motorhandboek om314

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Unknown User

motorhandboek om314

Bericht door Unknown User »

Hallo,

Ik heb het motorhandboek als pdf gedownload en uitgeprint, maar ik kan niet alles erin vinden.

De slang die nu bij mij lekt bijv. Of de "klep" die onder om het vliegwiel zit en de bouten waar dat mee vast zit.

Mis ik een deel van het boek?
Ik kan mij ook herinneren dat ik (jaren geleden) een keer van iemand zo'n handboek heb gezien wat ook veel dikker was.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hoi, heb ik dit draadje zomaar gemist?? *schaamt zich diep*

Als het goed is zijn het ongeveer 130 pagina's. Uit mijn hoofd, zit nog in Maleisie... (zie onder bijrijdersstoel)

Ik heb meerdere van deze boeken die allemaal even dik/dun zijn. Het boek van de OM616 b.v. is bijna 3x zo dik omdat dit een veel complexere motor is.

Bovendien zijn deze boeken geschreven voor geschoold garagepersoneel (even zonder te schelden... ;-)) en niet zo gedetailleerd als b.v. een Haynes DHZ boek.

Bovendien zit er ook nog verschil in de bouwjaren, een OM314 uit 1964 is in details anders als eentje uit 1987. Kun je je herrinneren uit welk jaar dat boek was en of het echt alleen de OM314 was? Ik heb er een uit 1977 voor alleen de OM314 (die je gedownload hebt) en een incomplete uit 1970 waar ook andere motoren bij in zitten. Die gewoonte hadden ze bij oudere boeken, meer dingen in 1 band proppen. Later hebben ze dat uitgesplitst wat (zeker voor mij) veel gemakkelijker werkt. :)

Groetjes uit een plenzend Maleisie (nee het is hier niet altijd mooi weer...)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Jeroen_Hanomaf schreef:Hoi, heb ik dit draadje zomaar gemist?? *schaamt zich diep*
En terecht. :wink:
Jeroen schreef:Als het goed is zijn het ongeveer 130 pagina's. Uit mijn hoofd, zit nog in Maleisie... (zie onder bijrijdersstoel)
Ja, dat klopt wel ongeveer.
Jeroen schreef: Kun je je herrinneren uit welk jaar dat boek was en of het echt alleen de OM314 was?
Uit 1977.

Ik bestel wel gewoon het één en ander bij jou, als je weer terug bent uit het natte Maleisië. :~)
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

zeerover schreef:
Jeroen_Hanomaf schreef:Hoi, heb ik dit draadje zomaar gemist?? *schaamt zich diep*
En terecht. :wink:
Ho ho, gaan we zo beginnen?? Je had ook gewoon even kunnen mailen! :wink: :P
zeerover schreef:
Jeroen schreef:Als het goed is zijn het ongeveer 130 pagina's. Uit mijn hoofd, zit nog in Maleisie... (zie onder bijrijdersstoel)
Ja, dat klopt wel ongeveer.
Hmmm zou moeten kloppen dan. Heb net even gekeken.
zeerover schreef:
Jeroen schreef: Kun je je herrinneren uit welk jaar dat boek was en of het echt alleen de OM314 was?
Uit 1977.

Ik bestel wel gewoon het één en ander bij jou, als je weer terug bent uit het natte Maleisië. :~)


Is goed, ben er nu weer, heb je als het goed is een PB gestuurd, heb je dit gehad? Mail anders gewoon even: documentatie@dubbellucht.nl

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten