Hallo :P allemaal,
Mijn naam is Guus en helemaal nieuw op dit form ben ik niet meer. Mijn vrouw heet Monique en we hebben al veel gelezen en hebben daardoor het gevoel dat we al een aantal mensen kennen. Ik was dan ook blij verrast dat het zo’n leuke community is waar wij, met een gewone ordinaire fabrieks camper, bij aan mochten sluiten. Zelf hebben we namelijk een Dethleff uit 2000 (of bouwjaar 2001). Verder hebben wij een zoontje (2,5 jaar) en een dochtertje (1,5 jaar) en hebben daarom een model gekocht met een garage + daarboven een vastbed (+ alkoof). Je moet tenslotte heel wat meeslepen voor de kinderen. Tevens een extra tent aan de luifel zodat ik de kinderen nog een beetje onder controle en in het zicht heb ;-)
Zelf ben ik meer een avonturier, maar ik denk dat wij gemengde reizen zullen maken. Waarbij campings met unieke camper stekjes zullen worden afgewisseld. Mijn eerste prioriteit is lekker rond trekken, maar het lijkt er steeds meer op dat het een echte hobby gaat worden waarbij ook techniek een rol gaat spelen. Dit form is daarvoor natuurlijk een pracht instrument.
De rede dat we een camper gekocht hebben is de bewustwording van leven en tijd. Ben een workaholic en ondernemer vanaf mijn twintigste. De kinderen en het nieuwe leven dat daarbij hoort heeft mij doen beseffen enig balans te zoeken en hoop dat met mijn camper te kunnen vinden. We hebben ons als doel gesteld zo veel mogelijk rond te trekken zolang de kinderen nog niet leerplichtig zijn. Omdat ik hellaas nog niet in de positie zit - ben 35 en heb nog niet genoeg centjes om te rentenieren ;-) – dat ik zoveel vrij kan nemen, hoop ik mijn personeel en klanten via Internet remote te kunnen ondersteunen om zodoende mijn oud (werk) en nieuwe (camper) hobby te combineren. Je zou het een mobiel kantoor woning kunnen noemen.
Mijn grootste zorg op dit moment is het gewicht dat meegenomen mag worden. Bij de eerste (proef) reis was ik 350 kg over beladen als ik alles had meegenomen. Maximaal gewicht 3500 kg, de camper zelf kan 3850 kg aan. Totdat de wetgeving wordt aangepast (was dat in de EU al niet rond?) moet ik hier selectief gaan worden. Als je langer weg wil, neem je over het algemeen ook iets meer mee. Oplossing is een aanhang wagen, maar dat beperkt te veel de vrijheid (lijkt me).
Verder hebben we nog geen specifieke ideeën over onze toekomstige reizen. In eerste instantie zal het wel EU blijven en daar valt ook nog genoeg te zien. Ik denk dat de barometer ons kompas wordt en als er meer routine is we ook daar van af zullen gaan wijken. Ik ben zelf niet zo’n strand type, maar met zulke kleine kinderen ontkom je daar niet aan. Ook hier zullen we het juiste balans in moeten gaan vinden. We hebben dus nog genoeg te ontdekken….. techniek, wat vinden we zelf leuk, wat zijn de leuke plekken tot aan wetgeving toe. Dus vele vragen zullen wellicht door dit form beantwoord kunnen worden. Ik ben benieuwd en daag jullie uit….
Hoop zo een tipje van de sluier te hebben afgegeven voor de nieuwsgierige en geïnteresseerde onder jullie. Tot ziens op de bitstream or the road…
Grtz,
Guus
(a new roadmonkey)
Een nieuwe roadmonkey
-
Re: Een nieuwe roadmonkey
Hallo,.. Welkom!
Dennis en Nancy.
Dennis en Nancy.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- KOERT
- Contacteer:
Hey, welkom!
Ik daag jou uit; Neem een Düsseldorfer, dan heb je tenminste echt afleiding (en genoeg te doen)... ;-)
Ik daag jou uit; Neem een Düsseldorfer, dan heb je tenminste echt afleiding (en genoeg te doen)... ;-)
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
- Saskia
hoi Guus en Monique. In Europa is inderdaad genoeg te zien. Wij doen al 5 maanden over Spanje en Portugal. Ons is gebleken dat we veeeel te veel bij ons hebben. Zo hebben we een bustent mee, die we nog nooit gebruikt hebben. Een vuurkorf/barbeque: ook nooit gebruikt. En ook veel te veel kleren. Anyway, welkom op het forum en veel plezier met je witte bak! uuuuhhh, sorry met je campertje!
- Leo
- Site Admin
Saskia en Herman schreef:Ons is gebleken dat we veeeel te veel bij ons hebben.

