Ik wil graag het vacuum kunnen meten in het inlaatspruitstuk voor de gasklep.
bij het afremmen op de motor is het vacuum voor de gasklep toch lager dan bij vollast? of zie ik dit niet goed.
Wie weet een manier om het vacuum te kunnen meten?
Of heeft hier ervaring mee?
groet jan.
Wat is de beste manier om het vacuum te meten?
- janbenz1
- Leo
- Site Admin
Re: Wat is de beste manier om het vacuum te meten?
Hoi Jan.
Sorry dat ik je zo laat spartelen, maar dat komt omdat ik dat gastoevoegen bij een 616 niet écht lekker voor de motor vind.
Weet niet of je viewtopic.php?f=21&t=1835 helemaal gelezen hebt ( en dan vooral de meest recente toevoegingen onderaan), maar daar staan al heel veel antwoorden op je vragen.
Vóór je smoorklep, aan de kant van het luchtfilter dus, valt het vacuüm inderdaad praktisch weg wanneer je het gaspedaal los laat.
Vacuüm meten doe je alsvolgt:
Maak ergens voor de smoorklep een aansluiting voor een slangetje.
Hang dat slangetje vervolgens in een fles water die je op de grond hebt staan.
Iedere centimeter dat het waterpeil tijdens het draaien in dat slangetje stijgt is 1 millibar onderdruk.
Mvg, Leo.:D
Sorry dat ik je zo laat spartelen, maar dat komt omdat ik dat gastoevoegen bij een 616 niet écht lekker voor de motor vind.
Weet niet of je viewtopic.php?f=21&t=1835 helemaal gelezen hebt ( en dan vooral de meest recente toevoegingen onderaan), maar daar staan al heel veel antwoorden op je vragen.
Vóór je smoorklep, aan de kant van het luchtfilter dus, valt het vacuüm inderdaad praktisch weg wanneer je het gaspedaal los laat.
Vacuüm meten doe je alsvolgt:
Maak ergens voor de smoorklep een aansluiting voor een slangetje.
Hang dat slangetje vervolgens in een fles water die je op de grond hebt staan.
Iedere centimeter dat het waterpeil tijdens het draaien in dat slangetje stijgt is 1 millibar onderdruk.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.