Brandstofmeter aansluiting

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Andre

Brandstofmeter aansluiting

Bericht door Andre »

Weet iemand ook hoe ik de brandstofmeter aansluit op de tank? Ik heb namelijk een andere (grotere) tank onder mijn 409 gezet. Op de oude tank zat slechts 1 aansluiting,(op het electrische schema staat ook maar 1 aanluiting) + een massadraad onder een schroefje, echter op de nieuwe tank, welke onder een 508 vandaan schijnt te komen zitten 2 aansluitingen welke alle 2 naar de regelbare weerstand in de tank lopen. en ook hier zat nog een massadraad onder een schroefje.
Vr.gr. Andre Eeltink
Merc. 409 Ex bedrijfsbrandweer NKF Delfzijl
Onze Bus

Bericht door Onze Bus »

Andre

Waarschijnlijk is de nieuwe tank voorzien van een mogelijkheid om een extra controlelamp voor bijna lege tank te kunnen schakelen. Deze kun je in jouw geval als loze aansluiting beschouwen. Met een multimeter is te controleren welke de controlelampaansluiting is. Weerstand moet 0 ohm zijn als de tankvlotter geheel onder on de tank ligt. De meteraansluiting zal altijd nog een bepaalde (weerstand) waarde aangeven.

Onze Bus
Andre

Bericht door Andre »

Bedankt voor je reactie, helaas heb ik de tank nu al vol getankt, maar als het inderdaad een aansluiting voor een "lampje" is probeer ik gewoon beide aansluitingen een keer, dan moet een van de twee goed zijn dus.
Groeten Andre
Andre

Bericht door Andre »

Ik heb nu de tank wat minder vol is de beide aansluitingen geprobeert en inderdaad kan ik een van de beide gebruiken. (Natuurlijk had ik eerst de verkeerde) de tank meter werkt dus weer als vanouds :)
Andre
Plaats reactie