Gisteren begonnen aan het vervangen van de homokineet hoes van onze camper.
Helaas moest ik met de staart tussen de benen afdruipen en mijn meerdere erkennen in de camper..
Omdat ze de orignele hoes niet hadden had ik een universele gekregen en die paste niet.
Maar goed omdat ik mijn klus kleren toch aan had maar even een ander klusje geklaard.
Ik had nog een dakluikje gekocht en dat moest nog boven het hefbed gemaakt worden.
Toch leuk om om het dak te zitten en de boormachine in het dak te zetten..
... 350 kilometer gereden om met Koniginnedag & Hemelvaart bij schoonouders op de camping te staan. En wat denk je? Na maandagavond samen met vaders nog ff snel brandstofpompen op tijd gezet te hebben, deurrubbers van een Golfje II gemonteerd te hebben (je moet die deuren nu wel hard dicht slaan, maar 't zit potdicht!) en nog wat andere last-minute acties uitgehaald te hebben, zowaar zonder problemen heen en weer gekomen: er is niks af gevallen of afgebroken.
Behalve en niet zo goed meer werkend opvoerpompje waardoor er bij volgas wat gesputterd wordt, niks aan het handje.
Maar ja, Hanomag zou Hanomag niet zijn als er weer eens een plas diesel onder zou liggen... er zit bovenop de pomp zo'n soort ventielbout en die hebben we op advies van de brandstofpompen-man geruild met een ander. Natuurlijk vergeten het koperen ringetje uit te gloeien en nu lekt dat! :mrgreen:
Er lekt trouwens @#$% nog meer: de dakgoot van de cabine is zo rot, dat bij regen en hard remmen er een hele plens water op m'n voorhoofd spatte. Ik heb er al eerder aan zitten denken dat front onder handen te nemen, maar heb het nog even weten te rekken -vrees dat het nu ECHT aan de beurt is. Heb nog een cabinedak met goten liggen, maar ja, dat moet er nog wel ff opgelast worden... (of alleen de goten, of het hele dak, dat weten we nog niet).
Zaterdag nog even met vaders op de motor naar de firma Jansen in Duiven geweest voor wat onderdelen voor die vastgelopen motor en gelijk ook maar een opvoerpompje meegenomen -Peter Jansen wist nog precies dat we vorige keer ook al wat van die spullen nodig hadden en dat we meer als 4 jaar terug een andere okkazie zuiger bij hem gehaald hebben. Helaas had de beste man wat mot met de provincie, je mag als mechanisatiebedrijf maar max 3 trekkers 'voor onderdelen' (als er een wiel af is, is het al een sloper...) hebben, hij heeft er wel 40 staan denk ik. Grappig om daar elke keer weer rond te scharrelen. Oh ja, en ter info, ondanks dat de motor (BMW R90S uit 1974) bijna net zo oud is als de Hanomag, is die gewoon heel gebleven, even schoonmaken en hup zo de schuur in, dat was even wennen! Niet sleutelen als je ergens van terugkomt! Ik zou haast afkickverschijnselen krijgen... :mrgreen:
Groeten Jeroen (ziekenhuis CAO, dus vrij vandaag)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Op een gegeven moment was die fles leeg en brandde het zaakje nog ff verder, tot de benzinetank en buitenboordmotor in de hens gingen, dat wil ook best trouwens. En aangezien het een polyester boot was roken en stinken als de neten, de buren waren net lekker biefstuk aan het bbq-en, zal wel een vreemd polyester-smaakje aan gezeten hebben.
Uit het raam ff wat fotootjes gemaakt, zal die zo nog ff plaatsen.
Het schudt je weer ff wakker, dat dat gas toch wel naar spul kan zijn als je er niet zorgvuldig mee omgaat!
Groeten Jeroen
[foto's]
Inderdaad, oppassen geblazen.
Vandaag mijn bussie verder gestript van binnen. Hier en daar behoorlijk levensbedreigende montage-technieken tegen gekomen.
Het is een hoop werk, maar een geheel nieuwe gas-installatie geeft wel een heel prettig gevoel.
Toch slordig, zo'n steekvlammetje...
------------------------------------------ Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Da's dan letterlijk met de vlam in de pijp! Henk Wijngaard is er niks bij, met die pis-vlammetjes van hem. En dan heb ik nog geeneens gas bijgemengd, kun je nagaan! Oh nee, zou je motor niet minder gaan roeten met gas-bijmengen? :mrgreen:
Sprak gisteren de buurvrouw, volgens de ambulancemotorbroeder had de man verklaard met een peuk in zijn mond de fles gewisseld te hebben, die ergens gelekt moet hebben... :?
Groeten Jeroen
Mijn buurman heeft met een peuk in de bek benzine van de ene auto naar de andere willen overhevelen. Beide opel's afgeschreven. Hij heeft er wel van geleerd. Rijd nu 2 VW's,... :mrgreen:
Snap die lui niet he,... zo'n fervente rokers dat ze niet eens in de gaten hebben dat ze een sigaret aan hebben?
Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
Volgens mij kan je benzine met een sigaret echt niet aansteken. Ik ben benieuwd hoe en waarom hij dat wel voor elkaar kreeg. :mrgreen:
Mvg. Paul
Paul,... Onder de Vectra lag een brandend metalen onderdeel met geel kunstof wat leek op kärcher geel. Het zou me niet verbazen als hij het met een soort zuiger heeft geprobeerd. Zelfs de 20 liter jerrycan stond in de hens.
Maar diesel is niet aan te steken zonder lont. Benzine volgens mij wel. Ik steek altijd de vuurkorf aan met benzine uit de grasmaaier. :mrgreen:
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
Even enige opmerkingen over wel of niet branden:
Benzine met eedn peuk aansteken is geen probleem, het is nl niet de vloeistof die brand, maar de damp en op een mooie pinksterdag lekker in de zon heb je zo de explosiegrens bereikt van de benzinedamp die bij het hevelen vrij komt.
Om dezelfde reden mag je ook niet roken bij het benzine tanken.
Diesel van de busjes van ons zou best wel kunnen, maaaaaaaaaar niet als je het doet in bv de sahara bij 50 graden C, want dan dampt de diesel ook zoveel uit dat ook die met een sigaret of klein vlammetje aan gaat
De peuk in een bak benzine gooien gaat ook beter als het heel koud is, tenminste als je wil dat ie uit gaat.
50 graden is een beetje te koel voor diesel Frank.
Wettelijke onstekingsgrens van diesel moet op minimaal 65 graden liggen.
En da's maar goed ook, anders was ik allang hemelen.. :mrgreen:
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Steek mijn fik altijd aan met een goed gedroogde denneappel, zal wel van de oude doos zijn, 't werkt altijd uitstekend, daar heb ik geen olie producten voor nodig
Groet Peter.