Gehandicaptenkaart en Umweltzone
- Anton
Gehandicaptenkaart en Umweltzone
Hoi,
Ik heb dit er toch maar even apart uitgehaald:
Motorvoertuigen ten behoeve van mensen met een beperking, waarbij de voertuigen als zodanig gekentekend moeten zijn.
Indien u in het bezit bent van een Europese Gehandicaptenparkeerkaart, dan geldt voor u een vrijstelling voor de Umweltplakette. Deze Gehandicaptenparkeerkaart dient u duidelijk zichtbaar achter uw voorruit te leggen zodra u met uw voertuig in een Umweltzone geparkeerd staat. Indien u binnen de Umweltzone op aanwezigheid van de Umweltplakette wordt gecontroleerd, is de Europese Gehandicaptenparkeerkaart uw bewijs voor uw permanente ontheffing.
Ik ben dus in het bezit van zo'n kaart en heb dus "massel".
Waarschijnlijk zijn er meer op het forum die een kaart hebben.
Groet Anton
Ik heb dit er toch maar even apart uitgehaald:
Motorvoertuigen ten behoeve van mensen met een beperking, waarbij de voertuigen als zodanig gekentekend moeten zijn.
Indien u in het bezit bent van een Europese Gehandicaptenparkeerkaart, dan geldt voor u een vrijstelling voor de Umweltplakette. Deze Gehandicaptenparkeerkaart dient u duidelijk zichtbaar achter uw voorruit te leggen zodra u met uw voertuig in een Umweltzone geparkeerd staat. Indien u binnen de Umweltzone op aanwezigheid van de Umweltplakette wordt gecontroleerd, is de Europese Gehandicaptenparkeerkaart uw bewijs voor uw permanente ontheffing.
Ik ben dus in het bezit van zo'n kaart en heb dus "massel".
Waarschijnlijk zijn er meer op het forum die een kaart hebben.
Groet Anton
-
Re: Gehandicaptenkaart en Umweltzone
Als ik Oma niet in de auto heb dan zal haar kaart wel niet gelden of wel,.... :mrgreen:
Dennis
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
- Contacteer:
Als je auto 30 jaar of ouder is mag je ook gewoon de umweltzone in rijden las ik.
Jan
Jan
- Detlev
Kijk: dat is nu interessant, iemand die dat zeker weet? Mijn bus is bijna 40, dus dat geeft weer hoop!JanPieter schreef:Als je auto 30 jaar of ouder is mag je ook gewoon de umweltzone in rijden las ik.
Jan
Mercedes 406 uit 1969
-
- Contacteer:
Het is niet overal duidelijk inderdaad. als je kijkt op http://www.lowemissionzones.eu/content/ ... 61/lang,en (punt 9) dan lijkt het in Duitsland alleen voor Duitse oldtimers te gelden (H in het kenteken of een rode plaat) maar als je kijkt op http://www.tuev-nord.nl/keuringen/umweltplakette.htm dan lees ik bij punt 7 dat Nederlandse oldtimers wel mogen mits ze de blauwe kentekenplaat voeren. Ik las dit laatste ook ergens anders nog maar ik weet niet meer waar.
Jan
Jan
- Leo
- Site Admin
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
Hangen we buiten de NL grenzen toch een setje blauwe platen erop?
.
Als dat niet blijkt te werken over op plan B: "Ich kein deutsch vertaan".
Dennis

Als dat niet blijkt te werken over op plan B: "Ich kein deutsch vertaan".
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "