lekkage

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
karogegro

lekkage

Bericht door karogegro »

Ik wordt er zo langzamerhand een beetje gallisch van, van die lekkage dus. Het openbaart zich boven de ingangs deur van de camper tegen het plafond en heeft ondertussen de hemel helemaal vernaggelt. Inmiddels nieuwe dakluiken geplaatst, elke zichtbare naad op het dak voorzien van een verse kit afdichting, elk schroefje en of anderzinds eruit, schot kit in het gat en schroef er weer in, maar het blijft maar nat.
HOE KOM IK ER ACHTER WAAR DIE NATTIGHEID VANDAAN KOMT, want ik weet het niet meer :cry: .
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Leo
Site Admin

Re: lekkage

Bericht door Leo »

Zet hier eens een grotere foto van je camper neer Toine?

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
karogegro

Bericht door karogegro »

Eehhh, die heb zo drie, twee, een niet bij de hand leo.
Hoezo een grote foto?.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Omdat ik op dat kleine k*tfototje niks van de constructie kan zien.. :mrgreen:
karogegro

Bericht door karogegro »

:P Joegei, het was in den hoge, GELUKT.
Afbeelding

Afbeelding
Toine
karogegro

Bericht door karogegro »

Goed, back to bussenis, idd de bevestiging van de luifel nagekeken en alles wat op en aan het dak bevestigd zit incl. de profielen waar de wanden mee aan elkaar zitten.
Niks te vinden. Het komt ergens uit het meetkundig midden van het dak weg en loopt vervolgens naar de hoek bij de deur dwz, daar wordt het nat/vochtig. En waar ik vermoed dat het weg komt is juist niets te vinden.
Mona, wat moet ik doen.
Toine
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Lieve Toine, niet huilen hoor!!
Na regen komt zonneschijn, na vocht komt droogte..

Groetjes, Mona. :twisted:

Zowww, genoeg geOH't.
Heb je ook rekening gehouden met hoeveel hij vóór- of achterover hangt?
Wat je kunt doen is kijken hoe z'n spanten lopen dmv kloppen op het dak & zijkant.
Het zou me niks verbazen als het van een paar meter wegkomt.
Zo kreeg ik bij de Hanomag achter het stuur opeens een kluit water in mijn nek :x , terwijl het lek 4 meter naar achter ( aan de zijkant van het dak) zat.

Mvg, Leo.:D
karogegro

Bericht door karogegro »

Zoals je op de foto ziet, zit oma's plekkie nog op het dak en zoals gezegd met secondenlijm kit en ter verhoging van de feest vreugde ook nog eens met over sized parkers vast geschroefd. Het zou me niets verbazen als uiteindelijk blijkt dat die nattigheid daar vandaan komt.
Als je de lijn van de onderzijde van de camper neemt en die vergelijkt met de weg, dan zie je dat ie een beetje voorover hangt en dan zou het idd zo maar eens kunnen dat het daar weg komt :idea: .
Toine
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Dan zou ik die parkers maar eens controleren.
Sommige mensen zijn nogal zünnig en gebruiken gewone stalen parkers met een mooi chroomlaagje.
Helaas gaan die krengen altijd roesten op de schroefdraad en maken zo het schroefgat lekker ruim.
Maar zelfs roestvrijstalen parkers kunnen er een zooitje van maken, want polyester is te zacht en aluminium wordt weggevreten.
Het resultaat is een onverwacht ontwaken dmv een gratis douche: Warm in de zomer, koud in de winter..:(

Zoek ze.

Mona.:D
Peter MERCAMPO

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hoi Toine,

Wellicht dat deze tip je uit de misère kan helpen, het heeft mijn lekkage probleem bij mijn voorruit in elk geval verholpen. Ik had mijn voorruit gedemonteerd, gekit en weer gemonteerd en.... nog steeds vocht op mijn daschbord :twisted:! Het volgende heb ik toen gedaan. Een plantenspuit gevuld met zeepsop genomen en de buitenzijde daarmee ingespoten. Een luchtspuit op een compressor aangesloten en aan de binnenzijden op het rubber gezet en het hele profiel gevolgd, daar waar het nog lek was ontstonden er zeepbellen. Ik begreep dat de hemel al vernaggelt is en deze wellicht al verwijderd is. Ga de punten na waar e.e.a. op vastgeschroefd zit en pas deze truc toe. het is wel handig, in jouw geval, als je met twee man bent. Een op het dak en een in het kampeer gedeelte. Ik hoop dat het lukt maar volgens mij moet het lukken daar het meeste polyester is.

