Motor gaat niet uit na verwijderen sleutel.
-
Motor gaat niet uit na verwijderen sleutel.
Ik heb een gek probleem wat is ontstaan nadat ik de bekabeling heb vervvangen van de boxen voor.
Als ik mijn 409d start is er niks aan de hand alles werkt naar behoren dus geen problemen. Het probleem ontstaat wanneer ik hem wil uitzetten. Dit gaat dus niet meer door de sleutel eruit te halen. (hij blijft trouwens wel mooi netjes stationair lopen dus hij slaat niet op hol). Ik heb het vermoeden dat ik ergens een kabel heb beschadigd of lus gerukt tijdens het verwijderen.
Heeft iemand een idee welke kabel het beste resultaat oplevert aangezien het een klote klus is om deze kabels te bekijken onder het dashboard en zeker met al de verschillende kleurtjes.
Mvg.
Joost
Als ik mijn 409d start is er niks aan de hand alles werkt naar behoren dus geen problemen. Het probleem ontstaat wanneer ik hem wil uitzetten. Dit gaat dus niet meer door de sleutel eruit te halen. (hij blijft trouwens wel mooi netjes stationair lopen dus hij slaat niet op hol). Ik heb het vermoeden dat ik ergens een kabel heb beschadigd of lus gerukt tijdens het verwijderen.
Heeft iemand een idee welke kabel het beste resultaat oplevert aangezien het een klote klus is om deze kabels te bekijken onder het dashboard en zeker met al de verschillende kleurtjes.
Mvg.
Joost
-
Re: Motor gaat niet ui na verwijderen sleutel.
Zowel onze 406D als ook de 608D lopen door met de sleutel uit het contact. Volgens mij had dat bij de oude 406 en nu bij de 608 niets te maken met het lopen van de motor.
Wellicht dat het bij uw 409D anders zit.
Wellicht dat het bij uw 409D anders zit.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Hallo Joost,
Je hebt het over een 409D. Ik ken alleen een 409 op benzine, de alom geprezen ME-bus. Welk type is het?
Je hebt het over een 409D. Ik ken alleen een 409 op benzine, de alom geprezen ME-bus. Welk type is het?
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Anton
Hoi,
Kijk even op de brandstofpomp op de elektromagnetiese afsluiter daar zit een draad op.
Succes!
Groet Anton
Kijk even op de brandstofpomp op de elektromagnetiese afsluiter daar zit een draad op.
Succes!
Groet Anton
- Leo
- Site Admin
Volgens mij stopt dat ding dmv vacuüm ipv elec, dus je zal het slangetje wel losgetrokken of beschadigd hebben.
Zie de foto bij viewtopic.php?f=21&t=3506&start=5
Je moet de leiding hebben waar dat haakse rubber slangetje aanzit.
Als je aan dat slangetje zuigt stopt de motor.
Dat slangetje gaat naar je contactslot.
Mvg, Leo.:D
Zie de foto bij viewtopic.php?f=21&t=3506&start=5
Je moet de leiding hebben waar dat haakse rubber slangetje aanzit.
Als je aan dat slangetje zuigt stopt de motor.
Dat slangetje gaat naar je contactslot.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
Ik denk dat Leo weer eens met de hoofdprijs aan de haal gaat :D .
Ik weet namelijk dat ik dat slangetje los gehad heb, voor dat ik met de boxen begon. Ik heb dus erg het vermoeden dat het daar inzit.
Ik zal dit gaan checken maar ik ben 90% zeker dat het hier in zit.
Alvast bedankt. 8)
8)
PS: Het is een 409D bus (eigenlijk een 407D maar de motor is vervangen waardoor het een 409D is geworden). Hij komt uit '83
Ik weet namelijk dat ik dat slangetje los gehad heb, voor dat ik met de boxen begon. Ik heb dus erg het vermoeden dat het daar inzit.
Ik zal dit gaan checken maar ik ben 90% zeker dat het hier in zit.
Alvast bedankt. 8)

PS: Het is een 409D bus (eigenlijk een 407D maar de motor is vervangen waardoor het een 409D is geworden). Hij komt uit '83
-
Re: Motor gaat niet uit na verwijderen sleutel.
Hij werkt weer :mrgreen:
Het werkt inderdaad met een vacuum systeem en er zat een gaatje in de vacuumslang naar de motor toe.
Slangetje vervangen en alles werkt weer zoals het hoort.
Bedankt voor de hulp 8)
Het werkt inderdaad met een vacuum systeem en er zat een gaatje in de vacuumslang naar de motor toe.
Slangetje vervangen en alles werkt weer zoals het hoort.
Bedankt voor de hulp 8)