Weet je dat voor de volgende keer Saskia.

Misschien is het een ideetje om op dit forum eens te beschrijven wat nou wél onmisbaar is op een lange Europesche reis.
Kunnen we allemaal wat van leren en het is vast wel handig tegen het overgewicht wat de meeste campers hebben.
------------------------------------------------------------------------
@Guus: Helemaal over dit stukje heengekeken. :oops:
Veel succes met het ontstressen en leren LEVEN.
Zo te lezen gaat het wel lukken en ga je een mooi voorbeeld geven aan mensen die pas aan leven/reizen gaan denken als ze te oud zijn.
Errug welkom dus.
Mvg, Leo.:D
modderaar tussen de regels door.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
Hé Guus,
Ook van mijn zijde een wat verlaat welkom. Ik hoop dat de camper de balans gaat brengen in mijn optiek draait 't leven om meer dan een goed gevulde bankrekening alleen kwam ik daar ook pas achter toen mijn wereld bijna instortte, uiteindelijk de carrière maar aan de wilgen gehangen en gekozen voor wat ik leuk vindt. Als je het met je werk erg naar je zin hebt is er niks mis mee daar veel tijd aan te besteden. Vergeet alleen niet om ook van je kids te genieten dat zie ik nl veel om mij heen gebeuren. Zelf moet ik ook er voor waken dat ik niet te veel met mijn neus in mijn camper hang alhoewel mijn oudste 3,5 graag mee sleutelt, schiet alleen niet echt op
Voor wat betreft dat overgewicht; ik ben benieuwd waar ik zelf op uit ga komen maar maak mij niet al teveel zorgen: ben de afgelopen 20 jaar nog nooit op gewicht gecontroleerd. Nog even op de opmerking van Leo reageren
Het moge duidelijk zijn er zijn altijd uitzonderingen en voor mij is de les blijf altijd dromen en probeer ze daar waar mogelijk te realiseren want 't leven duurt maar even. Hoop dat je met jouw gezin veel camperplezier gaat beleven maar ik denk dat dat wel lukken gaat!
Groet, Peter.
Ook van mijn zijde een wat verlaat welkom. Ik hoop dat de camper de balans gaat brengen in mijn optiek draait 't leven om meer dan een goed gevulde bankrekening alleen kwam ik daar ook pas achter toen mijn wereld bijna instortte, uiteindelijk de carrière maar aan de wilgen gehangen en gekozen voor wat ik leuk vindt. Als je het met je werk erg naar je zin hebt is er niks mis mee daar veel tijd aan te besteden. Vergeet alleen niet om ook van je kids te genieten dat zie ik nl veel om mij heen gebeuren. Zelf moet ik ook er voor waken dat ik niet te veel met mijn neus in mijn camper hang alhoewel mijn oudste 3,5 graag mee sleutelt, schiet alleen niet echt op

Mijn ouders hebben zich een groot deel van hun leven de blubber gewerkt hadden ook weinig tijd om met ons er op uit te trekken. Op hun 58e hadden ze geen zin meer en zijn gestopt met werken. Inmiddels beide 70 en ze gaan, vanaf hun stoppen, elk jaar een maand of drie à vier back packen in Azië. De volgende reis is ook alweer gepland komende winter gaan ze voor de 4e keer naar Vietnam, ticket Bangkok en de rest per bus, trein, ossekar en soms een vluchtje. IK verbaas mij telkens weer over wat zij meenemen; een kleine rugzak, hooguit een kilo of 8 en het meeste gewicht zijn de boeken die ze meenemen die ze vanuit de kringloop meenemen :D , Onderweg kunnen zij deze dan weer ruilen of achterlaten, van overgewicht is hier dus duidelijk geen sprakeLeo schreef:Zo te lezen gaat het wel lukken en ga je een mooi voorbeeld geven aan mensen die pas aan leven/reizen gaan denken als ze te oud zijn.

Het moge duidelijk zijn er zijn altijd uitzonderingen en voor mij is de les blijf altijd dromen en probeer ze daar waar mogelijk te realiseren want 't leven duurt maar even. Hoop dat je met jouw gezin veel camperplezier gaat beleven maar ik denk dat dat wel lukken gaat!
Groet, Peter.
Vandaag is een Kadootje