Succes, en ik hoor graag of het is gelukt :wink:
Groet,
Peter.
Vandaag is een Kadootje
karogegro

Bericht door karogegro »

M'n camper opblazen :shock:, grinnik, dat gaat me toch ff te ver. Helaas ben ik niet in het bezit van een compressor en een verlengsnoer van driehonderd meter, de camper staat niet bij het huis, maar het idee is prima. Zelf zat ik te denken aan kleurstof die in voedingsmiddelen gebruikt wordt. Een flink schot kleurstof op het dak kieperen, water eroverheen en aan de binnenzijde kijken waar het begint te kleuren, de hemel is toch al verkl....t.
Toine.
Peter MERCAMPO

Kijg je in elk geval gekleurde vingers :wink:
Vandaag is een Kadootje
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

Bij mijn vader zijn alkoof camper (een ander merk maar dat doet niet terzake) heeft het ook een tijd gelekt.
Er bleef bij hem een plasje water staan op het dak.
Daar waar de alkoof weer lager werd en over ging in het normale dak.
Nou was de dakplaat wel uit een stuk bij hun (zal bij jouw ook wel zo zijn denk ik) maar dat plasje water op de zijkanten van het dak, om precies te zijn op de lijsten die daar zitten, leverde hun de lekage op.

Als het trouwens van binnen te zien is op je plafon kun je de lkuifel wel uit sluiten, die zit lager.
Nou kan een vocht plek wel omhoog in een wand maar niet verder door naar het plafon.
Althans ik neem aan dat jullie die camper niet op zijn kop stallen of zo.. :mrgreen:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Grinnnn, je komt duidelijk niet uit Den Helder Marius.
Daar is alles mogelijk..:mrgreen:
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

oohh vergeten mijn woonplaats in te vullen in mijn profiel (zal ik mee ff doen).
Maar eehmm als je afgelopen zondag hier in de stad zou zijn geweest had je ook alles voor moglijk gehouden hoor..
Jaja ze zijn weer kampioen, niet dat het mij intereseerd wordt al moe als ik naar sport kijk.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
karogegro

Bericht door karogegro »

Huh, Den helder en een camper op z'n kop in de stalling zetten :shock:, dat doen we hier niet, wel recht op, op z'n kont in de schuur zetten.
Over dat plasje, dat gaat bij mij niet op, de afwatering werkt goed. Door de apk perikelen van de afgelopen dagen ben ik aan dit probleem nog niet toe gekomen. Eerst maar eens van een weekje voorjaars verlof genieten en daarna ga ik wel weer 's het dak op.
Groetsels toine.
Peter MERCAMPO

Geniet van je verlof, 't mooie weer komt er weer aan 8)
Vandaag is een Kadootje
motohead

Bericht door motohead »

Ik heb zelf 2 jaar geleden last gehad van lekkage.
Het grootste probleem waren de aluminium afwerkranden, die ik opnieuw heb geschroeft met rvs schroeven. Maar ook in het midden van het dak zaten gaatjes. Deze waren slecht te zien.
Ook aluminium kan roesten.

Ik heb het gehele dak nu voorzien van een laag aquablocker.
Dit is prijzig spul maar lekkage is voorgoed verleden tijd.

groet, Sandor
karogegro

Bericht door karogegro »

Aqua blocker!!!!,wat moet ik mij daar bij voorstellen Sandor?.
Toine.
motohead

Bericht door motohead »

Dat is een soort dakbitumen, maar dan zonder bitumen.
Dus geen zwarte bende.

verder zie http://www.aquablocker.nl

groet, Sandor
karogegro

Bericht door karogegro »

Nou, ik heb vandaag maar zo'n emmertje aqua blocker gekocht, ( god samme stompen, wat is die zooi duur, 100,- eulo voor 6kg :cry:) en met een kwast de boel dicht geklodderd, gelijk een tennis/verf arm opgelopen, tjezis wat is die troep taai, en nu maar hopen dat het z'n geld waard is.
Toine
Peter MERCAMPO

'T schijnt binnenkort weer met bakken uit de hemel te komen, dan zal je het weten! Ik hoop dat het de investering waard is geweest en als het zo is ben je die tennis/verf arm zo weer vergeten :wink:
Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
beatrix18

Bericht door beatrix18 »

Hallo Toine,

Ik snap dat je er een beetje gek van wordt :evil: .
Maar waarom alles in smeren als het één lekje is.
Hier op het forum roept iemand (L.o) : Pas geen oplossingen toe vóórdat je weet wat het probleem is.
Ik hoop echter wel dat je nu ook dat ene plekkie te pakken hebt gehad.
Regent het al bij jou?

succes, Peter
karogegro

Bericht door karogegro »

Kraak helder, sterretjes en een helder maantje. Alle narigheid die uit de hemel valt waait hier meestal voorbij. En dat ene plekkie is het nu juist, die ken ik dus niet vinden. Vandaar dus plan B.
Toine
karogegro

Bericht door karogegro »

Hubbah hubbah hubbah :lol:,
het lijkt erop dat die aqua blocker bagger z'n werk heeft gedaan want na alle nattigheid van vannacht en vandaag is het plaffonnetje nog kurkdroog :mrgreen:
Toine
Plaats reactie