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

bij mij komt de naald zelden boven de 80 km per uur. dan blijf ik in het kielzog van de globentrotters hangen. het scheint ook (horen zeggen) beter te zijn voor de motor, iets minder histerisch. daarnaast is mijn bus ongeisoleerd, en het verschil in heibel tussen 80 en 85 is enorm.
Afbeelding
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Hallo

Ik denk zelf dat het niets met het motor vermogen te doen heeft,want wij hebben zelf een 814 dus 140 PK , en zoals jullie al aan geven 80 tot 90 is gewoon een mooie snelheid , en kun je net wat al is gezegt ook zelf nog een keer wat zien onderweg

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Snelheid

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo allemaal,

Er zit een toerenbegrenzer op de brandstofpomp, 2800 omw./min. dus behalve bergafwaarts, kun je wat de motor betreft eigenlijk niet te hard rijden.

Mijn 508, met 5 ton loopt 93 km/uur, ik hou het tegenwoordig op de 80 die ik max. mag rijden, dat scheel behoorlijk in het verbruik, 1:7 á 1:7,5.

Aanvankelijk reed ik bij inhaalverbod voor vrachtwagens wel rond de 90, maar dat helpt niets als ze 1,5 km harder kunnen gaan ze ook dan voorbij en als ik dan ook 80 rijd gaat dat een stuk sneller en geeft minder overlast voor het andere verkeer.

Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Mijn 508 rijd tussen de 85 en 90, wind mee of berg afwaarts wel een 92 gehaald, maar verder wil de naald absoluut niet.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

snelheid

Bericht door Arnold Smeets »

Een 508, van oorsprong dus een vrachtbus, loopt maximaal zo'n 92 km/h. Het zusje O309, ofwel de personenbus uitvoering, loopt standaard zo'n 110 km/h doordat er een snellere achteras onder zit.

Het is technisch heel goed mogelijk die snellere achteras over te bouwen naar een 508. Dit is wel een verandering ten opzichte van de typegoedkeuring dus je moet dit wel goed afwerken via de RDW. Noteer dan ook even het chassisnummer van de donorauto, wanneer je onderdelen voor de nieuwe as nodig hebt is dat de snelste manier om de juiste onderdelen te pakken te krijgen.

Let op: als er op je kentekenbewijs staat dat het een bedrijfsauto is dan mag je bij een gewicht hoger dan 3500 kg niet harder dan de vrachtwagens mogen, is in Nederland 80 km/h, ook als het een camper is en ook als de aantekening kampeerauto op het kentekenbewijs staat.

Groet,

Arnold
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten