remmerij

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
karogegro

remmerij

Bericht door karogegro »

Vanmiddag de remtrommels van de linker achter wielen verwijdert omdat van de week tijdens de apk de wielen zo door de hand en voet rem getrokken konden worden. De hele handel met remmen reiniger behandelt (twee keer) de scharnier punten in de kopervet gezet, alles opnieuw afgesteld (met het bekende tandwieltje), rem cillinders ontlucht en het hele zwikkie getest zonder de remtrommels en dat werkte prima, er zit overigens nog ruim voldoende dikte op de remschoenen. Rem trommels weer gemonteerd, wielen erop, moeders laten test remmen en......weer zo door de handrem en voetrem getrokken.
Zou dit met het " verglazen " van het materiaal op de remschoenen te maken kunnen hebben.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Leo
Site Admin

Re: remmerij

Bericht door Leo »

Zou kunnen Toine, maar dat is meestal wel op te lossen met grof schuurlinnen.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
karogegro

Bericht door karogegro »

Dijkie op, dijkie af, naar Huisduinen en weer terug en alles met de handrem erop en...... hé hé hij remt opeens als een tiet :shock: en opeens realiseer ik me dat de linker kant altijd op het " weer" staat dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Leo, ik zal morgen of Zondag nog een keer die handel uit elkaar halen en de remschoenen opschuren just in case. Thank's.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Schuur dan je trommels meteen een beetje dwars (op de rijrichting) op.
Doet het altijd wel goed bij een remmentest.:wink:

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie