Lekkage stuurhuis

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
N&M
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2007, 10:20
Locatie: Naaldwijk

Lekkage stuurhuis

Bericht door N&M »

Hallo

Wie kan ons helpen bij het verkrijgen van de benodigde JUISTE seals voor een lekkend ZF stuurhuis van een 508.
Het type plaatje wat er op hoort te zitten is eraf maar wat ik begrepen heb is dat deze stuurbekrachtiging voor dit type mercedes allemaal het zelfde zijn.
Dank alvast.

Groeten Marcel & Nausikaä
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Re: Lekkage stuurhuis

Bericht door A_A »

HE hoi, ,kan Mercedes aan de hand van het chassis nummer van je bus niet zien wat er wel en niet inzit?
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Gebruikersavatar
motohead
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:58
Locatie: Abbekerk

Re: Lekkage stuurhuis

Bericht door motohead »

Je kan eens kijken op http://www.laso.de
Daar heb ik een keer een waterpomp gekocht.

Je kan er een kompleet motorblok in ondedelen bestellen.

groeten, Sandor
Gebruikersavatar
N&M
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2007, 10:20
Locatie: Naaldwijk

Re: Lekkage stuurhuis

Bericht door N&M »

Zou iemand ons een foto van het type plaatje van zijn/haar ZF stuurhuis willen sturen. Wellicht dat we hier verder mee komen.

Alvast bedankt, Marcel & Nausikaä
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Lekkage stuurhuis

Bericht door Peter MERCAMPO »

Ik weet niet of ik een ZF stuurhuis heb maar het is wel een bekrachtigt exemplaar welke onder een 508 vandaan kwam, Ik heb wel een foto gemaakt maar daar kun je weinig van aflezen. Het nummer wat op het stuurhuis zelf staat is
03 53
210 461 00 01
Na montage onder mijn bus bleek het stuurhuis ook te lekken en wel bij de pitmanarm, dit was een enorme 'K' klus want het zat zo allemaal zo vast als een huis, na ongeveer een half uur rammen met een moker en een poeli trekker te hebben gesloopt was het resultaat nog nul! Durfde de boel ook niet rood gloeiend te stoken. Uiteindelijk hebben wij het voor elkaar gekregen met nog een uur rammen en wrikken en het geheel, meermaals, te bevriezen en weer te laten ontdooien (zijn speciale spuitbussen voor in de handel). De benodigde keerringen lagen gewoon op voorraad bij de dealer en volgens mij is e.e.a. redelijk standaard.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!
Peter.
Vandaag is een Kadootje
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten